پاسخ به: صفات خداوند در نهج البلاغه
دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 12:34 AM
من وصفه فقد حده، و من حده فقد عده، و من عده فقد ابطل أزله، و من قال: (كيف) فقد استوصفه، و من قال: (أين) فقد حيزه.
هر كه خدا را وصف كند، برا ي او حد و مرز قايل شده است و هر كه برايش حد و مرز قائل شود، او را شمرده است، برايش اجزأ قائل شده است و هر كه او را بشمارد، ازلى بودنش را باطل ساخته است. كسى كه پرسيده: (چگونه است) بى گمان او راوصف كرده است و كسى كه پرسيد كجاست او را در مكان قرار داده است.59
ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیلهسین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.