0

بالاتر ديده شويد

 
itman1
itman1
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1389 
تعداد پست ها : 239
محل سکونت : اصفهان

بالاتر ديده شويد
شنبه 25 دی 1389  10:36 AM

بهينه‌سازي موتور جستجو يک پروسه طولاني مدت است که شامل بهينه سازي در صفحه ، ساختار لينک و ديگر تکنيک ‌هاي SEO  مي‌شود. معمولا به‌دست آوردن لينک‌هاي باکيفيت سخت‌تر و زمانبرتر از بهينه ‌سازي در صفحه است. به‌ همين علت بهينه ‌سازي در صفحه يک راه مشخص و مطمئن براي بالا بردن رتبه در يک بازه زماني کوتاه است. در اين مقاله چند گام سريع و آسان براي SEO  بررسي مي‌کنيم که به بالا بردن رتبه سايت طراحی شده در موتورهاي جستجوي مهم کمک مي‌کنند.

 

بهينه‌سازي عناوين صفحه

نوشتن دوباره عناويني از وب‌ سايت های طراحی شده ای که هنوز بهينه‌سازي نشده‌اند يک تکنيک بسيار خوب براي تاثيرگذاري روي رتبه موتور جستجو است و تعداد کليک‌ها را در يک بازه زماني کوتاه افزايش مي‌دهد. عناوين صفحه، المان‌هاي HTML هستند که در سرنوشته HTML جاگذاري شده‌اند که هم براي کاربران و هم براي موتورهاي جستجو بسيار مهم هستند. معمولا عناوين صفحه بايد کوتاه (کمتر از 70 کاراکتر)، قابل توضيح و شامل کلمه‌هاي کليدي صفحه باشند. هنگامي که کاربر به نتايج جستجو نگاه مي‌کند، عناوين وبسايت طراحی شده بايد جذب‌کننده باشند تا روي آن وب‌ سايت طراحی شده کليک کند. بنابراين اگر مي‌خواهيد ترافيک موتور جستجو را به‌سمت خود بکشانيد از اين مساله بايد مطمئن شويد که وبسايت طراحی شده شما داراي صفحه‌ هايي با عناوين قابل توضيح، يكتا و جذاب است يا نه؟

 

بهينه‌سازي متاتگ‌ها

متاتگ‌ها المان‌هايHTML  هستند که در سرنوشته HTML قرار داده مي‌شوند و اطلاعاتي را درباره صفحه در خود جاي مي‌دهند. محبوب‌ترين متاتگ‌ ها، متاتوضيحات، متاکليدواژگان و متاروبات‌ها هستند. متاتوضيحات يکي از مهم‌ترين متاتگ‌هاي SEO است که به‌صورت چيزهاي کوچک در نتايج جستجو ظاهر مي‌شود. به‌‌ياد داشته باشيد که المان‌هاي متاتوضيحات بايد کوچک و اغلب کمتر از 150 کاراکتر باشند. به‌علاوه زماني‌که در نتايج جستجو نمايش داده مي‌شوند، بايد جذاب بوده و بتوانند به‌ بهترين شيوه محتويات صفحه را شرح دهند. متاکليدواژگان پس از متاتوضيحات دومين متاتگ محبوب است، ولي درحال حاضر هيچ مقدار قابل توجهي براي SEO ندارند. به‌طوري‌که کارشناسان در گذشته اعلام کرده‌اند که متاکليد واژگان هيچ تاثيري روي رتبه‌بندي جستجو ندارند و به ‌همين دليل حرفه‌اي‌هاي وب نبايد روي آن زمان بگذارند.

 

متاروبات‌ها يکي ديگر از متاتگ‌هاي محبوب هستند که روي حرکت موتورهاي جستجو به‌ سمت وب‌ سايت های طراحی شده تاثير مي‌گذارند. اين المان مشخص مي‌کند چه صفحه بخصوصي بايد ايندکس‌گذاري شود و چه لينک‌هاي خروجي بايد دنبال شوند. مقدار پيش‌فرض « index,follow» است و بهتر است اين مقدار را تغيير ندهيد مگر اين‌که بدانيد چه‌ کاري مي‌کنيد.

 

بنابراين براي تاثيرگذاري مثبت روي نتايج موتور جستجو بايد بيشتر وقت خود را صرف نوشتن متاتوضيحات بهينه‌سازي شده کنيد و مطمئن شويد که از مقادير مناسب براي متاروبات‌ها استفاده کرده‌ايد.

 

روي لينک‌گذاري داخلي کار کنيد

لينک‌گذاري داخلي يکي از مهم‌ترين فاکتورهايي است که روي SEO تاثير مي‌گذارد. به‌وسيله لينک‌گذاري داخلي، راهي ايجاد مي‌شود که صفحه‌هاي وبسايت طراحی شده به يکديگر لينک بدهند. عموما مهم‌ترين اصل، قرار دادن صفحه‌هاي مهم يک وب‌ سايت طراحی شده در نزديک‌ترين فاصله ممکن از صفحه اصلي است. به‌وسيله لينک‌گذاري مستقيم از صفحه اصلي به آن صفحه‌ها، تعداد بازديد آن صفحه‌ها را بالا مي‌بريد و لينک‌هاي باارزشي را براي آن صفحه‌ها مي‌فرستيد. بنابراين اگر مي‌خواهيد رتبه يک صفحه داخلي خاص از سايت طراحی شده در فهرست نتايج موتور جستجو بالا برود، بايد يک لينک مستقيم از آن صفحه به صفحه‌هايي که رتبه صفحه بالايي دارند و همچنين به صفحه اصلي ايجاد کنيد.

 

مواظب کاربرد کلمه کليدي

يکي از مهم‌ترين قدم‌هاي کپي ‌رايت SEO ايجاد يک فهرست با کليدواژگان مهم است که يک صفحه را توضيح مي‌دهند و همچنين تمام جملات عمومي که کاربران براي پيدا کردن صفحه در موتورهاي جستجو مي‌توانند استفاده کنند. پس از شناسايي جملات مهم بايد مهم‌ترين‌هاي آنها انتخاب و در عنوان، متاتوضيحات، سرنوشته HTML و متن صفحه ترکيب شوند. به‌خاطر داشته باشيد که افزايش تراکم کليدواژگان مرتبط، يک مشخصه بسيار مشترک از جملات بهينه شده است. با اين وجود نبايد فقط روي تراکم کليدواژگان تمرکز کنيد. بلکه رتبه کليدواژه که چگونگي بهينه‌شدن يک جمله خاص در يک صفحه را اندازه‌گيري مي‌کند را نيز بايد در نظر داشته باشيد. يک ابزار خوب براي سنجش رتبه کليدواژه همراه با رابطه با عنوان، متاتوضيح و سرنوشته HTML، ابزار آناليزکننده کلمه کليدي (Keyword Analyzer tool) است. هنگامي‌که صفحه‌هايتان را به‌وسيله اين ابزار آناليز مي‌کنيد، مطمئن شويد کلمات کليدي مهم صفحه، رتبه افزايش‌يافته کليدواژه و غيرمهم‌ها رتبه کاهشي داشته باشند. بنابراين براي دست ‌يافتن به رتبه‌بندي بهتر، متن وبسايت طراحی شده ‌تان را دوباره بنويسيد و مطمئن شويد صفحه‌ هايتان براي جملات صحيح بهينه شده است.

 

استفاده از ابزارهاي در دسترس

يک راه سريع و ساده ديگر براي بهتر کردن انديس‌گذاري موتور جستجو، استفاده از ابزار در دسترس است. از نقشه‌هاي سايت طراحی شده XML براي سهولت در پيدا کردن و انديس‌گذاري وب‌ سايت طراحی شده توسط موتورهاي جستجو، استفاده کنيد. وب‌ سايت طراحی شده ‌تان را به‌وسيله استفاده از ابزار وب‌مستر مخصوص موتورهاي جستجو و مانيتورينگ زودبه‌زود نتايج حرکاتتان به‌وسيله سرويس آناليزکننده وب ، به موتورهاي جستجوي مهم ارسال کنيد. فراموش نکنيد به‌منظور افزايش وضعيت SEO وب‌ سايت طراحی شده تان بايد از ابزار صحيح استفاده کنيد. تمام تکنيک‌هاي بالا همراه با ساختار لينک موثر مي‌توانند براي رسيدن به نتايج بهتر در موتورهاي جستجو و افزايش ترافيک وبسايت طراحی شده ، به ‌شما کمک کنند. به ‌ياد داشته باشيد که مهم‌ترين تکنيک براي رسيدن به رتبه‌بندي بالا، توسعه محتواي باکيفيت براي کاربران است.

 

تشکرات از این پست
hojat20
دسترسی سریع به انجمن ها