0

10 توصیه برای برگزاری جشن تولد کودک

 
mohammad_43
mohammad_43
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1388 
تعداد پست ها : 41934
محل سکونت : اصفهان

10 توصیه برای برگزاری جشن تولد کودک
پنج شنبه 14 اسفند 1399  2:25 PM

 

10 توصیه برای برگزاری جشن تولد کودک

 

جشن تولد کودکان مراسمی شاد و لذت بخش است با این حال نسبت به تولد بزرگسالان احتیاج به دور اندیشی بیشتری دارد. برنامه ریزی برای برگزاری تولد ممکن است هر خانم خانه داری را به یک گلوله ی استرس تبدیل کنید. تمام این ها با رعایت نکته های خیلی کوچک رفع میشود و شما میتوانید بدون دلشوره از جشن خود لذت ببرید. سخت ترین قسمت برگذاری جشن تولد انتخاب زمان و تم تولد است و بقیه آنها به راحتی آب خوردن حل میشود.

این هم 10 توصیه مفید برای تجربه ی یک تولد راحت و بدون استرس:
یک تم انتخاب کنید:

این گزینه ضروری نیست و من به تولد های خیلی زیادی رفتم که بدون تم برگزار شده و بسیار عالی هم بوده اند. داشتن یک تم کمک زیادی به شما میکند و باعث میشود که شما تمام کارهایتان را متمرکز روی یک چیز بکنید و تمام احتیاجات تولد را با استفاده از این تم مشخص کنید.

 با دانستن تم تولدتان میتوانید روز مناسبی را برای برگزاری مراسمتان انتخاب کنید. در انتخاب این روز موقعیت های مناسب برای خودتان و مهمانانتان را هم در نظر بگیرید. برای مثال اگر شما و مهمانانتان از طرفداران ورزش هستید، روز جشن را با یک مسابقه مهم باهم برنامه ریزی نکنید؛ مگر اینکه قصد داشته باشید از این مسابقه هم در کنار جشن تولد لذت ببرید.

روز جشن را به اطلاع مهمانانتان برسانید:

6 تا 8 هفته قبل از جشن به مهمانان خود اطلاع دهید که در روز مشخصی جشن تولد گرفتید. این کار را با تلفن زدن،پیامک زدن و یا ایمیل زدن میتوانید انجام دهید. با این کار شما مهمانان خود را از قبل اماده میکنید و اگر به دلایلی عده ای از آنها نتوانستند در جشنتان شرکت کنند شما مطلع میشوید و کسان دیگری را جایگزین آنها میکنید. با این کار تعداد مهمان هایتان مشخص میشود.

کارت دعوت بفرستید:

کارت های دعوت جشن تولدتان را میتوانید از 3 یا 4 هفته قبل برای مهمانانتان بفرستید.این کارت را با توجه به تم جشن تولدتان انتخاب کنید تا به مهمان هایتان به نوعی اطلاع دهید که چه در پیش رو دارند.

لیست مهمان ها را داشته باشید:

دانستن اینکه چه کسانی در جشن تولد حضور دارند باعث میشود که آماده باشید. مثلا میدانید که چه کسی به چه چیزی آلرژی دارد یا احتیاج به مراقبت های خاص دارد و در صورت بروز مسئله ای با چه کسی باید تماس گرفت. برای آماده بودن برای همه ی این ها شما باید لیست کامل مهمان های خود را که شامل نام و نام خانوادگی، آلرژی یا چیزهای دیگر، شماره تلفن و آدرس والدین را داشته باشید تا از بروز هرگونه مشکلی بتوانید جلوگیری کنید.

راجع به دکور استرس نداشته باشید:

در چند سال اخیر درست کردن دکور تولد تبدیل به یکی از سخت ترین کار های دنیا شده است به طوری که بیشتر تمرکز روی دکور خواهد بود تا روی خود جشن. برای جلوگیری از این مورد منزل خود را با یک یا دو رنگ وسایل تزیینی تزیین کنید و چند مورد مرتبط با تم تولدتان به آن اضافه کنید. به یاد داشته باشید که بچه ها توجه زیادی به دکوراسیون نمی کنند.

بازی و سرگرمی را فراموش نکنید:

تولد بچه ها احتیاج به کمی هیجان و سرگرمی دارد. در این کار زیاده روی نکنید ولی حداقل یک یا دو بازی،چند سرگرمی و یک لیست موسیقی خوب رمز موفقیت شماست. بازی و سرگرمی مقداری از فشار و استرس را کم میکند و به شما اجازه می دهد که همراه با مهمانان خود اوقات خوبی داشته باشید.

منوی غذا تهیه کنید:

اگر برای یک مهمانی نهار تدارک میبینید از غذاهای سنگین تری استفاده کنید تا مهمان های گرسنه ی خود را سیر کنید و برعکس, اگر برای یک عصرانه تدارک دیده اید غذاهای سنگین یا شیرین سرو نکنید تا شام بچه ها را خراب نکند. همیشه در مهمانی ها یک نفر هست که به محض ورود خوردن را شروع میکند پس در نظر داشته باشید که مقداری غذاهای سالم یا ساندویچ های انگشتی داشته باشید تا همه ی مهمان ها را خوشحال کنید.

نوشیدنی تهیه کنید:

اگر جشن تولد خود را داخل خانه ای با فرش سفید برگزار میکنید از آبمیوه های پاکتی و یا داخل قوطی استفاده کنید تا روی فرشتان نریزد وشربت آلبالو یا آب پرتغال را برای یک مهمانی خارج از خانه تدارک ببینید و برعکس، اگر توی حیاط یا جایی خارج از منزلتان تولد میگیرید در انتخاب نوشیدنی ها خلاق تر باشید و آنها را در لیوان های زیبا و متنوع سرو کنید. اگر شما یک مهمانی دو ساعته بگزار میکنید برای هر مهمان 4 لیوان نوشیدنی در نظر بگیرید.

زمان بندی قابل تغییر داشته باشید:

یک برنامه ریزی بدون انعطاف باعث داشتن یک میزبان پر استرس و کلی مهمان خسته میشود. به جای برنامه ریزی مو به مو و دقیق کمی انعطاف به زمان بندیتان اضافه کنید. چند بازی یا سرگرمی اضافه در ذهن خود داشته باشید تا در صورت خالی بودن وقت از آنها استفاده کنید. در شروع مهمانی مهمانان خود را به محل تولد هدایت کنید و نیم ساعت وقت استراحت به انها بدهید تا اگر عده ای دیرتر به مهمانی آمدند احساس نکنند که از چیزی جا مانده اند.بعد غذاهای سبک خود را سرو کنید و بازی هایی را که در نظر گرفته اید انجام دهید و در نهایت کیک را بیاورید و کادو ها را باز کنید و نیم ساعت وقت استراحت بدهید تا بچه ها بازی کنند وتمام شیرینی های را که خورده اند بسوزانند.

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها