خدمات سئو
جمعه 13 فروردین 1400 8:24 PM
به صورت کلی به دو شکل دسته بندی میشوند. نوع اول بهینه سازی سایت را به دو دسته سئو داخلی (ON PAGE SEO) و سئو خارجی (OFF PAGE SEO) تقسیم بندی میکنند. نوع دیگری از تقسیم بندی وجود دارد که سئو را به دو شکل سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید تقسیم میکند.
پس اگر هنوز پاسخ این پرسش که سئو سایت چیست را کاملا دریافت نکرده اید بهتر است تا پایان این متن با ما باشید. در ادامه با این تقسیم بندی ها بیشتر آشنا میشویم.
به مجموعه کارهایی گفته میشود که سئوکار در داخل سایت انجام میدهد. سئو داخلی خود به دو دسته سئو محتوا و سئو تکنیکال تقسیم میشود.
سئو محتوا به مجموعه کارهایی گفته میشود که برای تولید محتوای بهینه برای کاربر و موتورهای جستجو انجام میشود. کارهایی مانند انتخاب درست کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، تعیین استراتژی محتوا، تولید محتوای بهینه متنی و عکس و ویدیو و پادکست و ... .
سئو تکنیکال بیشتر با برنامه نویسی سایت در ارتباط است و بهتر است از همان ابتدا سایت شما متناسب با اصول سئو طراحی شود. سئو تکنیکال شامل کارهایی مانند ساخت لندینگها، اصلاح سرعت سایت، بهینه سازی عکس ها و ویدیو ها، ساخت نقشه سایت و معرفی آن به گوگل و ... است.
شما میتوانید در هنگام عقد قرارداد با سئوکار فقط سفارش سئو محتوا یا سفارش سئو تکنیکال بدهید. اما بهتر است بدانید که سئو تکنیکال و سئو محتوا مانند دوبال برای پرواز به سمت صفحات اول گوگل است و شما بدون داشتن هر یک از آن ها موفقیتی سریع و پایدار نخواهید داشت.
سئو خارجی شامل تمام کارهایی است که سئوکار، خارج از سایت شما انجام می دهد. این کارها معمولا منجر به افزایش بازدید سایت میشود. کارهایی مانند تبلیغات در سایت های دیگر، تبلیغ یا فعالیت در شبکههای اجتماعی، لینک سازی در فروم ها و ... .
اگر بگوییم سئو کلاه سیاه روش کلاه برداری سئوکار ها است، اقراق نکردهایم. میتوان گفت اگر شما به یک سئوکار که از سئو کلاه سیاه استفاده میکند سفارش سئو بدهید، درست مانند کسی هستید که به طمع یک معامله پرسود، از یک کلاهبردار چک بی محل دریافت کرده اید.
همانطور که در بخش قبل گفتیم گوگل با استفاده از رباتهایش صفحات سایت ها را رتبه بندی میکند و به کاربر نمایش میدهد. رباتها با استفاده از الگوریتم هایشان این رتبه بندی را انجام میدهند. این الگوریتمها در ابتدا اصلا پیچیده نبودند و طراحان سایت میتوانستند به راحتی موتورهای جستجو را فریب دهند. اما این الگوریتم ها به سرعت پیشرفت کرد.
همانطور که گفتیم هدف گوگل تولید محتوای ارزشمند برای کاربر است و اگر سئوکار تلاش کند بهینه سازی سایت را با فریب موتورهای جستجو انجام دهد درواقع از روش سئو کلاه سیاه استفاده کرده است. با پیشرفت موتورهای جستجو هر روز تعداد بیشتری از تکنیک های بهبود سئو سایت به روش کلاه سیاه پیدا میشود و سایت هایی که از این روش ها استفاده کرده اند به بدترین شکل جریمه میشوند. این جریمه ممکن است سایت شما را چند صفحه در جستجوی گوگل به عقب ببرد. برای مثال ممکن است با استفاده از روشهای کلاه سیاه به صفحه دوم رسیده باشید و پس از کشف توسط گوگل به صفحه هفتم منتقل شوید. گاهی نیز جریمههای گوگل بسیار سنگین است و ممکن است به صورت کلی محتوای سایت شما را به کاربر نمایش ندهد. در صورتی که این اتفاق بیفتد در اصطلاح گفته میشود که سایت شما پنالتی شده است.