روابط پسر و دختر در دانشگاه(انواع رابطه)
دوشنبه 3 اسفند 1394 3:53 PM
انواع رابطه:
الف) برخی دخترها میدانند که پسرها قصد ازدواج ندارند و پسرها نیز علناً به طرف مقابلشان میگویند که قصدشان از این دوستی برای شناخت و ازدواج نیست. آنها فقط برای خوشگذرانی باهم شریک جنسی و دوست میشوند و به این طریق میخواهند از تنهایی دوران مجردی فرار کنند.
ب) در بین دخترها کسانی هستند که از سادگی و پاکی بعضی از پسرها سوءاستفاده و آنها را در دام عشق پوشالی خودشان گرفتار میکنند. هر روز به بهانههای مختلف از جمله سالگرد تولد، جشن تولد فلان دوست، خرید لوازم آرایشی ـ بهداشتی، خوشگذرانی در کافیشاپ، خرید کارت شارژ موبایل و... شروع به خالیکردن جیب پسرها میکنند.
ج) بالاخره گروه آخر مربوط به پسرهایی است که هیچچیز به جز ارضای جنسی و خوشگذرانی برایشان مهم نیست و اصلاً خودشان را در قیدوبند تشکیل خانواده نمیدانند. هر روز با یکی هستند و تا آخر عمر هم تنوعطلب باقی میمانند. این افراد، مشتریان زن خاص خودشان را دارند
هر چه دوستی ها و روابط دختر و پسر قبل از ازدواج بیشتر و گسترده تر، درگیریها و تنش های بعد از ازدواج بیشتر، پس هیچ آدم عاقل و دوراندیشی به دوستی ها و در واقع دشمنی های قبل از ازدواج تن نمی دهند.در این گروه از روابط دختر و پسر،نیز همچون گروه اول افراد از نظر فعالیت های درسی دچار افت تحصیلی شده و به لحاظ روحی و روانی از بی ثباتی و ناآرامی و افسردگی رنج می برند.در این نوع از روابط دختر و پسر خوشی های کودکانه ی خیابانی. و تلفنی و ... به سرعت به پایان می رسد و زمستانی سرد و پر درد و حسرت فرا می رسد. از نظر اجتماعی نیز بین دوستان، آشنایان و خویشان، شکست سختی را متحمل شده و نگاه دیگران به این گروه، نگاهی توأم با بی اعتمادی و بدبینی خواهد بود
یک روز مانتوهای بلند و روز دیگر مانتوهای کوتاه، یک روز آرایش موی سر به سبک آلمانی و روز دیگر موهای بلند و اصلاح نشده، زمانی شلوارهایی با پاچه گشاد که روی زمین کشیده می شود، و زمانی دیگر، شلوارهای تنگ و کوتاه مد می شوند.
اگر از این همه افرادی که عادت کرده اند رفتار و نوع و سبک لباسشان را طبق آخرین مدهای رایج تنظیم کنند، بپرسید که به چه علت این کار را کرده اند، یا مثلا این آرم و کلمه روی لباس آنها چه کارکردی دارد، نمی توان پاسخ قانع کننده ای شنید جز آن که: «خب قشنگه!» «برای اینکه مده»! همه این را می پوشند و...!
یازدهمین مانتویی بود که پوشیده و دوباره درآورده بود. مادرش با عصبانیت گفت: این رو دیگه چرا نمی پسندی؟! دختر نوجوان گفت: این هم رنگش خوب نیست، این روزا برای تابستان رنگ قرمز مده، باید مانتوی قرمز خوش دوخت کوتاه و نازک پیدا کنم و بخرم!
مادرش گفت: دیروز گوشیتو عوض کردی و قرمز خریدی. من دیگه پول این ادا واصول های تو را ندارم و دختر در کمال بی توجهی به ناراحتی و عصبانیت مادرش گفت: هنوز کامپیوترمو عوض نکردم. اونم مدلش قدیمی شده، دنیا، دنیای آخرین سیستم هاست. باید به روز زندگی کرد و نباید از مد و دنیا عقب بمانم.
مادرش گفت: مطمئنی از دنیا عقب نیستی؟ دختر گفت: دارم با دنیا پیش می رم و شیوه جدید زندگی گردن رو یاد می گیرم.
نتایج تحقیق نشان میدهد که مهمترین مرجع پاسخگویان در انتخاب پوشش و آرایشغیرمتعارف، نوع پوشش و آرایش دوستان و اطرافیان نزدیک آنها میباشد. مرجع دوم،مشاهده فیلمهای خارجی از طریق ویدئو و یا ماهواره است. وجود لباسهای به اصطلاحمد در بازار یکی دیگر از عوامل مهمی است که به انتخاب جوانان جهت میدهد.
اخیرا پوشش و آرایش غیرمتعارف - مانند موهای بلند و روغن زده پسران، شلوار لیتنگ و چاکدار، کفشهای سنگین پوتین مانند، دستبند و گردنبند پوشیدن پسران و... -در بین دختران و پسران نوجوان و جوان رواج یافته است و در گوشه و کنار شهربه آسانی قابل مشاهده است. با یک مشاهده سطحی میتوان جوانانی را مشاهدهکرد که پوشش و آرایش و برخی حرکات آنان با بخش وسیعی از جوانان متفاوت است. اینوضعیت به نوعی بیانگر تضادورزی جوانان با ارزشهای جامعه و نیز عدم درک و جذبجوانان از طرف بزرگسالان است؛ همچنین نشانگر روی آوردن برخی جوانان به فضای فرهنگی بیگانه و تبعیت از الگوهای فرهنگی آن است.