روش های صحافی سررسید تبلیغاتی
سه شنبه 24 دی 1398 4:48 PM
صحافی سررسید تبلیغاتی یکی از مهم ترین فرآیندهای چاپ سررسید تبلیغاتی می باشد که در کیفیت یک سررسید تبلیغاتی بسیار قابل اهمیت می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با روش های صحافی سررسید تبلیغاتی آشنا سازیم تا با انتخاب بهترین روش صحافی سررسید تبلیغاتی 99 را با برترین کیفیت تهیه نمایید و از این طریق سررسید تبلیغاتی مناسب با بالاترین کیفیت در اختیار جامعه هدفتان قرار دهید.
در حالت کلی تمام روش های صحافی که در ادامه به معرفی آن می پردازیم به سه روش تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، دستی انجام می شود. همانطور که مشخص است در صحافی اتوماتیک تماما دستگاه های ویژه ای فرایند صحافی را انجام می دهند، در صحافی نیمه اتوماتیک علاوه بر دستگاه ها نیروهای انسانی نیز در انجام فرآیند صحافی نقش دارند، صحافی دستی نیز تماما توسط انسان ها انجام می شود. در بین این روش ها صحافی تمام اتوماتیک از لحاظ کیفیت بسیار برتر از سایر موارد می باشد و از درصد خطای کمتری برخوردار می باشد.
اگر بخواهیم انواع روش های صحافی را از لحاظ قدمت تاریخی مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که صحافی ته دوخت بسیار قدمت طولانی تری نسبت به سایر موارد دارد.
در این روش پس از تشکیل فرم و مرتب سازی آنها عملیات دوخت آغاز می شود ولی هنوز استحکام کافی ندارند. در نهایت برای ایجاد استحکام در سررسید تبلیغاتی باید از روش به خصوصی استفاده شود که در این مورد از چسب استفاده می شود.
درواقع این چسب کشی است که باعث استحکام و ثبات نخ های موجود در شیرازه سررسید می شود. حال پس از چسب کشی به سررسید تبلیغاتی فرصت خشک شدن داده می شود.
پس از خشک شدن فرم ها در ابعاد مورد نظر برش می خورد و جلد روی سررسید تبلیغاتی قرار می گیرد. باتوجه به قدیمی بودن این روش صحافی اگر متریال مورد استفاده از کیفیت خوبی برخوردار باشد و دقت انجام فرآیند بالا باشد شیرازه سررسید تبلیغاتی از استحکام کافی برخوردار است که با استفاده مکرر آسیب نمیبیند و در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می گیرد.
در این مورد از صحافی نیز مرحله ابتدایی یعنی فرم بندی مطابق صحافی ته دوخت انجام می شود. پس از انجام این مرحله از دستگاه پانچ استفاده می شود و منافذ لازم جهت قرار گیری فنر در این مرحله تعبیه خواهد شد.
پس از ایجاد منافذ مناسب فنرهای مربوطه بر روی سررسید قرار می گیرد. این نوع صحافی سررسید هایی است که به راحتی ورق می خورد و کاربران هنگام یادداشت برداری در این سررسید تبلیغاتی ها به راحتی میتوانند کاغذ های این سررسید تبلیغاتی را جا به جا کنند.
البته این نوع صحافی سررسید تبلیغاتی با وجود راحتی که برای کاربران فراهم می کند معایبی نیز دارد. از این نوع صحافی اصولا در سررسید تبلیغاتی روزشمار استفاده نمی شود زیرا این نوع فرمت سررسید تبلیغاتی به خودی خود وزن زیادی دارد حال اگر برای صحافی آن از صحافی فنر استفاده شود وزن آن دو چندان خواهد شد.
صحافی چسب گرم در مقایسه با دو نوع قبل اندکی ضعیف تر می باشد و همین عامل باعث شده است امروزه از این نوع صحافی کمتر استفاده شود.
البته صحافی چسب گرم اگر با استفاده از متریال مناسب و با کیفیت انجام شود قطعا در گروه بهترین صحافی سررسید تبلیغاتی قرار می گیرد و سررسید تبلیغاتی در مدت زمانی که توسط مخاطبان هدف مورد استفاده قرار می گیرد هیچگونه آسیبی نمی بیند.
صحافی کلاسوری نیز نسبتا مشابه صحافی فنری می باشد با این تفاوت که در این نوع صحافی از قطعه فلزی که ظاهری مشابه کلاسور دارد استفاده می شود.
فرآیند نصب این قطعه فلزی نیز به نوعی متفاوت تر از صحافی فنری است و اغلب از طریق پرچ های مخصوص به سررسید تبلیغاتی متصل می شود.
این نوع صحافی نیز از جهت راحتی ورق زدن برای کاربران بسیار مناسب است اما اغلب از آن برای فرمت روزانه استفاده نمی شود.
منبع : " انتخاب بهترین روش صحافی در خرید سررسید تبلیغاتی "