نرم افزار حسابداری و افزایش سوددهی مشاغل
شنبه 25 اردیبهشت 1400 2:48 PM
پایان سال شاید شلوغ ترین زمان برای هر صاحب مشاغل باشد. کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. گذشته از ایجاد صورتهای مالی، انجام سهامداری سالانه و تهیه پاداش کارکنان، وظیفه مهم دیگری نیز باید انجام شود، یعنی بررسی سود. بررسی سود پایان سال شما را قادر می سازد تا استراتژی های مناسبی را برای افزایش سود خود در سال آینده ایجاد کنید. در اینجا چندین نکته وجود دارد که مهمترین آنها انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای بررسی موفقیت آمیز داده های مالی در پایان سال اجرا کنید.
چندین نکته مهم وجود دارد که باید قبل از انجام بررسی سود در پایان سال آماده کنید تا نتایج موثری بدست آورید که به شما کمک می کند سال آینده قطعنامه را تعیین کنید.
انجام بازبینی سود در پایان سال بدون صورتهای مالی دقیق و دقیق غیرممکن است. اطمینان حاصل کنید که تمام صورتهای مالی خود را که متشکل از صورت سود ، صورت جریان وجوه نقد ، صورت تغییرات در حقوق صاحبان سهام و ترازنامه است ، جمع آوری کرده اید. برای اطمینان از اینکه داده های نامعتبر ، محاسبات غلط و داده های تکراری در صورت های مالی شما وجود ندارد ، توصیه می کنیم از سیستم حسابداری صحیح استفاده کنید. با داشتن یک نرم افزار حسابداری هوشمند نوین ، نه تنها می توانید کل درآمد خود را در یک سال دقیق بشناسید ، بلکه می توانید سود و زیان خود را در هر محل کسب و کار و همچنین حساب های پرداختنی و حساب های دریافتنی خود را فقط در چند ثانیه ردیابی کنید.
شما برای تجزیه و تحلیل موثر استراتژی های فروش خود به داده های فروش در طول یک سال کامل نیز نیاز دارید ، زیرا اینها یکی از عواملی است که بر سود شما تأثیر می گذارد. با استفاده از یک سیستم CRM پیشرفته ، می توانید از موفق ترین تکنیک های تبلیغاتی ، موثرترین منبع هدایت ، و بازاریابی های فروش با بیشترین دستاوردها ، برای کمک به شما در تدوین استراتژی های موثر برای افزایش سود در سال آینده ، مطلع شوید.
اگر درآمد خود را از طریق فروش کالا بدست می آورید ، در اینصورت گزارش موجودی ضروری است تا ارزیابی گردش سهام را برای شما آسان تر کند. یک گزارش کامل و دقیق از موجودی را می توان بلافاصله با کمک یک سیستم قابل اعتماد مدیریت موجودی تهیه کرد. بدانید چه مدت زمان لازم است تا هر محصول به فروش برسد ، کدام محصول سریع ترین فروش را انجام می دهد (و بالعکس) ، کدام محصول بیشترین تقاضا را دارد و چه مدت طول می کشد تا محصولات شما دوباره شارژ شود ، بنابراین می توانید سال آینده پیشرفت هایی داشته باشید. علاوه بر تهیه این سه داده مهم ، شما همچنین باید از هر بخش ، به ویژه بخش های فروش ، امور مالی و CRM ، بازخورد جمع آوری کنید تا نتایج ارزیابی بهینه داشته باشید.
چگونه می توان با موفقیت یک بررسی سود در پایان سال انجام داد هنگامی که صحبت از بررسی سود در پایان سال می شود ، شما باید جنبه های مختلفی را که بر سود کسب و کار شما تأثیر می گذارد ، بررسی کنید. موارد زیر مواردی است که باید در لیست موجود باشد.
انتظارات خود را در این سال بنویسید و سپس آنها را با نحوه پیشرفت مقایسه کنید. از اینجا می توانید به نواقص استراتژی های خود ، اینکه چه عواملی م workedثر بوده و چه مواردی مثر نیست ، پی ببرید. با این حال ، ارزیابی اینکه انتظارات شما واقع بینانه بوده یا خیلی زیاد است نیز مهم است تا شما نه تنها روی نتایج بلکه تمام تلاشی که انجام شده متمرکز شوید.
هزینه های عملیاتی شامل حقوق کارمندان ، هزینه های اجاره ، هزینه های تهیه ، هزینه های تولید و سایر هزینه های مربوط به نگهداری و اداره مشاغل شما می باشد. بدانید کدام فرآیند ها بیشترین هزینه را دارند و راه هایی برای کاهش این هزینه ها بدون نیاز به کاهش کیفیت محصول یا خدمات خود پیدا کنید. بهترین راه برای کاهش هزینه های عملیاتی ، خودکار کردن فرآیندهای کسب و کار شما است ، بنابراین می توانید در کار ، تولید ، ذخیره موجودی ، لوازم اداری و بسیاری دیگر صرفه جویی کنید. استفاده از نرم افزار تجاری می تواند به میزان قابل توجهی در افزایش درآمد شما کمک کند.
سطح کارایی شرکت خود را بررسی کنید. تیم شما با چه سرعتی می تواند پروژه ای را به مشتری تحویل دهد؟ چه مدت طول می کشد تا در دسترس بودن دارایی ها یا موجودی کالا ثبت شود؟ یا با چه سرعتی می توانید سفارشات را به مشتری تحویل دهید؟ ناکارآمدیهایی مانند دستیابی به صورت دستی ، تولید گزارش مبتنی بر کاغذ ، تأمین دیرهنگام سهام و غیره باید برای درآمد مطلوب برطرف شوند. این فرایندهای دستی زمان زیادی را صرف می کنند و همچنین هزینه های زیادی را (برای کارگر ، تأخیر جبران خسارت ، خرید لوازم اداری و غیره) می برند و باعث می شوند فرصت های زیادی را از دست دهید.
استراتژی های فروش و بازاریابی را که اجرا کرده اید مرور کنید. برخی از نکاتی که باید بپرسید عبارتند از:
بیشترین بازده را از کجا می گیرید؟
چه تلاش های بازاریابی بیشترین هزینه را دارد اما کمترین نتیجه را دارد؟
چه روش های بازاریابی را هرگز اجرا نکرده اید اما رقبای شما از این روش استفاده می کنند؟
تاکتیک های تبلیغاتی شما چقدر موفق هستند؟ درآمد شما پس از استفاده از این روش ها چقدر افزایش یافته است؟
همکاری تیم های بازاریابی و فروش شما چگونه است؟
از همه مدیران و کارکنان در تمام بخشها در مورد مشکلاتی که با آنها روبرو شده است س askال کند. ممکن است از دشواری های آنها در تحمل آن اطلاع نداشته باشید و در صورت عدم کنترل ، این امر می تواند بر درآمد شما تأثیر بسزایی بگذارد. به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل تنگناهای رشد تجارت خود قبل از پایان سال بسیار مهم است.
نتیجه گیری
انجام سود در پایان سال مستلزم آن است که جنبه های مختلفی از تجارت خود را که بر سود شما تأثیر می گذارد، از جمله هزینه های عملیاتی، سطح کارایی، استراتژی های فروش و بازاریابی و گلوگاه ها، مرور کنید. پس از انجام ارزیابی و نشست سالانه با کل تیم، باید یک جدول زمانی تعیین کنید تا بتوانید سال آینده با موفقیت به اهداف خود برسید.