پاسخ به:سئو و بهینه سازی سایت به زبان ساده
یک شنبه 31 اردیبهشت 1396 5:21 PM
افراد چه چیزی جستجو می کنند؟
اولین گام در انتخاب کلمات کلیدی این است که فکر کنید میخواهید کسب و کار شما چگونه جستجو شود؟ (با جستجوی چه کلماتی به وب سایت شما برسند). پیش از انتخاب کلمات، کافیست آنها را جستجو کنید تا وضعیت فعلی آنها را در نتایج ببینید. قابلیت پیشنهاد خودکار گوگل نیز ابزاری در دسترس برای فهمیدن و ایده گرفتن از عبارات مرتبط با آن کلماتی است که مردم تا به حال جستجو کردهاند.
از عبارات خیلی عمومی استفاده نکنید
برای مثال شما میخواهید برای سایتی با موضوع اپلیکشن اندروید، کلمه “دانلود موبایل” را سئو کنید و ممکن است فکر کنید واژه خوبی است. اما آیا فکر میکنید مردم این کلمه را جستجو میکنند؟ مسلماً نه! راز کار این است که بیشتر خاص باشد! پس به جای آن توصیه میشود از عبارات زیر استفاده کنید:
دانلود بازی اندورید، دانلود نرم افزار اندروید، بازی اندروید، دانلود اپلیکیشن موبایل
جمع بندی و نکات کلیدی
از عبارات خیلی عمومی استفاده نکنید – سعی کنید تا حد امکان واژگان خاص تری انتخاب کنید. برای مثال اگر سایت یک هتل را میخواهید سئو کنید، کلمه هتل انتخاب مناسبی نیست! اضافه کردن نام محل مثل هتل کیش، یا پسوندهای کاربردی مثل ارزان، رایگان میتواند انتخاب بهتری باشد.
روی عبارات دیگر نیز حساب باز کنید – به جای واژه هتل میتوانید از کلمات جایگزین مثل اقامتگاه استفاده کنید
زیاده روی نکنید – استفاده از عبارات طولانی به عنوان کلمات کلیدی از تاثیرگذاری و قدرت آنها می کاهد. انتخاب خود را حداکثر در سه یا چهار واژه محدود نمایید.
از ارتباط کلمات کلیدی با کسب و کار خود مطمئن باشید – سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با وب سایت شما داشته باشند.
از کلمات مبالغه آمیز مانند فوق العاده، عالی و … در کلمات کلیدی استفاده نکنید.
برچسب عنوان – Tag
دومین نکته مهم بعد از انتخاب کلمه کلیدی در سئو، تعیین عنوان صفحات است. عنوانی که انتخاب میکنید در دو ناحیه نمایش داده میشود.
در بالای مرورگر
نوشته لینک (عنوان لینک) در نتایج جستجوی گوگل (یا سایر موتورهای جستجو)
این عنوان باید بصورت خلاصه بیانگر موضوع و مفهوم صفحه باشد و با محتوای آن ارتباط داشته باشد. در این عنوان باید از کلمات کلیدی خود استفاده کنید. سعی کنید اول کلمات کلیدی مهم را قرار دهید. بهتر است عنوان صفحات کمتر از ۷۰ کاراکتر باشد. تعداد بیشتر در نتایج نشان داده نمیشود.
توضیحات – Description
این قسمت میتواند بخشی از متن اصلی باشد. طول این توضیحات میتواند هر قدر باشد اما توصیه میشود آنرا بین ۱۵۰ الی ۱۶۰ کاراکتر محدود نمایید تا موتورهای جستجو به صورت کامل آن را نشان دهند.
این مهم است که بدانید از سپتامبر ۲۰۰۹، دادههای متا یا Meta Data در رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل تاثیری ندارند. با این وجود همانطور که در نتایج جستجو نشان داده شده است، دادههای متا میتواند بر اینکه یک نفر چقدر علاقه مند به کلیک کردن بر روی لینک شما باشد، تأثیر بگذارد.
عنوان داخلی صفحات- Page title (استفاده از تگ H١)
عنوان داخلی صفحات باید حاوی کلمات کلیدی شما باشد. به طور پیش فرض عنوان صفحات با تگ H١ نوشته میشود. که اگر سایت را خودتان طراحی کردهاید یا امکان تغییر تگهای صفحات را دارید، در نظر داشته باشید که در هر صفحه از سایت فقط یک بار از تگ H١. آن هم برای عنوان اصلی صفحه استفاده کنید.