0

یادگیری از طریق بازی

 
ali_81
ali_81
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1388 
تعداد پست ها : 10633
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:یادگیری از طریق بازی
پنج شنبه 21 آذر 1398  10:27 AM

یادگیری از طریق بازی (2)

یادگیری از طریق بازی (2)

 

  1. یادگیری از طریق بازی (2)

نویسنده : نسیبه کمالی / روانشناس خانواده

تخمین زمان مطالعه : 1 دقیقه

یادگیری محرک– پاسخ

دومین نوع یادگیری از سلسله مراتب یادگیری که رابرت گانیه بیان کرده است یادگیری محرک – پاسخ است. این نوع یادگیری با دادن پاسخ هایدقیق عضلانی به محرک های معین مشخص می شود .به طور مثال کودک با دیدن چای یا چاقو یا هر چیز خطرناکی  بر روی زمین در راه رفتن و دویدن از کنار آنها محتاط عمل میکند و این دقیقا همان یادگیری محرک –پاسخ است. یکی از تفاوتهای عمده این نوع یادگیری با یادگیری علامتیاین است که در یادگیری علامتی رفتار جنبه بازتابی یا غیر ارادی دارد امارفتار مورد نظر در یادگیری محرک–پاسخ جنبه ارادی دارد .

بازی که میتوان به آن اشاره کرد بازی ” بشین و پاشو ” هست. این بازی را همه ما بلد هستیم و نیازی به شرح و توضیح ندارد. کودک با شنیدن “بشین“ مینشیند و با شنیدن “پاشو“ بلند میشود. در این بازی تقویت عضلات پا، تقویت حافظه شنیداری از اهدافی است که به وسیله این بازی مد نظر داریم.

بازی دوم: بازی حیوانات

وسایل مورد نیاز : عروسک های حیوانات .ترانه یا صدایی مربوط به حیوانات. دستگاه پخش

هدف : مهارت برقراری ارتباط و خلاقیت در بازی

نحوه اجرا: در این بازی ابتدا محرک های شنیداری که صداهای حیوانات هستند را پخش میکنیم. سپس از بچه ها میخواهیم از صداهایی که شنیدند حیوانات مربوط به آن را بردارند.بعد با خواندن داستان و خلاقیت خودتان کودکان را در بازی  شریک کنید و تا رسیدن به هدفتان با بچه ها همراه باشید.

هفته آینده درباره نوع سوم یادگیری و بازی مناسب با آن برای شما مطالبی را ارائه میدهیم.لطفا هفته آینده همراه ما باشید. سپاس فراوان از نگاه پر مهرتان.

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها