0

اصطلاحات رایج در رشته اتومبیل رانی

 
ma1393
ma1393
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : شهریور 1393 
تعداد پست ها : 1942
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:اصطلاحات رایج در رشته اتومبیل رانی
یک شنبه 26 آذر 1396  3:21 PM

 


(Over Steer) اور استیر:
که به معنای زیاد پیچی می باشد به حالتی گفته می شود که در پیچ با آن که فرمان اتومبیل مقدار کمی پیچیده است اما قسمت عقب اتومبیل (بر اثر سر خوردن) شروع به انحراف به خارج از پیچ می کند و اتومبیل بیش از حد لازم به سمت پیچ می پیچد و به بیرون از پیچ منحرف می شود.

این حالت بیشتر در اتومبیلهای دیفرانسیل عقب روی می دهد و با رها نمودن گاز اصلاح می شود چنانچه اصلاح نشود منجر به اسپین می شود.


(Spin) اسپین:
چنانچه حالت اور استیر اصلاح نشود اتومبیل بسته به سرعتی كه دارد به دور خود چرخیده و از مسیر خارج می شود كه به این حالت اسپین زدن گفته می شود.


(در مورد لاستیك)
(Profile) پروفایل:
به دیواره لاستیک گفته می شود. یعنی حد فاصل دایره داخلی و محیط خارجی لاستیك. هرچه این دیواره كوتاه تر باشد اتومبیل از هندلینگ یا فرمان پذیری بهتری برخوردار خواهد بود و البته اطلاعات دقیقتری از برجستگی های راه به راننده منتقل خواهد شد. و همچنین ناهمواریها صدمات بیشتری را به سیستم تعلیق اتومبیل وارد خواهند كرد. این دیواره در روی لاستیك به صورت درصدی از پهنای لاستیك بیان شده است.


(در مورد سر سیلندر)
(Polish) (پولیش) (پالیش):
عبارت است از تراشكاری بسیار ظریف سر سیلندر كه موجب كاهش حجم اتاقك انفجار و در نتیجه بالا رفتن نسبت تراكم و بالتبع افزایش قدرت و گشتاور خواهد شد. ناگفته نماند كه این كار بسیار حساس می باشد. بدین معنی كه دامنه این تراش به ۱ میلیمتر نمی رسد. چرا كه موجب بالا رفتن بیش از حد دمای موتور و آسیب رسیدن به سر سیلندر و اجزای آن خواهد شد.


(Toe) تو:
به زاویه افقی چرخها با راستای طولی اتومبیل گفته می شود.چنانچه چرخها به سمت داخل متمایل باشند تو این (Toe in) و چنانچه این تمایل به سمت بیرون باشد تو آوت (Toe out)نامیده می شود.

 

 

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها