حسن بخشنده امنیه در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: اجرای این حجم عملیات در ۱۵۰ هزار متر مربع از معابر شهری با صرف ۱۸ هزار تن آسفالت در معابر مناطق پنجگانه تا یک ماه آینده ادامه دارد.
وی در مورد هزینه این حجم عملیات، تصریح کرد: تراش آسفالت به منظور آمادهسازی معابر با هزینه ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال که با احتساب هزینه زیرسازی اعتباری حدود ۴۳۰ میلیارد ریال صرف خواهد شد.
شهردار کاشان با اشاره به معابر محل اجرای طرح افزود: خیابان اباذر و بلوار نماز با اجرای مجموع ۲۰۱۰ تن و سطح ۱۷ هزار متر مربع در منطقه یک، خیابانهای کلیم کاشانی و مهر و معابر فرعی پیرامونی و خیابان کارگر در منطقه دو با ۳۶۹۰ تن آسفالت در مساحتی بیش از ۳۰ هزار متر مربع محل اجرای طرح هستند.
به گفته وی، بخشی از بلوار ساحلی و بلوار شهدا در منطقه سه با ۳ هزار و ۳۰ تن آسفالت و با سطح ۲۴۵۰۰ متر مربع، عملیات آسفالت بلوار قطب راوندی با صرف ۳۶۰۰ تن آسفالت در مساحت ۳۰ هزار متر مربع طی روزهای آینده آسفالت میشود.
شهردار کاشان گفت: برخی از معابر فاز یک ناجی آباد و خیابان امیرالمومنین(ع) و مسیر کندرو محور امیرکبیر از دیگر محورهای در دست اقدام است که با حجم مصرفی ۵۱۰۰ تن و مساحت ۴۴ هزار متر مربع آسفالت خواهند شد.
بخشنده امنیه افزود: افزایش بهای قیر، موجب افزایش هزینههای اجرای آسفالت در معابر میشود اما تلاش میکنیم که این چالشها برای خدمت به شهروندان و توزیع عادلانه امکانات و خدمات خللی وارد نکند.
همچنین معاون فنی و عمرانی شهردار کاشان با اشاره به اجرای پروژه بهسازی خیابان باب الحوائج(ع)، از بهکارگیری شیوهای جدید در انجام این پروژه متناسب با دغدغههای فنی، کالبدی و شهروندی خبر داد.
بهروز گرانمایه گفت: بهسازی این خیابان چنانچه به روش گذشته انجام میشد، پروژه بیش از چهار متر خاکبرداری و همچنین جابجایی تأسیسات و... را طلب میکرد که به دلایل مختلف ممکن نبود.
وی، افزود: قرار گرفتن خیابان باب الحوائج(ع) در محدوده بافت تاریخی و بازار کاشان، عدم امکان استفاده از غلتک راهسازی، وجود منصوبات تأسیساتی به صورت نابسامان در محدوده ۳۵۰ متری در فاز نخست پروژه، قرار گرفتن گودال باغچهها و پایین بودن کف منازل از سطح خیابان، رعایت جزییات خاص اجرایی را ضروری میسازد.
گرانمایه گفت: به علت عدم امکان زیرسازی و اجرای لایه لایه طرح به منظور جلوگیری از فرار جانبی زیرسازی، از دیوار حائل استفاده کردیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری کاشان،گفت: استفاده از دیوار حایل، علاوه بر رهایی از مشکلات ناشی از خاکبرداری در بافت، موجب استحکام بخشی به ساختمانهای مجاور معبر میشود و ضمن توجیه اقتصادی و همچنین جلوگیری از بروز مشکلات برای شهروندان، تنها شیوه عملیات خاکی در بافت اصیل شهر محسوب شود.
گرانمایه گفت: در این پروژه علاوه بر استفاده از بازه زمانی شب، برای سرعتبخشی به کار مخلوطسازی آهک با تونان، خارج از محیط انجام شده است.
وی با بیان اینکه عملیات اجرای کف فرش بعد از اتمام اجرای شفته آهک و بتنریزی کف معبر انجام میگیرد، گفت: پس از بتنریزی، معبر قابلیت تردد خواهد داشت و بقیه عملیات به صورت موازی اجرا میشود.
انتهای پیام