E-A-T الگوریتم گوگل برای سئو
دوشنبه 14 مهر 1399 3:21 PM
امروزه E-A-T گوگل یکی از معیارهای بحث برانگیز Google است. در فوریه سال 2019 ، گوگل تأیید کرد که E-A-T بخش مهمی از الگوریتم های سئو گوگل است. این الگوریتم میتواند به بهتر شدن رتبهی سایت و افزایش ترافیک آن کمک کند.
باید گفت که گوگل اعلام کرده که هیچ امتیازی برای E-A-T وجود ندارد. Google E-A-T فقط به عنوان راهنما عمل میکند.
بنابراین سازندگان محتوا میتوانند درک بهتری از آنچه که Google در صفحات وب جستجو میکند، داشته باشند. گوگل اذعان دارد فاکتورهای E-A-T را در رتبهبندی سایتها لحاظ نمیکند. اما این فاکتورها توسط Search Quality Raters مورد ارزیابی قرار میگیرند.
بنابراین لازم است بدانیم E-A-T چیست و چگونه می توان از آن برای گرفتن رتبه بالاتر از رقبا استفاده کرد؟ با اولین پلتفرم جامع دیجیتال مارکتینگ بومران همراه باشید.
فاکتورهای E-A-T گوگل
فاکتورهای زیر سه فاکتور اصلی الگوریتم Google E-A-T هستند:
نام E-A-T از حروف اول این سه فاکتور گرفته شده است.
درک مفهوم فاکتورهای E-A-T گوگل به ما کمک میکند بهتر به عملکرد آنها پی ببریم.
Expertise یا تخصص
برای گوگل، محتوایی دارای کیفیت بالا است، که از نظر یک متخصص در زمینه موضوع، تهیه شده باشد. تخصص و تجربه در این فاکتور، حرف اول را میزند. نویسندگان سایتها باید با آگاهی از اینکه مخاطبان آنها چه کسانی هستند، مقالاتی قابل فهم و در عین حال تخصصی بنویسند. این امر به ویژه برای وب سایتهای پزشکی، مالی، حقوقی و تغذیه بسیار مهم است.
فاکتور تخصص لزوماً به این معنا نیست که نویسنده باید در مورد موضوع، آموزش رسمی داشته باشد. این بدان معنی است که نویسنده تجربه یا دانش مستقیمی در مورد موضوع دارد.
در این خصوص اگر مدارکی که تایید کننده تخصص باشد، ارائه شود یا در معرض نمایش قرار داده شوند، میتواند مفید باشد.
Authoritativeness یا اقتدار
داشتن تخصص لازم است اما کافی نیست! در واقع نویسنده میتواند در مورد موضوع، دانش خوبی داشته باشد، اما فردی شناخته شده نباشد. از نظر گوگل نویسنده باید شخصیتی برجسته و سرشناس در مورد موضوع یا در حوزه آن، باشد. این افراد میتوانند کسانی باشند که جوایز کسب کردهاند، محتوای آنها به طور گسترده به اشتراک گذاشته شده است و کسانی که نام یا نام تجاری آنها با موضوع مربوطه مترادف قلمداد شده است. در واقع این افراد نه تنها متخصص هستند بلکه بعنوان مرجعیت شناخته شدهاند.
شبکههای اجتماعی یکی از بهترین بسترها برای شناخته شدن هر چه بیشتر و رسیدن به فاکتور اقتدار برای google E-A-T میباشد.
فراموش نکنید که از تمام قابلیت فضای مجازی برای کسب اقتدار استفاده کنید.
Trustworthiness یا اعتمادپذیری
سایت باید قابل اعتماد باشد. کیفیت کلی وب سایت را میتوان مواردی از این دست نامید:
کیفیت رتبه بندی در موتور جستجو (Search Quality Raters)
کیفیت رتبه بندی در موتور جستجو با بررسی کیفیت کلی وب سایت، چگونگی اعتمادپذیری آن را بررسی میکند.
برای آنکه سایت این فاکتور Google E-A-T را شامل شود، باید محتوای سایت و اطلاعات شرکت صادقانه، دقیق و در دسترس باشند. قابلیت اطمینان با میزان سودمندی محتوا برای کاربران اندازهگیری میشود.
همه چیز در مورد یک سایت باید به گونهای باشد که باعث شود کاربران احساس امنیت کنند. برای مشاهده لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ بومران از وب سایت ما دیدن کنید.