اقدامپژوهي بهترين راه براي دستيابي به نتيجه است
شنبه 11 دی 1389 11:29 AM
خبرگزاري فارس: برگزيده سيزدهمين طرح اقدامپژوهي پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: اقدامپژوهي راهي مطمئن براي دستيابي به نتيجه مورد قبول است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از ستاد خبري هفته پژوهش قم، كلثوم حسنخاني اظهار داشت: موضوع اقدامپژوهي صورت گرفته در مورد املا دانشآموزان «چگونه توانستم نمره املاي دانشآموزان سوم راهنمايي كوثر كهك را افزايش دهم» نام داشت.
وي ادامه داد: مقاله اقدامپژوهشي سال گذشته انجام شد و به موجب آن نمره 32 دانشآموز در درس املا افزايش پيدا كرد.
حسنخاني با بيان اينكه با مشاهده افت تحصيلي دانشآموزان راهنمايي در درس املا به دنبال يافتن راه حل مناسب بودم، تصريح كرد: به اين نتيجه رسيدم كه اگر درس املا همراه با آموزش باشد و با جذابيت مطرح شود و دانشآموزان به آن دعوت شوند، ميتواند نتيجه مثبتي بر يادگيري داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: اين روش كه شامل پنج راهكار ابتكاري است، از آذر ماه سال 87 تا خرداد 88 در كلاس سوم راهنمايي كهك اجرا شد.
برگزيده سيزدهمين طرح اقدامپژوهي پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راهكارهايي كه در روش ابتكاري خود ارائه داده است، افزود: مسابقه حروفچيني، مكعب جورچين حروف، آموزش همخانواده، جدول كوشياب و شبكه بازيابي كلمات از جمله راهكارهاي ابتكاري در اين روش بوده است.
وي با اشاره به روي آوردن به طرح اقدامپژوهي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه در دو سال گذشته نيز در اين طرح شركت كرده بودم مطمئن بودم تنها اقدامپژوهي ميتواند موثر واقع شود.
برگزيده سيزدهمين طرح اقدامپژوهي پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه با بررسي طرحهاي مختلف هركدام از آنها كه نتيجه موفقتري داشته است در سطح كلاس اجرا كردم، يادآور شد: از آنجايي كه دانشآموزان از روشهاي مبتني بر مسابقه و فعاليتهاي سركلاس استقبال ميكنند و به درس علاقهمند ميشوند، نمرات آنها افزايش پيدا كرده و بازدهي كلاس املا بيشتر شد.
حسنخاني بيان داشت: معلمان و ساير همكاران بهتر است براي حل مسائل موجود در كلاس از اقدامپژوهي استفاده كنند چراكه بهترين راهي است كه به نتيجه مطمئن ميرسد.
وي تصريح كرد: معلمان و دبيران ميتوانند طرحهاي اقدامپژوهي انجام شده در سالهاي قبل را مطالعه كرده و در كلاسهاي آن شركت كنند و از اساتيد فعال براي حل مشكل ياري بگيرند.