شبکه های اجتماعی و شراکت در واردات خودرو، ترفند جدید کلاهبرداران
جمعه 7 آبان 1395 11:02 PM
شبکه های اجتماعی و شراکت در واردات خودرو، ترفند جدید کلاهبرداران
با توجه به رشد روز افزون استفاده از شبکه های اجتماعی توسط افراد جامعه، کلاهبرداران نیز از این فضای گسترده برای فریب افکار مردم و کلاهبرداری از آنها، با طراحی ترفند های مختلف، استفاده می کنند و با توجه به اینکه برخی افراد به راحتی به این شبکه ها و مواردی که در آن به اشتراک گذاشته می شود، اعتماد می کنند، در دام این کلاهبرداران می افتند.
نقشه طراحی شده توسطکلاهبرداران اینگونه است که در شبکههای اجتماعی، با پیشنهادات اغوا کننده، افراد را جذب و پس از گفتگو با آنها، آنها را ترغیب به سرمایه گذاری در حیطه های مختلف می کنند . یکی از این موارد پیشنهادی شراکت و سرمایه گذاری برای واردات خودرو است. کلاهبردار با این ادعا که امتیاز واردات خودرو را دارد، و می تواند حواله واردات خودرو را از گمرک دریافت کند، به قربانی پیشنهاد می دهد که او سرمایه گذاری انجام دهد و با هم مشارکت کنند تا خودروی گرانقیمتی را با حق امتیازی که دارد، وارد کننده و سپس با فروش خودروی وارداتی، سود کلانی نصیب قربانی می شود. در صورتی که نه حق امتیازی وجود دارد و نه خودرویی و همه اینها نقشه طراحی شده کلاهبرداران است و کلاهبردار تنها با چند عکس که در نمایشگاه های خودرو، از خودروهای گران قیمت می اندازد و با راه اندازی یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی، دام خود را برای افراد زیادی که به راحتی به این شبکه های اجتماعی و محتوای آن، اعتماد می کنند، پهن می کنند و سپس کلاهبرداری انجام می دهند.
توصیه ایران هشدار به کاربران این است که هیچ گاه به شبکه های اجتماعی و محتوای مطرح شده و پیشنهادات سرمایه گذاری که در آن وجود دارد، اعتماد نکنند و حتما قبل از هر نوع سرمایه گذاری، موارد قانونی آن را بررسی و حتما با یک وکیل یا فردی که به قانون و موارد آن آشنا است، مشورت گنند.
منبع: ایران هشدار