0

5 روش‌ برای نابودی سئو سایت (خدمات سئو کلاه سیاه)

 
saraghasemzade7
saraghasemzade7
کاربر جدید
تاریخ عضویت : اسفند 1399 
تعداد پست ها : 13

5 روش‌ برای نابودی سئو سایت (خدمات سئو کلاه سیاه)
جمعه 13 فروردین 1400  8:27 PM

1/ بهینه سازی بیش از حد سایت (over optimization)

بهینه سازی سایت یعنی محتوا و لینک سازی را با تاکید بر کلمات کلیدی هدف انجام دهیم. به گونه ای که گوگل با توجه به تکرار کلمات کلیدی، تیترها و لینک سازی داخلی متوجه موضوع اصلی سایت و هر صفحه ما بشود و با سرچ مخاطب در مورد آن موضوع ما را به کاربر پیشنهاد بدهد. . این روش بخش قابل توجهی از خدمات سئو سایت را در برمی‌گیرد. اما بهینه سازی هم مانند هر کار دیگری باید از افراط و تفریط به دور باشد.

کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی باید نه آنقدر کم باشد که برای گوگل از سایر کلمات قابل تشخیص نباشد و نه آنقدر زیاد باشد که مخاطب با خواندن متن به علت تکرار زیاد خسته شود. یک راه حل بسیار مناسب استفاده از مترادف‌های کلمات کلیدی است.
این موضوع برای بهینه سازی تصاویر نیز صادق است. در alt image یا همان متن جایگزین عکس، نباید از کلمات کلیدی به صورت قطاری و بیش از حد استفاده کرد.
مشکل دیگر در انتخاب و نوشتن تیترها رخ می‌دهد. تیترها بهترین و سریع‌ترین روش برای معرفی موضوع صفحه به کاربر سایت است. کاربرد دیگر تیترها جدا کردن قسمت‌های مختلف متن است. اگر مخاطب، وقت و حوصله کافی برای خواندن تمام متن نداشته باشد، تیترها برای پیدا کردن سریع‌تر متن مورد نظر به کاربر کمک می‌کند. در صورتی که تیترها مجموعه‌ای از کلمات کلیدی باشند در معرفی موضوع و جذب مخاطب ناکام خواهند بود.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی نوعی از خدمات سئو کلاه سیاه است

یکی از فاجعه‌ترین و عجیب‌ترین انواع استفاده از خدمات سئو نیز انتخاب کلمات کلیدی نامرتبط با موضوع سایت است. برخی از کسب و کارها به دلیل جدید بودن یا عدم حضور جامعه هدف آن‌ها در فضای اینترنت مشکل مهمی دارند. کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار آن‌ها به ندرت در گوگل جستجو می‌شود. راه حل برخی از سئوکاران برای این کسب و کارها، معمولا استفاده از کلمات کلیدی پربازدید اما غیر مرتبط با کسب و کار است.
این روش ممکن است در کوتاه مدت باعث ورود کاربر به صفحه شما بشود. اما چون سایت شما در حقیقت موضوع مورد نظر کاربر را ندارد، مخاطب به سرعت از سایت شما خارج می‌شود و این یک امتیاز منفی برای شما به دنبال دارد.
برای رهایی از این مشکل بهتر است تمرکز بر روی دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات باشد. با این کار کسب و کار شما معرفی می‌شود و مشتریان حقیقی و وفادار خود را پیدا خواهید کرد. با جذب مخاطبان حقیقی از طریق لینک‌های خارجی علاوه بر بهبود رتبه سایت نزد گوگل، شانس بیشتری برای تبدیل یک بازدید کننده معمولی به مشتری خواهید داشت.

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی نیز یکی از ارکان خدمات سئو سایت است. ما با لینک سازی داخلی، گوگل و کاربر را برای چرخیدن بین صفحات سایت هدایت می‌کنیم. اگر تعداد لینک سازی داخلی بیش از حد بالا باشد باعث سردرگمی مخاطب بین صفحات می‌شود و مطالب در ذهن کاربر منسجم نمی‌شود.
لینک سازی داخلی بهتر است مخاطب را به صفحاتی هدایت کند که دسترسی به آن‌ها دشوارتر است. برای مثال لینک دادن به صفحاتی که به سادگی در منو یا هدر و فوتر سایت قابل مشاهده است شاید تا حدی اضافه کاری باشد. به علاوه چند بار لینک دادن به یک صفحه در یک متن مشخص نیز کاری بیهوده است. تصور کنید وارد صفحه‌ای از سایتی شده‌اید و با هربار کلیک بر روی انکر تکست‌ها وارد یک صفحه تکراری ‌شوید. قطعا این مسئله از دید مخاطب و گوگل صورت خوشی ندارد!

 

2/ سئو کلاه سیاه در تولید محتوا

همان‌طور که می‌دانید خدمات سئو سایت فقط به نمایش بیشتر شما به کاربر کمک می‌کند. پس از ورود مخاطب به سایت شما، این هنر تولید کننده محتوا است که بازدید کننده از سایت را برای خرید کالا یا خدمت قانع کند و در واقع از یک بازدید کننده سایت، یک مشتری بسازد. این دقیقا همان کاریست که فروشنده یک مغازه انجام می‌دهد. همانطور که می‌دانید، تنها ورود مشتری به مغازه مهم نیست. بلکه مسئله اصلی فروش است.

محتوای کپی شده

احتمالا اکثر خوانندگان این صفحه دورانی را به خاطر دارند که پس از سرچ در مورد موضوع مشخصی در گوگل، میدیدیم که تمام متن ها و مطالب پیشنهادی در صفحه اول گوگل دقیقا مانند هم هستند. سایت هایی که خلاقیت و تلاش بیشتری داشتند محتوا را با تغییرات کوچکی بازنویسی می‌کردند! خوشبختانه آن دوران به پایان رسیده است.
نه تنها کپی کامل از یک سایت تخلف محسوب می‌شود، بلکه اگر هر پاراگراف را از یک سایت بردارید و در کنار هم در یک صفحه قرار دهید، باز هم از سوی گوگل جریمه خواهید شد. الگوریتم‌های گوگل حتی توانایی تشخیص یک جمله کپی شده را هم دارند. حتی اگر متن دو صفحه شما هم مشابه باشد، باز هم به عنوان متخلف شناخته و مجازات می‌شوید. تمام نکات گفته شده در مورد عکس، فیلم و محتوای صوتی نیز صادق است.
بهترین و موثرترین راه برای جلب رضایت کاربر و گوگل، نوشتن محتوا در زمینه تخصص خودتان و با تکیه بر دانش و آموخته‌های تولید کننده محتواست. درست مانند نویسنده‌ای که شروع به خلق یک کتاب می‌کند. اما اگر به هر دلیلی آمادگی این کار را ندارید، بهتر است با خواندن چند مطلب مناسب و نوشتن مطالب از زبان خودتان شروع کنید. به مرور زمان و با تسلط بیش‌تر به موضوعات می‌توانید نظر و برداشت خودتان را نیز به متن اضافه کنید.

ربات‌های نویسنده

بعضی از صاحبان سایت‌ها تلاش می‌کنند که با صرف کم‌ترین زمان و هزینه سایت خود را سئو کنند. آن ها به جای تلاش برای تولید محتوای منحصر به فرد و یا استخدام فردی متخصص برای این کار، از ربات‌ها استفاده می‌کنند. مشکل اصلی این جاست که هوش مصنوعی گوگل بسیار پیشرفته‌تر از ربات‌های نویسنده ایست که به سادگی در اختیار عموم قرار می‌گیرند.
ربات‌های نویسنده این قابلیت را دارند که با دریافت کلمات کلیدی و اضافه کردن حروف اضافه و ربطی و اضافه کردن ضمایر و افعال، متن‌‌هایی شامل کلمات کلیدی تولید کنند. برخی از ربات‌ها می‌توانند کلمات یک متن را با کلمات مترادف آن جایگزین کنند و یک متن با محتوای مشابه اما کلمات متفاوت تولید کنند. برای مثال در متن به جای کلمه آشغال از زباله استفاده می‌کنند.
 

تولید محتوا توسط ربات ها نوعی از خدمات سئو کلاه سیاه است

در مورد اول متن فاقد ارزش و محتوای کاربردی برای مخاطب است و در مورد دوم نیز، کاربر با خواندن چند خط از متن شما، به راحتی متوجه تشابه با متن‌های قبلی می‌شود. در هردو مورد مخاطب با ترک سریع سایت شما، باعث افزایش امتیاز منفی شما نزد گوگل می‌شود. به علاوه گوگل نیز متوجه این اقدامات خواهد شد و شما را جریمه می‌کند.

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها