پاسخ به:حاج آقا مسئلة؟
یک شنبه 21 خرداد 1396 12:04 PM
خوب حالا ی سوال!
اگه میگین کراوات نشانه مسیحی بودنه؟!!!
پس اون وقت ریش زیاد گذاشتن نشانه داعشی بودنه
ب نظر من که اینا مزخرفاتی بیش نیستند
مهم دل و نیت آدمهاست که در نزد خدا اهمیت دارد
پاسخ به سه سوال شما بزرگوار:
الف :اگه میگین کراوات نشانه مسیحی بودنه؟!!!
پس اون وقت ریش زیاد گذاشتن نشانه داعشی بودنه
دوست عزیز :
در احکام شعیان برخلاف سنی ها قیاس معنایی ندارد یعنی به هیچ عنوان دو حکم را با قیاس کنار یکدگر قرار نمی دهند زیر مناط و ملاک و علت و فلسفه هر حکمی جدا می باشد و قیاس کردن معنایی ندارد. لذا هم قیاس شما مع الفارق است و هم اینکه ما شعیه هستیم نه سنی
ب: به نظر من که اینا مزخرفاتی بیش نیستند
همکار گرامی:
خوب این حرف شما اگر از روی اجتهاد و فقاهت باشد چون اجتهاد کرده اید و در فقه و اصول سالیان سال زحمت کشیده اید قاعدتا محترم است چون رد احکام یا نسبت دادن چیزی به احکام فقط از کسی برمی آید که به مقام اجتهاد رسیده باشد .اما اگر مثل حقیر فقط مقلد باشید قاعدتا رد احکام یا نسبت دادن چیزی به احکام پا کردن در کفش مجتهدین می باشد .
ج: مهم دل و نیت آدمهاست که در نزد خدا اهمیت دارد
عزیز راسخونی:
دل پاک و نیت صادق جزئی از عمل و کردار و فعل انسان است نه اینکه صرف نیت و دل پاک تمام عمل انسان می باشد.اگر حکمی را انجام ندادیم یعنی عملی انجام ندادیم وقتی عملی انجام نشود نیت به تنهایی و دل پاک چه معنایی دارند .مطمئن هستم سوره عصر را اگر حفظ نباشید حتما چندین بار قرائت کرده اید.
وَ الْعَصْرِ / إِنَّ الْإِنْسانَ لَفِي خُسْرٍ / إِلاَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ
در آیه سوم دقت کنید کلمه آمنوا ...همان نیت و اعتقاد درونی است بعد بلافاصله فرمود و عملو صالحات ...یعنی عمل صالح همراه بانیت و دل پاک است .خدا نفرمود ا لاَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ نیات الصَّالِحاتِ
نتیجه اینکه عمل صالح نیت پاک می خواهد و نیت پاک هم عمل صالح می خواهد.....پس حواسمون جمع باشه مبلغ این حرف عامیانه (دلت پاک باشه ..........) نشیم
التماس دعا