رويكرد سند ملي آموزش و پرورش تنوع در يادگيري است
چهارشنبه 15 دی 1389 9:14 PM
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي گفت: رويكرد سند ملي آموزش و پرورش تنوع در يادگيري است و يادگيري از انحصار كلاس و كتاب خارج ميشود.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، حجتالاسلام محيالدين بهرام محمديان ظهر امروز در حاشيه همايش تجليل از پژوهشگران فرهنگي آذربايجان غربي در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سند ملي آموزش و پرورش، برنامه درسي ملي است كه نقشه اصلي راهها را براي آموزش و پرورش ترسيم ميكند و به عبارتي اين برنامه سند و نقشه تفصيلي آموزش و پرورش است كه در اين طرح برنامههاي درسي با ويژگيهاي خود تعريف شده و بر اين اساس دانشآموزان به گونهاي تربيت ميشوند كه فطرت انساني آنها شكوفا شود.
وي با بيان اينكه در سالهاي گذشته نقشه جامع و راهبردي در ارتباط با تدوين كتب درسي وجود نداشت، تصريح كرد: اين طرح ميتواند زمينه مناسبي براي تعليم و تربيت بهتر دانشآموزان را فراهم كند.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: در طول اجراي اين طرح برنامهريزي درسي به عنوان سامانه ساماندهي محتوا است و در اين راستا با رويكرد برنامهدرس ملي هدفها را بيان ميكنيم.
محمديان با بيان اينكه در قالب اين طرح 11 حوزه يادگيري جديد و قديم با هم ساماندهي شدهاند، گفت: حوزههاي آداب و مهارتها، مطالعات اجتماعي به صورت تلفيقي، دانش پيراموني از جمله حوزههاي جديد هستند.
وي اظهار داشت: رويكرد اين نوع برنامه درسي تنوع يادگيري را سبب ميشود كه در اين راستا يادگيري را از انحصار كلاس و كتاب خارج ميكنيم، بنابراين در اين زمينه اعتبار لازم در نظر گرفته شده و علاوه بر كتب درسي، بستههاي آموزشي شامل سيدي، محتواي الكترونيكي، كار پژوهشي و مجله نيز به مدارس ارسال ميشود.
اين مقام مسئول اعلام كرد: هر سال يك هزار و 100 عنوان كتاب درسي با تيراژ 140 ميليون نسخه در كشور چاپ ميشود.
وي تصريح كرد: 500 عنوان كتاب درسي در حوزه فني و حرفهاي و كار و دانش و 450 عنوان كتاب در دوره نظري براي دانشآموزان كشور چاپ ميشود.