0

دیکته نویسی ودرمان مشکلات دیکته نویسی دردانش آموزان:

 
arezooo
arezooo
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 2286
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:دیکته نویسی ودرمان مشکلات دیکته نویسی دردانش آموزان:
جمعه 3 اردیبهشت 1395  7:49 PM

5- تعویض کلمه:

دانش آموز کلمه را به دلخواه خود عوض می کند.(#خواندن_بهترین روش درمان است)
مثال:رفت= گرفت

🌼🌼6-مصطلح نویسی:

دانش آموز به جای کلمه موردنظر،اصطللح آن را که بین مردم رایج است مینویسد(اصطلاحا به زبان محاوره ای مینویسد.)

#درمان_: بر خواندن و تلفظ کلمات تاکیدشود

مثال:تلفن=تیلیفون

🌼🌼7-ضعف حساسیت شنیداری:

کودک در شنیدن صداهای هم وزن حساس نیست(صداهای هم وزن را باهم اشتباه میگیرد و با صداهای آخر برخی از کلمات را حذف میکند)
مثال:صبح=صب    رفتند=رفتن

مثال:(ج-ژ)   ژاله =جاله    پژمرده=پجمرده

مثال:(گ-ق)     انقلاب =انگلاب     

مثال:(ت-د)      رفت= رفد    

مثال:(ف-و)   تلویزیون=تلفیزیون

مثال:(ک-ت)   سوت=ستوت    

مثال: (ن-م)     انبار=امبار  

مثال:(ب-و)     مسواک=مسباک  

♻️♻️روش های درمانی:

⛅️1-از کارت تصاویر و نوار صداها استفاده شود و کودک میبایستی صدایی را که شنیده تصویرش راپیدل کند.

⛅️2-چشم کودک را ببندید و از دیگراگ بخواهید اورا صدا بزندسپس کودک باید آن فرد را بگوید.

⛅️3- جهت تقویت حساسیت شنوایی از بلند کردن صدای رادیو و تلویزیون پرهیز کنید.

⛅️4-چند کلمه یکسان و متفاوت بگویید و ازکودک بخواهید به شما بگوید که آیا کلماتی را که شنیده شبیه هم هستند یا نه.

مانند : کار-کار     جارو-پارو    شیب-شب

عمر گران میگذرد خواهی نخواهی   ـ   سَعی بر آن کن نرود رو به تباهی

تشکرات از این پست
zahra_53
دسترسی سریع به انجمن ها