افزودن فایلهای تولیده شده پویا به صورت Bundle به سیستم Optimization
پنج شنبه 28 آبان 1394 8:04 AM
گاهی از اوقات نیاز است تا از یک محتوای پویا، برای تولید فایلهای CSS و اسکریپتهای خود استفاده کنید. دلایل زیادی برای اینکار وجود دارند؛ همانند اسکریپت تولید شده در Signalr که بر اساس کلاس hub شما و متدهای پیاده سازی شدهی در آن تولید میشود. همچنین روشهای زیادی برای تولید این محتوای پویا وجود دارد که یک نمونهی آن در اینجا ذکر شده است.
قرار دادن این محتوای تولید شده در سیستم Bundling MVC به شکل مستقیم امکان پذیر نیست؛ زیرا این سیستم با فایلهای استاتیک سر و کار دارد و افزودن یک url به آن مجاز نمیباشد. حال اگر در پروژهی خود محتوای پویایی را تولید کرده و میخواهید از مزایای فشرده سازی سیستم Bundling بهرهمند شوید، باید مراحل زیر را انجام دهید:
ابتدا متدی را برای دریافت محتوای تولید شده بنویسید. برای مثال برای دریافت محتوای تولیده شدهی فایل hubs.js میتوانید از متد زیر استفاده کنید:
1
2
3
4
5
6
|
public static string GetSignalRContent() { var resolver = new DefaultHubManager( new DefaultDependencyResolver()); var proxy = new DefaultJavaScriptProxyGenerator(resolver, new NullJavaScriptMinifier()); return proxy.GenerateProxy( "/signalr" ); } |
سپس باید سیستم مسریابی پیش فرض سیستم Bundling را با سیستم مسیریابی سفارشی خود جایگزین کنید. کاری که باید انجام دهید اینست که در سیستم مسیریابی سفارشی خود چک کنید اگر مسیر درخواستی به مسیر مورد نظر شما اشاره دارد، مقدار true را برگشت دهید. در واقع در سیستم مسیریابی پیش فرض اگر فایلی بطور فیزیکی وجود نداشته باشد، مقدار برگشتی false خواهد بود.
همچنین در این سیستم مسیریابی سفارشی شما باید محتوای تولید شده را هم در اختیار داشته باشید. برای نمونه به کد زیر توجه کنید که ما از کلاس VirtualPathProvider، یک کلاس مشتق کرده و سیستم مسیریابی دلخواه خود را ایجاد میکنیم:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
|
public class CustomVirtualPathProvider : VirtualPathProvider { public CustomActionVirtualPathProvider(VirtualPathProvider virtualPathProvider) { // Wrap an existing virtual path provider VirtualPathProvider = virtualPathProvider; } protected VirtualPathProvider VirtualPathProvider { get ; set ; } public override string CombineVirtualPaths( string basePath, string relativePath) { return VirtualPathProvider.CombineVirtualPaths(basePath, relativePath); } public override bool DirectoryExists( string virtualDir) { return VirtualPathProvider.DirectoryExists(virtualDir); } public override bool FileExists( string virtualPath) { if (virtualPath == "~/signalr/hubs" ) { return true ; } return VirtualPathProvider.FileExists(virtualPath); } public override CacheDependency GetCacheDependency( string virtualPath, IEnumerable virtualPathDependencies, DateTime utcStart) { // BaseClass can't create a CacheDependency for your content, remove it // You could also add your own CacheDependency and aggregate it with the base dependency List< string > virtualPathDependenciesCopy = virtualPathDependencies.Cast< string >().ToList(); virtualPathDependenciesCopy.Remove( "~/signalr/hubs" ); return VirtualPathProvider.GetCacheDependency(virtualPath, virtualPathDependenciesCopy, utcStart); } public override string GetCacheKey( string virtualPath) { return VirtualPathProvider.GetCacheKey(virtualPath); } public override VirtualDirectory GetDirectory( string virtualDir) { return VirtualPathProvider.GetDirectory(virtualDir); } public override VirtualFile GetFile( string virtualPath) { if (virtualPath == "~/signalr/hubs" ) { return new CustomVirtualFile(virtualPath, new MemoryStream(Encoding.Default.GetBytes(GetSignalRContent()))); } return VirtualPathProvider.GetFile(virtualPath); } public override string GetFileHash( string virtualPath, IEnumerable virtualPathDependencies) { return VirtualPathProvider.GetFileHash(virtualPath, virtualPathDependencies); } public override object InitializeLifetimeService() { return VirtualPathProvider.InitializeLifetimeService(); } } public class CustomVirtualFile : VirtualFile { public CustomVirtualFile ( string virtualPath, Stream stream) : base (virtualPath) { Stream = stream; } public Stream Stream { get ; private set ; } public override Stream Open() { return Stream; } } |
ابتدا در بازنویسی متد FileExists باید چک کنیم اگر مسیر درخواستی به مسیر مورد نظر ما اشاره داشت، منطق خود را پیاده کنیم:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
|
public override bool FileExists( string virtualPath) { if (virtualPath == "~/signalr/hubs" ) { return true ; } return VirtualPathProvider.FileExists(virtualPath); } |
در این متد اگر مسیر درخواستی مطابق مسیر مورد نظر ما بود باید true برگشت دهیم، در غیر اینصورت کار را به کلاس پایه میسپاریم.
همچنین باید توجه داشت که کلاس پایه، قادر به تولید CacheDependency برای محتوای تولیدی شده ما نیست. بنابراین باید متد GetCacheDependency کلاس پایهی ما بازنویسی و منطق مورد نظر را برای آن پیاده سازی کنیم. در این متد ابتدا مسیر مورد نظر خود را از لیست مسیرهایی که باید از CacheDependency استفاده کنند، حذف و سپس سناریوی خود را پیاده سازی میکنیم. در این مثال من از پیاده سازی آن خودداری کرده و فقط مسیر را از لیست مسیرها حذف کردهام:
1
2
3
4
5
6
7
|
public override CacheDependency GetCacheDependency( string virtualPath, IEnumerable virtualPathDependencies, DateTime utcStart) { List< string > virtualPathDependenciesCopy = virtualPathDependencies.Cast< string >().ToList(); virtualPathDependenciesCopy.Remove( "~/signalr/hubs" ); return VirtualPathProvider.GetCacheDependency(virtualPath, virtualPathDependenciesCopy, utcStart); } |
سپس نوبت دریافت محتوای تولید شدهی پویا است که باید با بازنویسی متد GetFile منطق خود را اعمال کنیم:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
|
public override VirtualFile GetFile( string virtualPath) { if (virtualPath == "~/signalr/hubs" ) { return new CustomVirtualFile(virtualPath, new MemoryStream(Encoding.Default.GetBytes(GetSignalRContent()))); } return VirtualPathProvider.GetFile(virtualPath); } |
در این متد ابتدا چک میکنیم اگر مسیر درخواست شده به مسیر مورد نظر ما اشاره داشت، با استفاده از متد GetSignalRContent محتوای تولید شدهی پویا را دریافت و از طریق کلاس CustomVirtualFile که از کلاس VirtualFile مشتق کرده ایم، آنرا باز میگردانیم. کار این کلاس هم فراهم کردن بستری برای اشیایی است که یک فایل فیزیکی را در قالب سیستم فایل مجازی بکار میگیرند. تنها نکتهی قابل توجه در این کلاس، بازنویسی متد Open کلاس پایه، برای بازگرداندن یک Stream فقط خواندنی از محتوای منبع مورد نظر ماست. از آنجا که منبع ما در اینجا به طور پویا تولید میشود، همانطور که دیدید ما در متد GetFile از یک MemoryStream استفاده کردیم؛ در صورتیکه اگر با یک فایل فیزیکی سر و کار داشتیم، ممکن بود از یک FileStream استفاده کنیم.
در نهایت باید کلاس سفارشی شده را با سیستم مسیریابی پیش فرض سیستم Bundling جایگزین کنیم:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
|
public static void RegisterBundles(BundleCollection bundles) { BundleTable.VirtualPathProvider = new CustomVirtualPathProvider(BundleTable.VirtualPathProvider); Bundle include = new Bundle( "~/bundle" ) .Include( "~/Content/static.js" ) .Include( "~/signalr/hubs" ); bundles.Add(include); } |