پاسخ به:تاریخچه یک خودروی محبوب: نیسان پاترول (قسمت دوم)
یک شنبه 15 اسفند 1395 7:31 PM
مدلهای Y61 GU برای اولین بار در دسامبر سال 1997 ظاهر شدند و با پیشرانههای 4.8 لیتری بنزینی، 2.8 لیتری توربودیزل، 3 لیتری توربودیزل، 4.2 لیتری دیزل، 4.2 لیتری توربودیزل قابل سفارش بودند. در اواخر سال 2004 مدل فیس لیفت معرفی شد. این مدل دارای چراغهای جلوی جدید و دربهای عقب بزرگتر بود. در همان سال نیسان فروش سافاری در ژاپن را به علت تقاضای کم متوقف نمود. نیسان همچنین نسخهی پیکاپ دو در از سری Y61 را در برخی بازارها به فروش رساند. هرچند مدل جدید به بازار آمده بود، اما این سری از پاترول همچنین در دسترس طرفداران آفرود بود.
پیشرانهی TB48DE برای تیونرهای عربستان سعودی و امارات بسیار مشهور و محبوب بود و آنها بهراحتی میتوانستند آن را اصلاح و تنظیم کنند تا جایی که برخی از این پاترولها میتوانستند سوپرکارهایی مثل لامبورگینی و فراری را شکست دهند! در یکی از این موارد، پیشرانهی TB48DE بهطور کامل اصلاحشده و توانایی تولید بیش از 2000 اسب بخار قدرت را داشت! در سال 2014 نیسان تولید این سری را در سراسر جهان بهجز استرالیا، آفریقای جنوبی، خاورمیانه، پاکستان، سریلانکا، فیلیپین و… متوقف نمود.
واسه كسي خاك گلدون باش،
كه اگه به آسمون رسيد،
بدونه ريشهاش كجاست ...