پاسخ به:تاریخچه یک خودروی محبوب: نیسان پاترول (قسمت دوم)
یک شنبه 15 اسفند 1395 7:34 PM
نسل تماماً جدید نیسان پاترول با سری Y62 در 13 فوریه 2010 و در ضیافتی مخصوص در ابوظبی معرفی گردید. نسخهی لوکس تحت عنوان اینفینیتی QX56 به فروش میرسد، البته بعدتر نام آن به QX80 تغییر یافت.
Y62 در سال 2016 و بهعنوان مدل 2017 بانام نیسان آرمادا در آمریکای شمالی به فروش میرسد.
سری Y62 توسط پیشرانهی 5.6 لیتری 8 سیلندری تغذیه میشود که 400 اسب بخار نیرو و 560 نیوتون متر گشتاور دارد. گیربکس 7 سرعته اتوماتیک هم وظیفهی انتقال نیرو را بر عهده دارد. حالت 4×4 میتواند بین چهار اسلوب تغییر کند: شن، آنرود، صخره و برف.
سیستم کنترل حرکات بدنه هم به همراه دیفرانسیل عقب با قفل الکترونیکی در دسترس است. امکانات دیگر شامل کنترل صعود و فرود از تپه، هشدار خروج از خط و کنترل پایداری هست. نیسان پاترول در خاورمیانه با 4 تریم عرضه میشود: XE،SE،LE و پکیج شهری.
در سال 2014 فیس لیفتی قابلتوجه صورت گرفت و باعث اصلاحاتی در دربهای عقب و افزودن LED های روز روشن گردید.
نیسان همچنین تعداد 200 دستگاه از نسخهی خاص بلک اسپشیل ادیشن ساخت. این خودروها دارای تزئیناتی همچون صندلیهای قرمز، جزئیات کروم و نمای خارجی با رنگ مشکی مات بودند.
همزمان با معرفی GT-R نیسمو و 370Z نیسمو در دبی، نیسان از پاترول نیسمو هم پردهبرداری کرد. برخلاف پاترول استاندارد، نسخهی نیسمو با پیشرانهای 8 سیلندر و 5.6 لیتری به میدان آمد که 428 اسب بخار نیرو تولید میکند و توسط متخصصان تاکومی نیسان تیون شده است. سیستم تعلیق خودرو بهینهشده و از ضربهگیرهای بیلشتین با رینگهای فورج کاری شده 22 اینچی استفاده میکند.
این نسخه از پاترول در سال 2015 در موتورشو دوبی رونمایی شد. این خودرو توسط محمد بن سولایم طراحیشده و فقط در خاورمیانه فروخته خواهد شد.
منبع: http://cafekhoondani.com
واسه كسي خاك گلدون باش،
كه اگه به آسمون رسيد،
بدونه ريشهاش كجاست ...