0

اصطلاحات رایج در رشته اتومبیل رانی

 
ma1393
ma1393
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : شهریور 1393 
تعداد پست ها : 1942
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:اصطلاحات رایج در رشته اتومبیل رانی
یک شنبه 26 آذر 1396  3:22 PM

 


كورس پیستون:
عبارت از فاصله نقطه مرگ بالا و نقطه مرگ پایین پیستون می باشد. که با چرخش شاتون حول میل لنگ پیستون این فاصله را به صورت رفت و برگشتی طی می کند.


(Torque) گشتاور یا نیروی تورک:
نیروی وارد بر میل لنگ است که ایجاد شتاب می كند و هرچه این نیرو بیشتر باشد اتومبیل شتاب بهتری خواهد داشت.


(Lap) لپ:
به مسیری که از استارت شروع شده و به آن پایان می یابد یک دور یا لپ گفته می شود.


(Warm up) وارم آپ :
پس از ورود اتومبیلهای مسابقه به پیست و قرارگرفتن در مکانی که طبق مرحله تایمگیری مشخص شده برای گرم نمودن موتور و همچنین لاستیکها، ترمزها و به طور کلی اماده نمودن اتومبیل جهت مسابقه كلیه شركت کنندگان یک دور در پشت سر اتومبیل مارشال یا راهنما پیست را طی می کنند که این دور را اصطلاحا دور مارشال و یا وارم آپ می نامند.


(Weber) وبر:
نوعی كاربراتور دو دهانه ایتالیایی می باشد كه تاثیر زیادی در قدرت اتومبیل و صد البته مصرف سوخت دارد. اما از سوخت حداكثر استفاده را می كند.
استفاده از این نوع كاربراتور برای تقویت و آماده سازی اتومبیلها برای مسابقات بسیار رایج است.


(headers) هدرز:
مانیفولد بهینه دود می باشد كه گازهای خروجی از سیلندرها را به ترتیب و به سهولت خارج می كند و باعث كاهش مصرف سوخت، افزایش قدرت و افزایش طول عمر موتور می گردد.

 

 

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها