پاسخ به:صحیفه نور امام خمینی
شنبه 2 اردیبهشت 1396 11:13 PM
تاریخ: 1358/03/15
بسم الله الرحمن الرحیم
پانزده خرداد چرا بوجود آمد؟ و مبدأ وجود آن چه بود؟در دنباله آن در سابق چه بود؟و الان چیست؟و بعدها چه خواهد بود؟
پانزده خرداد را کی بوجود آورد؟ و دنباله آن را کی تعقیب کرد؟ و الان کی همان دنباله راتعقیب می کند؟و پس از این امید به کیست؟
پانزده خرداد برای چه مقصدی بود؟ و تاکنون برای چه مقصدی است و بعدها برای چه مقصدی خواهد بود؟
پانزده خرداد را بشناسید و مقصد پانزده خرداد را بشناسید و کسانی که پانزده خرداد رابوجود آوردند بشناسید و کسانی که پانزده خرداد، را دنبال کردند بشناسید و کسانی که از این به بعد امید تعقیب آنها هست بشناسید و مخالفین پانزده خرداد و مقصد پانزده خرداد را بشناسید.
پانزده خرداد از همین مدرسه شروع شد. عصر عاشورا در همین مدرسه اجتماع عظیم بود و بعد از اینکه صحبت هائی و افشاگری هائی شد، دنباله آن منتهی به پانزده خرداد شد.
پانزده خرداد برای اسلام بود و به اسم اسلام بود و به مبدائیت اسلام و راهنمائی روحانیت و همین جمعیت ها که الان اینجا هستند، اینها بودند که 15 خرداد را بوجود آوردند. همین صنف جمعیت بودند که 15 خرداد را بوجود آوردند و همین صنف جمعیت بودند که کشته شدند. همین طبقه از افراد اسلامی که برای اسلام قیام کردند و هیچ نظری جز اسلام نداشتند، 15 خرداد را بوجود آوردند همین جمعیتی که مقصدی غیر از اسلام ندارند، در تعقیب 15 خرداد تا حالا دنباله کردند. از همین جمعیت که مقصدی غیر از اسلام ندارند امید آن است که تعقیب کنند و نهضت ما را به ثمر برسانند.
باید دید این جمعیت کی هستند، اینها که 15 خرداد را بوجود آوردند و آن ها که در 15 خرداد به طوری که مشهور است 15000 فدائی دادند و آنهائی که پس از پانزده خرداد و پانزده های خرداد و پس از قتل عام 15 خرداد و قتل عام های دیگر در میدان ها آمدند، چه قشری از جمعیت بودند؟ آنهائی که پانزده خرداد را بوجود آوردند، آنهائی که دنباله 15 خرداد را تاکنون رساندند، آنهائی که برای شکستن سد رژیم فعالیت کردند، آنهائی که به خیابان ها ریختند و فریاد الله اکبر کردند، همین قشر از
جمعیت بودند. حق مال همین قشر از جمعیت است، دیگران هیچ حقی ندارند.
الان کی منحرف دارد می کند مسیر ملت ما را؟ چه گروه هائی هستند که ملت ما را از این مسیر می خواهند منحرف کنند؟ چه جمعیت هائی هستند که نهضت اسلامی را می خواهند از اسلامیتش منحرف کنند؟ اینها گروه هائی هستند که عدهای از آنها نمی دانند قضایا را جاهلند و عدهای هستند عالما، عامدا با اسلام مخالفند.
آنهائی که جاهلند باید هدایت کرد، باید گفت به آنها که ای آقایان که خیال می کنید به غیر اسلام در ایران می تواند چیزی پیش ببرد، ای کسانی که گمان می کنید غیر اسلام رژیم را ساقط کرده است، ای کسانی که احتمال می دهید که غیر مسلمین و غیر اسلام کس دیگر دخالت داشته است، شما مطالعه کنید، بررسی کنید اشخاصی که در پانزده خرداد جان دادند، سنگ های قبرهای آنها را ببینید کی بودند اینها، اگر یک سنگ قبر از این قشرهای دیگر غیر اسلامی پیدا کردید، آنها هم شرکت داشتهاند. اگر در قشرهای اسلامی، یک سنگ قبر از آن درجه های بالا پیدا کردید، آنها هم شرکت داشتهاند ولی پیدا نمی کنید، هر چه هست این قشر پائین است، این قشر کشاورز است، این قشر کارگر است، این تاجر مسلم است، این کاسب مسلم است، این روحانی متعهد است هر چه هست از این قشر است. پس 15 خرداد را به تبع اسلام اینها بوجود آوردند و به تبع اسلام اینها حفظ کردند و به تبع اسلام اینها نگهداری می کنند.
کسانی که گمان می کنند غیر قدرت اسلام می توانست یک همچو سدی رابشکند، در خطا هستند. و اما آن قشری که به واسطه مخالفت با اسلام با ما مخالفت می کنند، آنها باید علاج به هدایت (اگر ممکن است علاج) کرد و الا با همان مشتی که رژیم را از بین بردید، آن وابسته ها را هم از بین خواهید برد.
از 15 خرداد تا کنون آنچه شده است، آنچه تحقق پیدا کرده است با فعالیت همین قشر و با جان نثاری همین جمعیت و با خون دادن همین طبقه بوده است. اینها حق دارند در همه چیزهائی که باید تحقق پیدا بکند رأی بدهند. آنهائی که در خارج بودند و حالا آمدهاند و آنهائی که در خارج صف بودهاند و حالا وارد صف شدهاند هیچ حقی در این نهضت ندارند و نظر آنها هیچ اعتباری ندارد. نظر آن ملتی که نهضت را بوجود آورد و قدرت های بزرگ را شکست و بعد از این هم دنبال همین قدرت خواهد بود، تمام حق مال اینهاست، نظرهای اینها میزان است. نظرهای دیگران اگر موافق با نظر اینهاست، اگر دنباله اسلام است، اگر با حفظ اسلام و احکام اسلام است، اهلا و مرحبا و اگر انحراف است و اگر انحرافات است، آنها باید بروند آنجائی که قبلا بوده اند.
انحرافات را از کجا بشناسیم؟ از کجا بدانیم که قشر نهضت بوجود آور، با قشرهای مخالف نهضت کیست؟ از کجا بفهمیم؟ از نوشته های آنها، ازگفتار آنها، از اجتماعات آنها، ازمیتینگ های
آنها. هر اجتماعی که بر اساس اسلام و قوانین اسلام است، بر مسیر این ملت است و هر اجتماع و هر نطق و هر خطابه و هر قلمفرسائی که بر خلاف مسیراسلام است، هر چه باشد خلاف این نهضت است. مخالفین شما می خواهند خون را شما دادید، استفاده را آنها ببرند. مخالفین شما می خواهند زحمت ها را شما کشیدید میوه ها را آنها بچینند. مخالفین شما ملت ستمدیده هیچ رنجی نبردند، در زمان طاغوت هم هیچ رنجی نبردند برای اینکه تبع بودند، موافق بودند یا ساکت بودند، حالا که شما سفره را پهن کردید، اینها به دور سفره نشستهاند برای استفاده. کاش می گفتند شما هم شریک لکن می گویند ما و شما نه. ما و روحانیت نه. ما و قشرهای دیگر نه. همه چیز را برای خودشان می خواهند ما و اسلام نه.
ای غربزده ها! ای اجنبی زده ها! ای انسان های میان تهی! ای انسان های بی محتوا، به خود آئید، همه چیزخودتان را غربی نکنید. ملاحظه کنید چیزهائی که در غرب است، چیزهای خوبی که در غرب است، ملاحظه کنید جمعیت حقوق بشر که در غرب است، ببینید چه اشخاصی هستند و چه مقاصدی دارند، اینها حقوق بشر را می خواهند ملاحظه کنند یا حقوق ابرقدرت ها، را؟ اینها دنبال ابرقدرت ها هستند و حقوق ابر قدرت ها رامی خواهند تامین کنند.
شما ای حقوقدان های ما، ای جمعیت حقوق بشر! دنباله این حقوقدان ها نروید، شما مثل این قشر، این قشر زحمتکش، حقوق رااجرا کنید. اینها جمعیت حقوق بشر هستند، اینها برای حقوق بشر زحمت می کشند، اینها تامین آسایش بشر را می کنند و شما صحبت می کنید، اینها عمل می کنند. این کارگرها، این دهقان ها، اینها جمعیت حقوق بشر و حقوقدان هستند. اینها عمل می کنند و شما می نویسید. هیچ یک از شما در راه رسیدن بشر به حقوق خودش فعالیت ندارد. آن که فعالیت دارد، همین جمعیتی است که امروز قیام کرده و 15 خرداد قیام کرد، اینها برا ی بشر دلسوزند برای اینکه مسلمند، اینها مسلمند. اسلام برای بشر دلسوز است. شما که مسیرتان غیر اسلام است برای بشر هیچ کاری نمی کنید، می نویسید و می خواهید نهضت رامنحرف کنید. می گوئید و می خواهید نهضت را منحرف کنید.
از 15 خرداد تا حالا که آمدیم، خون دادیم یعنی شما خون دادید، من که نشستهام اینجا، من هم هیچ حقی ندارم شماها خون دادید، شماها به میدان رفتید، شماها مبارزه کردید، ماها هیچ حقی نداریم. ما باید برای شما خدمت کنیم. خودمان نباید استفاده کنیم. نه استفاده عنوانی، خاک بر سر من که بخواهم استفاده عنوانی از شما بکنم، خاک بر سر من که بخواهم خون شما ریخته بشود و من استفادهاش را ببرم. طبقه های بالا، آنهائی که فعالیت هیچ نداشتند و مخالفت هم ندارند، حقی ندارند و نباید حقی داشته باشند لکن اگر از حالا خدمت بکنند، صاحب حق می شوند، و من مأیوسم که خدمت بکنند. آنهائی که نظر انحرافی دارند، آنهائی که نظر خیانت به اسلام و این ملت دارند، آنهائی که اسلام
1400ساله راکافی نمی دانند، آنها باید حسابشان را از ملت جدا کنند، جدا هم هست. ما از این به بعد، احتیاج به شما داریم، احتیاج به همین طبقه و بی نیاز از آن طبقات.
امروز روزی است که اسلام باید تحقق پیدا کند. این حرف ها که گفته می شود، نظیر همان حرف ها بود که گفته شد که حالا زود است صبر کنید.مااگراسلام را دراین انقلاب، در این نهضت احکام اسلام را پیاده نکنیم، کی پیاده خواهیم کرد؟ چه وقت همچو نهضتی تحقق پیدا می کند؟ اگر این نهضت خدای نخواسته بخوابد و به خاموشی بگراید، کی می تواند دیگر اسم اسلام را بیاورد؟ اگر ما امروز قوانین اسلام را اجرا نکنیم، کی اجرابکنیم؟ آقایانی که می گوئید نمی شود، پس کی می شود؟
پس بگوئید هیچ وقت اسلام نه، بگوئید نهضت منهای اسلام. همانطوری که گفتید اسلام منهای روحانیت، حالا هم بگوئید نهضت منهای اسلام. اگر با این نهضت، اسلام رامتحقق نکنید و احکام اسلام را مو به مو جاری نکنید، مأیوس باشید، دیگر نخواهد شد. آنهئی که به اسلام عقیده دارند، آنهائی که دلشان برای قرآن می تپد، امروز باید فعالیت کنند.
15 خرداد برای همین بود. قبل از 15 خرداد برای اسلام بود قیام روحانیون، قیام 15 خرداد برای همین بود، بعد از آن هم دنباله همین بود، اسلام بود لیس الا. ما غیر اسلام نمی خواهیم و اسلام در همه وقت و خصوصا حالا قابل اجراست.
آقایان توجه کنید به گفته های خودتان، توجه کنید به نوشته های خودتان، توجه کنید که شما را اسلام از قید و بند آزاد کرد، توجه کنید که شما را اسلام از خارج بلاد به داخل کشاند، توجه کنید که اسلام شما از زاویه ها بیرون کشید، از کنج خانه ها بیرون کشید، توجه کنید که اسلام قلم شمارا آزاد کرد، توجه کنید که اسلام بیان شما را آزاد کرد، اسلام آزاد کرد، حالا بر ضد اسلام؟! مسلمین می توانند تحمل کنند که اسلام و خون مسلمین شما را آزاد کرد و حالا بر ضد اسلام قیام می کنید؟ چیز می نویسید؟ این کفران نعمت است. خداوند این نعمت را به شما داد شکرانه این نعمت این است که تبعیت کنید از اسلام، توبه کنید از حرف هائی که می زنید، توبه کنید از نوشته هائی که می نویسید، گرایش کنید به اسلام، گرایش کنید به طبقات پائینی که شما پائین می دانید و از شما بالاترند. اینها چهره نورانی اسلام و مسلمین اند، اینها چهره هائی هستند که رسول خدا آنها را می پذیرند، اینها چهره هائی هستند که محبوب خدا هستند. شما هم وارد اینها بشوید، چهره خودتان را با اینها منطبق کنید، آراء خودتان را با اینها منطبق کنید.
هی دم از غرب چقدر می زنید، چقدر میان تهی شدید! باید احکام اسلام را با احکام غرب بسنجیم! چه غلطی است.
شکر نعمت این است که به اسلام وفادار باشید. من به شما اخطار می کنم که به اسلام وفادار باشید. من شما را نصیحت می کنم، من در همین مدرسه شاه را نصیحت کردم و نشنید، شما که چیزی نیستید. عصر عاشورا من گفتم کاری نکن که ملت تو را بیرون کند، نشنید و کاری کرد که ملت بیرونش کرد.
برادرهای من، از هر قشری که هستید وقت نگذشته است وقت توبه باقی است، بیائید با این ملت برادروار در این راه، راهپیمائی کنید. یکی از شما توی این جمعیت نیست. یک دانه از شما توی این جمعیت نیست. بیائید با این مردم هم رأی باشید، همصدا باشید. بیائید اسلام که همه شما را نجات داد، به شکرانه نعمت از اسلام وفاداری کنید. برای اسلام باشید. برادرهای من! آنچه می خواهید در اسلام است آنچه می خواهید در این کنج مدرسه هاست. زندگی آنها را ببینید و مقایسه کنید با آنهائی که برای بشر دلشان می تپد یعنی با قلم یعنی با بیان ببینید اینها در چه حال هستند، ببینید زندگی روحانیت چه است، ببینید زندگی این طبقه کارگر چه است، ببینید زندگی کشاورز چه است، ببینید زندگی کاسبکار چه است، برای اینها فکر کنید. دلسوزی این نیست که قلم بردارید به ضد اسلام چیز بنویسید، به اسم حقوق بشر و به اسم حقوقدان با اینها همراهی کنید. شماها تا حالا برای این ملت از جیبتان چیزی خرج کردید؟ به وجدان خودتان من ارجاع می کنم. آنهائی که دلشان برای این مستمندان و این بشر می سوزد، این زن های اطراف شهر قم و زن های جنوب تهران و زن های جنوب همه شهرستان ها (جنوب به معنای اینکه شما می گوئید اینها از طبقه پائین هستند) اینها حقوق بشر را می دانند و عمل می کنند. اینها طلاهای خود را که ذخیره 50 سال، 20 سال، 30 سالشان بود آمدند برای مستمندان دادند. شما چه کردید؟ شماها چه کردید؟ بگوئید. شماهم همراهی کنید با این مستمندان، شما با این طبقه همراه بشوید. نمی گویم پول بدهید، می گویم قلمتان موافق باشد، قدمتان موافق باشد، رأی رأی تان موافق باشد، اسلام را حفظ کنید. اسلام برای شما خوب است برای دنیایتان خوب است، اگر آخرت را هم قبول ندارید برای دنیایتان خوب است.
با روحانیون مخالفت نکنید، برای دنیایتان خوب است، اینها هستند، این قشر روحانی متعهد، این قشر روحانی که توی این حجره های کوچک دو تا، سه تا زندگی می کنند که بیرونشان کردند این جمعیت زاغه نشین های اطراف شهرها که هر هفت نفر، هشت نفر آنها در یک سوراخی زندگی می کنند، اینها حقوق بشر را بهتر از ما می دانند. اینها جمعیت دلسوزی برای بشرند، اینها جمعیت حقوق بشرند، نه من و شما. بیائید برای اینها فکری بکنید. برای اینها دولت و ملت فکر کنند، اینها حق دارند، حق اینها را ادا کنید و همین ها حق بشر را دارند ادا می کنند.
من به شما جمعیت ها (جمعیت) که هر چند روز دور هم می نشینید نصیحت می کنم، من علاقه دارم که همه سعادتمند باشید، من نصیحت می کنم که مسیر خودتان را از اسلام جدا نکنید، مسیر خود را از روحانیت جدا نکنید، این قدرت الهی را، این قدرت روحانیت را که یک قدرت الهی است از دست ندهید. اگر این قدرت از دست برود شما هیچ خواهید بود. این قدرت روحانی است که مردم را به کوچه ها می کشد، قدرت اسلام است که از حلقوم روحانیت بیرون می آید، اینها را نشکنید. خدایا تو می دانی که من برای اینکه معمم هستیم از روحانیت طرفداری نمی کنم، برای اینکه می دانم این قشرند، این قشرند که می توانند ملت را نجات بدهند، این قشرند که مردم آنها را می خواهند.
این مساجد است که این بساط را درست کرد، این مساجد است که نهضت را درست کرد. در عهد رسول الله هم و بعد از آن هم تا مدت ها مسجد مرکز اجتماع سیاسی بود مرکز تجییش جیوش بود. محراب یعنی مکان حرب مکان جنگ، هم جنگ با شیطان و هم جنگ با طاغوت. از محراب ها باید جنگ پیدا بشود چنانچه پیشتر از محراب ها و از مسجدها پیدا می شد.
ای ملت! مسجدهای خودتان را حفظ کنید. ای روشنفکران! مسجدها را حفظ کنید، روشنفکر غربی نباشید روشنفکر وارداتی نباشید ای حقوقدان ها! مسجدها را حفظ کنید، بروید به مسجد، نمی روید این مسجدها را حفظ کنید تا این نهضت به ثمر برسد، تا مملکت شما نجات پیدا کند. خداوند انشاءالله این مسجدها را برای ما حفظ کند. خداوند انشاءالله روحانیون را برای ما حفظ کند خداوند انشاءالله مخالفین را هدایت کند خداوند انشاءالله ملت ما را سعادتمند کند.
ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیلهسین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.