دایناسور های سئو یا تاکتیک های قدیمی سئو کدامند
دوشنبه 29 بهمن 1397 11:08 AM
باور این سخت است، اما بسیاری از ما همچنان از تاکتیک های قدیمی سئو تاریخ گذشته استفاده میکنیم و اعتقاد داریم که آنها هنوز هم تاثیرات مثبت دارند. در سئوشنبه این هفته، نویسنده مقاله وبسایت معتبر ماز ما را با مجموعه ای از فعالیت های جایگزین آشنا می کند که می توانند از تاکتیک های قدیمی سئو برای ما سودمند تر باشند. نکات و موارد دلخواه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید!
این هفته ما شما را به دوران ما قبل تاریخ خواهیم برد، زمانی که همچنان از یک دسته تاکتیک های قدیمی سئو استفاده میکردیم. تاکتیک های قدیمی سئو که هنوز برای ما مهماند و بسیاری از ما هنوز آنها را انجام می دهیم، و احتمالا نباید این کار را انجام دهیم.
ما باید بسیاری از تاکتیک های قدیم سئو را جایگزین و کنار بگذاریم. بنابراین پنج تاکتیک را انتخاب کردم، اما خیلی بیشتر از این موارد وجود دارد و در واقع من دوست دارم نظر شما را در مورد برخی از آنها بشنوم.
اما قبل از هر چیز بهتر است برای سنجیدن ارزش سئو سایت خود حتما با دپارتمان بهینه سازی سایت نوین مارکتینگ تماس بگیرید با این تماس شما میتوانید از مشاوره رایگان سئو سایت بهرمند شوید.
اولین موردی که بحث درباره آن خواهیم پرداخت چیزی است که چندین بار در اینجا درباره آن صحبت کرده ایم – تحقیقات کلمات کلیدی بر اساس برنامه ریزی AdWords / Keyword. بنابراین شما می دانید مشکلات زیادی در معیارهای موجود در آن وجود دارد، اما هنوز تعداد زیادی از افرادی را می بینم که تحقیقات کلمات کلیدی خود را از آن شروع کرده اند و سپس به ابزارهای دیگر گسترش داده اند.
پیشنهاد من در صورت امکان آغاز کردن با مجموعه ای وسیع تر است. اگر بودجه دارید، آن را با چیزی که توسط داده های clickstream مانند Ahrefs یا SEMrush یا Keyword Explorer هدایت می شود، جایگزین کنید. حتی پیشنهاد جستجوی گوگل و جستجوهای مرتبط با Google trends در جذب بیشتر این موارد بهتر است. اگر با این ابزار های چندان آشنایی ندارید پیشنهاد می کنم مقاله معرفی ابزارهای Ahrefs که برای سئوی حرفهای به آن نیاز دارید را بخوانید. همین طور مقاله تخصصی دیگری نیز از وبسایت ماز در نوین مارکتینگ منتشر شده است که به مقایسه ابزار های سنجش سختی کلمات کلیدی با یک دیگر میپردازد مقاله : سختی کلمات کلیدی و رتبه بندی ۶ ابزار دقیق
من فکر می کنم این فقط به این خاطر است که AdWords کلمات کلیدی بسیاری را پنهان میکند چرا که فکر نمیکند به لحاظ تجاری مناسب باشند. این خیلی نادرست است، به خصوص داده های اطلاعات حجمی را. اگر شما در واقع یک کمپین AdWords ایجاد میکنید، دادههای اطلاعات حجمی عملکرد بهتری در این زمینه دارند، اما ما هنوز اطلاعات دقیقی در مورد انتخاب مناسب ترین زمان برای شروع این کمپین در اختیار نداریم.
این خیلی مبهم بوده، و فاقد یک دسته معیارهای مهم، از جمله سختی و درصد نرخ دریافت کلیک است، که شما باید به منظور اولویت بندی کلمات کلیدی به طور موثر از آنها باخبر باشید.
استفاده از زیر دامنه ها و دامنه های جداگانه برای دامنه SERP نیز یکی دیگر از تاکتیک های قدیمی سئو است. بنابراین به طور کلاسیک، اگر شما میخواهید صفحه اول نتایج جستجوی گوگل را به یک درخواست مارک دار یا غیر مارک دار اختصاص دهید، شاید شما فقط باید آن را امتحان کنید و کاملا به آن احاطه داشته باشید. یکی از راه ها برای انجام این کار اضافه کردن زیر دامنهها به وب سایت خود یا استفاده از برخی از دامنه های مجزا است تا بتوانید 10 مورد برتر آن را کنترل کنید.
با این حال، چیزی که اخیرا اتفاق افتاده است این است که گوگل شروع به اولویت دادن به چند زیرپرداز در یک SERP از یک دامنه واحد کرده است. شما به عنوان مثال می توانید آن را به طور مستقیم در Yelp برای جستجو مرتبط با رستوران ها یا LinkedIn در بسیاری از موضوعات تجاری و جستجوهای مرتبط با مشاغل ببینید.
شما می توانید آن را در Quora در بسیاری از جستجوهای به شکل سوال مشاهده کنید، جایی که برای همه آنها آمده است، یا Stack Overflow، که در آن آنها برای بسیاری از سوالات مربوط به مهندسی و مرتبط با توسعه آمده است.
بنابراین یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار امروزه با استفاده از جستجوگرها و محتوای میزبانی زیر پوشه (subfolder hosted) است، به این معنی که شما مجبور نیستید محتوای خود را در یک زیردامنه جداگانه قرار دهید تا چندین مرتبه آن را در یک SERP رتبه بندی کنید.
جستجوگر Barnacle همیشه فوق العاده مفید است زیرا گوگل مزایای بسیاری برای برخی از این وب سایت ها در نظر میگیرد که محتویاتی را میزبانی میکنند که شما میتوانید آنها و پروفایلهای مربوط به آنها را ایجاد کرده یا توسعه دهید. این یک راه بسیار خوب برای انجام این کار است. این عمدتا به دلیل این تغییر از زیر دامنه است که راهی برای ورود به SERPs برای چندین بار از طریق صفحات شخصی را فراهم می کند.
این تاکتیک در فارسی هنوز رایج است و یکی از اصلی ترین دلایل آن نیز عدم وجود سایت های جستجوگر تخصصی است که در این بخش یاد شد. به هرحال هنوز وبسایت های بسیار هستند که از تاکتیک های قدیمی سئو سود می برند و آن فقط به خاطر شرایط است.
در لیست تاکتیک های قدیمی سئو شماره 3 میرسد به به دست آوردن شماره یک رتبه بندیها بیش از دیگر تکنیکهای جذب ترافیک SEO. این احتمالا یکی از رایجترین تاکتیک های قدیمی است که من تا به حال دیدهام، که در آن بسیاری از مردمی که با جهان SEO آشنا هستند یا مشاوران و یا سازمان های 10، 15، 20 ساله هنوز هم دغدغه استفاده از آن را بیش از هر چیز دیگری دارند.
آن را با ویژگیهای جستجوگر SERP (به ویژه قطعه های برجسته) و هدف گذاری طولانی مدت جایگزین کنید. منظور از قطعات برجسته نمایش نقشه گوگل، تصاویر، ویدئو ها و تمام قطعاتی است که در قسمت بالای فهرست گوگل به صورت برجسته نشان داده می شوند
در حقیقت، این یک سرمایه گذاری ضعیف نرخ ارزش افزوده ROI را نسبت به چیزهایی مانند ویژگی های SERP، به بار میآورد؛ به ویژه قطعات برجسته است که اخیرا محبوب تر شدهاند. این در جستجوی صوتی استفاده می شود. اغلب اوقات لازم نیست که از شماره یک رتبه بندی در SERP بدست بیاید. این میتواند در رتبه سه، چهار یا هفت باشد.
این حتی می تواند منجر به رتبه بندی قطعات برجسته در بالای صفحه شود. نرخ کلیک آن معمولا بیشتر از یک است، به این معنی که SERP یک ویژگی بسیار خوب برای استفاده است. این همچنین تنها مورد نیست. Image SEO، SEO محلی زمانی که بسته های محلی ظاهر می شوند، انجام اخبار SEO، به طور بالقوه داشتن یک پروفایل توییتر نیز می تواند در نتایج نمایش داده شده گوگل در توییتر رتبه بندی شود.
و، البته، هدف گذاری طولانی مدت، به این معنی که به دنبال سایر کلمات کلیدی باشید که کمتر رقابتی هستند، که در آن شما لازم نیست به رقابت با افرادی بپردازید تا رتبه موردنظر خود را کسب کنید، و اغلب، در مجموع، این کار می تواند بیشتر از رتبه بندی کلمه کلیدی برای دستیابی به “پول” باشد، که در مورد کلمه کلیدی اصلی این تنها هدف شما است.
چرا این اتفاق می افتد؟ خوب، این به این دلیل است که ویژگی های SERP میزان نرخ کلیک را کاهش می دهند بنابراین رتبه اول ارزش سابق را نخواهد داشت و در اغلب مواقع این هدف گذاری بازده ROI بیشتری خواهد داشت.
چهارم، رتبه بندی خود را تنها با ساختن لینک ها بهبود ببخشید. این نیز یکی از تاکتیک های قدیمی سئو است. من بسیاری از مردم را می بینم که این کار را انجام میدهند، جایی که آنها رتبه 5، 10، 20 دارند و فکر می کنند “خوب است، حداقل من در چند صفحه اول Google رتبه بندی شده ام. اقدام بعدی من که ساختن لینک است من را بالاتر خواهد برد.”
به طور تاریخی، در دوران قدیمیها، منظورم سال 2011 است، این مورد به طور کامل کاساز بود. این “مسیری” برای رتبه بندی بالاتر بود. هنگامی که در مجموعه مورد نظر قرار گرفتید، لینک ها به شما بیشترین کمک را برای بالا رفتن خواهند کرد. اما امروز، این اتفاق نمیافتد.
آن را با دستیابی به انجام وظیفه جستجوگرها (searcher task accomplishment)، بهینه سازی UX، ارتقاء محتوا و رشد نام تجاری جایگزین کنید
من قصد دارم به شما پیشنهاد کنم این روش را کنار گذاشته و با انجام وظیفه جستجوگر جایگزین کنید، جایی که ما دیدهایم بسیاری از مردم در زمینه بهینه سازی سرمایه گذاری کرده و وب سایت خود را حتی با لینک های نامناسب و بدون استفاده از DA های بالا و این دست موارد، جهش داده اند. بهینه سازی UX، تجربه کاربر را کاهش می دهد و فرمت محتوا را تثبیت می کند تا اینکه عملکرد بهتری برای جستجوگران داشته باشد.
ارتقای محتوا باعث بهبود محتوای واقعی در صفحه و رشد برند تجاری و مرتبط کردن برند تجاری شما با موضوع یا کلمه کلیدی می شود. چرا این اتفاق می افتد؟ خوب، چون لینک ها به تنهایی برای پیشرفت امروز کافی نیستند. آنها هنوز یک عامل رتبه بندی قدرتمند هستند. ما قطعا نمی توانیم آنها را به طور کامل نادیده بگیریم.
اما اگر می خواهید به صفحات با رتبه بندی بالاتر تبدیل شوید ، این نوع سرمایه گذاری ها بسیار ساده تر و سودمندترند.
خوب، شماره پنج. آخرین مورد، دغدغه محل قرارگیری کلمات کلیدی در برچسب ها و مناطق خاص است. به عنوان مثال، صرف زمان و انرژی کافی برای حصول اطمینان از H1 و H2، برچسب های عنوان که می تواند شامل کلمات کلیدی باشد، حصول اطمینان از اینکه URL شامل کلمات کلیدی در فرمت دقیقی است که شما با خط فاصله میواهید، تکرار متن به میزان معین در محتوا و حصول اطمینان از اینکه سرفصل ها و عناوین دارای ساختارهای خاصی هستند.
چرا این تاکتیک ها کار نمی کنند
این بدان معنا نیست که کار نمی کند و این تاکتیک ها قدیمی سئو هستند. مطمئنا یک حداقلی وجود دارد. ما هم از کلمه کلیدی خود در عنوان استفاده کردهایم. ما قطعا آن را در عناوین نیز میخواهیم. اگر این در یک برچسب H1 نیست، من فکر میکنم میتوانیم با این روش نیز ادامه دهیم. من فکر میکنم که کاملا خوب است. به جای آن من از شما می خواهم به جای این وسواس برای تکمیل این برچسب ها، آخرین 0.01٪ از ارزش را به کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط اختصاص دهید، مطمئن شوید که محتوای اصلی از موضوعات استفاده کرده و آنها را توضیح میدهد، منظور من موضوعات، کلمات و عباراتی است که گوگل آنها را مربوط به یک موضوع خاص میداند.
مثال مورد علاقه من رتبه بندی”محلات نیویورک” است در حالی که شما صفحهای دارید که کلمه بروکلین یا منهتن یا برانکس یا کوئینز یا استاتن آیلند را شامل نمی شود، شانس رتبه بندی شما خیلی بالا نخواهد بود، و از همه بدتر، شما می توانید تمام لینک ها و کلمات کلیدی مناسب را با هدف قرار دادن در H1 خود بدست بیاورید، اما اگر شما از این شرایط محلی و پیرامونی که گوگل به وضوح می تواند با موضوع یا درخواست جستجو مرتبط کند استفاده نمیکنید، شما احتمالا در رتبه بندی قرار نمیگیرید.
مهم نیست که شما سعی در رتبه بندی چه چیزی دارید. من اهمیتی نمی دهم که آن کفش های آبی یا ساعتهای مردانه یا محصولات SaaS B2B است. گوگل بیشتر به این موضوع توجه می کند که آیا محتوای پاسخ مشکل درخواست کننده جستجو را حل میکند یا خیر. موضوعات مرتبط، کلمات کلیدی مرتبط با آن اغلب با پیشرفتهای عالی رتبه بندی هماهنگ میشوند به ویژه وقتی که میبینند افراد از آنها استفاده می کنند.
من چند هفته پیش با یک سئو کار صحبت کردم که این کار را انجام می داد. آنها فقط در سایت خود حسابرسی میکردند و به دنبال 5 تا 10 کلمه بودند که احساس میکردند آنها را در محتوای خود از قلم انداخته اند، آنها را به طرزی هوشمندانه به محتوای خود اضافه میکردند به نحوی که واقعا توصیفی و مفید باشند، و سپس مشاهده میکردند که رتبه بندیها بدون هیچ اقدام اضافی رشد میکنند، بدون هیچ کار دیگری! خیلی خیلی تاثیر گذار است.
برخی از این تاکتیک های قدیمی سئو را در نظر بگیرید و آنها را کنار گذاشته یا با برخی از این موارد مدرن جایگزین کنید و ببینید که چگونه نتایج شما بهتر خواهند شد. منتظر نظرات شما در مورد دیگر تاکتیک های قدیمی سئو در بخش نظرات هستیم. هفته آینده یک قسمت دیگر از سئوشنبه را در خدمت شما خواهیم بود. مراقب خودتان باشید!