یکی از مواردی که باید تو بحث سئو در نظر داشت اینه که سئو استاندارد هایی هست که موتورهای جستجو به خصوص گوگل مطرح می کنند.استاندارهایی که ایستا نیستند و هر از چند گاهی تغییر می کنند.برای مثال از سال 2015 استانداری AMP که مختص صفحات موبایل است و میتونه تو بخش سرعت لود صفحات در گوشی های موبایل فوق العاده تاثیر مثبت داشته باشه معرفی شد.یا الگوریتم های جستجو مربوط به گوگل (آخری الگوریتم پاندا که سال 2011 معرفی شد) معیارهای سئو رو تغییر میدن.مثال جزئی ترش متا تگ keyword که امروزه تاثیری توی بحث سئو نداره