پاسخ به: صفات خداوند در نهج البلاغه
دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 12:33 AM
ليس لاوّليته ابتداء و لا لازليته انقضاء. هو الاول و لم يزل؛ و الباقى بلا أجل... لا يقال له: (متى؟) و لا يضرب له أمد (بحتى)... قبل كل غاية و مدة و كل احصاء و عدّة.
ازليت او را آغاز نيست و ابديتش را پايانى نه. او نخستين است و پيوسته بوده و ماناست و سرآمدى ندارد... درباره او نمى توان گفت: كى؟ و يا لفظ (تا) نمى توان تعيين كرد... پيش از هر پايان و مدتى و هر شمارش و شمارى بوده است.43
ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیلهسین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.