0

راهنمای تصویری آموزش نصب گوگل آنالیتیکس + مهم‌ترین تنظیمات گوگل آنالیتیکس

 
farhad25
farhad25
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : آذر 1400 
تعداد پست ها : 42

راهنمای تصویری آموزش نصب گوگل آنالیتیکس + مهم‌ترین تنظیمات گوگل آنالیتیکس
چهارشنبه 20 مهر 1401  11:10 AM

نصب و راه اندازی Google Analytics به شما امکان می دهد ترافیک وب سایت کسب و کار آنلاین خود را ردیابی، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید و ROI را در وب سایت خود افزایش دهید. با این حال، نصب گوگل آنالیتیکس و پیکربندی گوگل آنالیتیکس ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد. کمپین یونیورسال اپ برای نصب پیشرفته خوشبختانه در این مقاله قصد داریم با آموزش گام به گام نصب و راه اندازی گوگل آنالیتیکس به شما بازاریابان دیجیتال یا صاحبان وب سایت کمک کنیم تا بتوانید به راحتی این ابزار مفید را برای وب سایت خود راه اندازی کرده و از آن استفاده کنید. اهداف بازاریابی دیجیتال آموزش نصب Google Analytics اولین قدم برای درک موارد زیر است:
بازدیدکنندگان وب سایت شما چند نفر و چه کسانی هستند؟
آنها در کسب و کار شما به دنبال چه محتوایی هستند؟
وقتی با وب سایت شما تعامل می کنند چه احساسی دارند؟
اما بهترین قسمت این داستان این است که گوگل آنالیتیکس یک ابزار کاملا رایگان است و در این مقاله از آکادمی کاپریلا اولین گام ها برای شروع استفاده از تجزیه و تحلیل را به شما آموزش می دهیم.
چرا به Google Analytics نیاز داریم؟
گوگل آنالیتیکس ابزار بسیار قدرتمندی است که اطلاعات مهمی در مورد وب سایت شما و بازدیدکنندگان آن ارائه می دهد. بیش از 56 درصد از وب سایت های دنیا از این ابزار دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند و یکی از محبوب ترین و ضروری ترین ابزارهای رایگان است که هر بازاریاب دیجیتال باید استفاده از آن را بیاموزد. این ابزار به شما کمک می کند تا به اطلاعات ارزشمندی در مورد بازدیدکنندگان وب سایت خود دسترسی داشته باشید و تحلیل بهتر و دقیق تری از مخاطبان وب سایت خود داشته باشید. برخی از داده های ارائه شده توسط Google Analytics عبارتند از:
کل میزان ترافیکی که وب سایت شما دریافت می کند.
از چه وب سایت هایی ترافیک دریافت می کنید.
ترافیک هر برگه و صفحه وب سایت را نشان می دهد.
تعداد سرنخ های تبدیل شده به مشتریان را شمارش می کند.
وب سایت های پیشرو که به سایت شما وارد می شوند را شناسایی می کند.
اطلاعات جمعیت شناختی بازدیدکنندگان (مانند محل زندگی آنها) را جمع آوری می کند.
تعیین می کند که چند درصد از ترافیک ورودی به وب سایت شما از دسکتاپ و چه بخشی از آن را کاربران موبایل تشکیل می دهند.
فرقی نمی کند که یک فریلنسر با یک وب سایت کوچک وبلاگ محور باشید یا شرکتی با یک تجارت بسیار بزرگ. هر شرکت و شخصی می تواند از اطلاعاتی که گوگل آنالیتیکس برایشان می آورد استفاده کند. اکنون که اهمیت این ابزار را می دانید، باید به آموزش نحوه نصب Google Analytics در وب سایت و نحوه پیکربندی آن ادامه دهیم. پس مراقب وبلاگ کاپریلا باشید.
چگونه یک حساب Google Analytics یا ویژگی GA4 ایجاد می کنید؟
Google Analytics 4 یا GA4 نسخه جدید و بهبود یافته Google Analytics است که توسط Google در اکتبر 2020 راه اندازی شد. برخلاف ماهیت و استفاده از Buildings در نسخه قبلی Analytics، می توانید از GA4 برای یک وب سایت، برنامه یا هر دو استفاده کنید. با استفاده از مدل‌های پیشرفته یادگیری ماشین، GA4 عملکرد باورنکردنی را در ردیابی آخرین روند بازار و رفتار مصرف‌کننده در دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها ارائه می‌کند. طراحی با محوریت حریم خصوصی به شما کمک می کند تا بازدهی بهتری داشته باشید، به خصوص برای برنامه های بازاریابی بلندمدت.
در مقالات دیگر، نحوه ایجاد یک حساب کاربری جدید GA4، نحوه ارتقاء اکانت قدیمی خود به یک حساب GA4 جدید و در نهایت نحوه افزودن قطعه کد GA4 به وب سایت را توضیح خواهیم داد. در این آموزش نصب گوگل آنالیتیکس، قدم به قدم به شما کمک می کنیم تا گوگل آنالیتیکس را با استفاده از تصاویر بهبود دهید و از داده های ارزشمند آن بهره مند شوید.
اگر حساب Google Analytics ندارید، باید آن را ایجاد کنید. هنگامی که یک حساب کاربری ایجاد می کنید، گوگل به طور پیش فرض یک ویژگی جدید Google Analytics 4 برای شما ایجاد می کند. با این حال، می‌توانید با دنبال کردن مراحل ایجاد آن، یک نسخه از General Analysis ایجاد کنید.
مرحله 1: وارد حساب Google خود شوید و به https://analytics.google.com/analytics بروید.
مرحله 2: روی دکمه "شروع اندازه گیری" کلیک کنید.
مرحله 3: نام حساب را انتخاب کنید (معمولاً باید نام کسب و کار یا وب سایت خود را وارد کنید). سپس پس از وارد کردن نام کسب و کار یا وب سایت، روی «بعدی» کلیک کنید.
مرحله 4: "نام ملک" را وارد کرده و "گزارش منطقه زمانی" و "ارز" را انتخاب کنید.
مرحله 5: همانطور که در تصویر نشان داده شده است روی Show advanced options کلیک کنید تا Universal Analytics با ویژگی های GA4 ایجاد شود.
مرحله 6: همانطور که در شکل نشان داده شده است، نوار لغزنده را از Off به On تغییر دهید تا زمانی که آبی شود
حال در قسمت Website URL آدرس وب سایت خود را وارد کنید و ویژگی GA4 و Universal Analytics یا فقط یک گزینه Universal Analytics خاصیت را انتخاب کنید (اگر می خواهید هر دو ویژگی Universal و Ga4 ایجاد کنید، روی گزینه اول کلیک کنید در غیر این صورت، روی گزینه دوم کلیک کنید. گزینه ای که به شما امکان می دهد فقط خصوصیات جهانی ایجاد کنید، اکنون پس از انتخاب گزینه های مناسب، روی "Next" کلیک کنید.
مرحله 7: با انتخاب گزینه ای مرتبط با کسب و کار خود، مانند دسته صنعتی که در آن فعالیت می کنید، اندازه کسب و کار و نحوه استفاده از Google Analytics برای کسب و کار خود، اطلاعات کسب و کار خود را در بخش «درباره کسب و کار خود» وارد کنید.
حال پس از انتخاب گزینه مناسب، روی «ایجاد» کلیک کنید تا در حساب گوگل آنالیتیکس یک حساب یونیورسال با GA4 ایجاد کنید.
مرحله 8: اکنون کادر "من نیز شرایط پردازش داده ها را مطابق با GDPR می پذیرم" را علامت بزنید. و روی گزینه "I accept mement control..." و در نهایت روی "I accept" کلیک کنید.
مرحله 9: پذیرش قوانین شما را به صفحه «جزئیات پخش اینترنتی» می‌برد، جایی که می‌توانید «شناسه اندازه‌گیری» را در گوشه سمت راست بالای صفحه ببینید.
تبریک می گویم! شما Property Analytics Universal و GA4 را برای سایت خود نصب کرده اید.
چگونه بدون استفاده از گوگل تگ منیجر کد رهگیری GA4 را به وب سایت اضافه کنیم؟
ما سه روش برای اضافه کردن کد رهگیری GA4 بدون استفاده از Google Tag Manager داریم که شامل موارد زیر می‌شود:
روش 1: شناسه اندازه گیری (شناسه اندازه گیری) را از نسخه قدیمی Analytics به ویژگی UA موجود متصل کنید.
روش دیگر: یک دستورالعمل جدید "Config" را به قسمت کد وب سایت اضافه کنید.
کد اسکریپت ردیابی GA4 را در بخش وب سایت قرار دهید.
حال هر یک از روش های فوق را مرحله به مرحله به تفصیل توضیح دهید.
روش: شناسه اندازه‌گیری (Measure ID) را به ویژگی UA فعلی در نسخه‌های قدیمی‌تر Analytics پیوند دهید.
اگر قبلاً یک کد Universal Analytics دارید و می‌خواهید یک شناسه اندازه‌گیری GA4 به آن اضافه کنید، باید شناسه اندازه‌گیری GA4 را در ویژگی Universal Analytics در بخش ردیابی کد «اطلاعات ردیابی» در ستون «مخصوص» وارد کنید. بخش Add admin Google Analytics.
مرحله 1: روی دکمه "Administrator" در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید.
مرحله 2: روی "Date Streams" کلیک کرده و "Network" را انتخاب کنید. سپس روی نماد پیکان (<) در بخش «جریان داده» کلیک کنید تا به تب «جزئیات جریان داده» بروید.

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها