پاسخ به:تاریخچه یک خودروی محبوب: نیسان پاترول (قسمت اول)
یک شنبه 15 اسفند 1395 7:16 PM
نیسان پاترول 60 و G60 با سقف نرم خود در سال 1960 در استرالیا فروخته شدند. مدلهای فرمان چپ L60/GL60 در خارج از استرالیا فروخته میشدند. نیسان استرالیا ادعا میکند که سری 60 پاترول اولین خودرویی بوده که طول کویر سیمپسون را طی کرده است.
خریداران آمریکایی تنها در خلال سالهای 1962 تا 1969 توانستند به پاترول دست یابند. در آن سالها پاترولها از طریق نمایندگیهای داتسون فروخته میشدند و تنها زمانی بود که پاترول خود را در ایالاتمتحده میدید. نسخهی H60 بافاصلهی زیادتر بین محورها هم در دسترس بود. نیسان پاترول سری 60 4WD در نسخههایی بافاصلهی بین محورهای کوتاه، متوسط و بلند ساخته شد. این خودرو دارای گیربکس دستی 3 سرعته و بعدها 4 سرعته بود. پیشرانه از سری P بود و با 6 سیلندر 3956 سیسی حجم داشت. با داشتن دو درب در جلو و یک درب در عقب و چهار صندلی (راننده و سرنشین در جلو، دو صندلی نیمکت مانند در عقب)، نسخهی H60 بافاصلهی طولانی بین محورها میتوانست 8 سرنشین را حمل کند.
در سال 1963، مدلهای KG60 (و KGL60) با سقف سخت معرفی شدند. استایل خودروها شبیه تویوتا لند کروز شده بودند.
جونگا Jonga
در سال 1960 ارتش هند علاقهی خود به دو خودروی نیسان را ابراز کرد: یکی نیسان پاترول P60 و دیگری 4w73. اولین خودروهای تولیدی در سال 1969 و در کارخانهی جبل پور Jabalpur تکمیل شدند. خودرو جونگا نام گرفت که مخفف Jabalpur Ordinance aNd Guncarriage Assembly بود. این خودرو در کنار 4w73 و در همان کارخانه ساخته میشد. کارخانهی جبل پور در سال 1965 سه نوع خودروی غیرجنگی برای ارتش هند تولید میکرد: کامیون 3 تنی مان آلمان،4w73 و نیسان پاترول.
جالبتوجه اینکه هر دو خودروی نیسان از یک پیشرانه و قطعات مشابه فراوان بهره میبردند.
در سال 1996 جونگا در تعداد کم به مشتریان عادی و با پیشرانهی دیزل هینو فروخته شد اما به علت قیمت غیررقابتی و ظاهر غیر جذاب، استقبال از این مدل کم بود. در کل کمتر از 200 دستگاه فروخته شد.
جونگا تا اواخر دههی 90 روی خط تولید بود و بعدازآن با جیپهای ماهیندرا و ماهیندرای MM550 جایگزین شد.
واسه كسي خاك گلدون باش،
كه اگه به آسمون رسيد،
بدونه ريشهاش كجاست ...