5 ابزار جایگزین Google Analytics برای آنالیز وبسایت
چهارشنبه 3 آبان 1396 10:07 AM
درمورد ابزار تجزیه و تحلیل گوگل مشکلات مختلفی گزارش شده و جدای از مسائل فنی برای ما ایرانی ها مشکل تحریم هم وجود داره. اما Google Analytics به دو دلیل اصلی هنوز محبوب مونده :
اول اینکه رایگانه! البته تا وقتی که بازدیدی نزدیک به 10 میلیون بازدید صفحه در ماه داشته باشید! بعد از اون باید سالیانه 150,000 دلار پرداخت کنید. و ثانیا امکانات فراوانی دارد که بصورت منظم توسعه داده می شوند.
اما اگر بدلایل مختلف فنی و غیر فنی نخواهید از ابزار گوگل استفاده کنید, چطور؟
بیایید نگاهی به جایگزین های ابزار Google Analytics بیاندازیم.
Clicky
یکی از مشکلاتی که ابزار گوگل داره اینه که رابط کاربری ساده ای نداره که بشه به راحتی داخل ابزار پیمایش کرد. و وقتی که رابط کاربری تغییر میکنه زیر مجموعه هایش هم تغییر می کنند و کاربر مجبور وقت بگذاره و رابط جدید رو یاد بگیره.
Clicky یک ابزار با رابط کاربری سادست که حتی با موبایل هم میشه ابزار رو پیمایش کرد. شروع کار باهاش مثل ابزار گوگل میمونه و باید یک تکه کد داخل سایت وارد کنید. همچنین براش پلاگین هایی از cms های مختلف وجود داره.
قابلیت ها :
Piwik
Piwik هم یک پکیج ساده برای تجزیه و تحلیل هست. اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد, راه اندازیش به راحتی قرار دادن یک تکه کد داخل وبسایت نیست.
شما باید این برنامه رو داخل سرورتون نصب کنید و بعد از نصب با استفاده آموزش موجود راه اندازیش کنید.
قابلیت ها :
Gauges
این هم یکی دیگر از ابزارهای مقرون به صرفست که میتونه جایگزین ابزار گوگل بشه. Gauges هم یک قطعه کد تحویل میده که باید در تمام صفحات وبسایت تون قرار بدید. ایده ای این ابزار اینه که اطلاعات مفید رو به ساده ترین شکل به نمایش بگذاره.
قابلیت ها :
Mixpanel
این ابزار کمی متفاوت عمل می کند. این پلتفرم بیشتر روی رویداد ها تمرکز می کنه تا نمایش صفحات - همین هم متفاوتش میکنه, چون نمایش صفحات همه چیز رو بیان نمیکنه.
Mixpanel برای بیزینس طراجی شده که ویژگی های متفاوتی دارد.
ادامه....