اشتباهات رایج که در فرآیند طراحی برندسازی رخ می دهد
سه شنبه 16 تیر 1394 5:29 PM
معمولا در پروژه برندینگ خطاهای زیادی توسط طراحان جدید و تازه کار به وجود می آید. در اینجا به بررسی 6 اشتباه و پیشنهاداتی برای پرهیز از آنها میپردازیم.
به عنوان یک طراح جدید، صرف زمان لازم جهت طراحی یک برندسازی منسجم و خوب برای کارتان امری حیاتی است. چرا که معیار سنجش خوب یا بد بودن کار شما توسط مشتریان بر مبنای ارزیابی برند خودتان است که نشان می دهد در کارتان موفق شده اید یا خیر. در نتیجه توجه به مسائل و مشکلات رایج و تلاش در جهت پرهیز از آنها به موفقیت شما کمک می کند.
در طراحی یک برند نکات مهم و قابل توجه بسیاری وجود دارد که توجه به آن ها این فرایند را در زمان کوتاهترین به انجام می رساند.
انجام هر فعالیتی با قوانین و اصولی همراه می باشد که با رعایت آن ها می توان به نتیجه دلخواه و موفقیت دست یافت. از همین رو در فعالیت های برندسازی نیز این امر می تواند قابل توجه باشد و باید برای داشتن یک طرح و برند موفق به نکاتی که کارشناسان ارائه می نمایند توجه نمود. از جمله مهم ترین نکته رنگی است که برای برند خود انتخاب می نماییم که باید متناسب با روانشناسی های مشتریان خود انتخاب شود.
نام یک برند نیز باید شیوه و روان و مفهومی باشد تا در ذهن مخاطب جایگاه مناسب را کسب نماید. از همین رو شما هم در این زمینه می توانید در نتیجه بهره مندی از نظرات کارشناسان اقدام به انتخاب بهترین نام و طرح نمایید.
در نظر گرفتن یک رنگ آمیزی منسجم برای برند مهم است زیرا می تواند به شما کمک کند تا در نظر مشتریانتان از بقیه برندها برجسته تر باشید. پس اگر در نظر دارید یک برند طراحی کنید، اهمیت انتخاب رنگ ها را نادیده نگیرید. رنگ آمیزی برند مزایای زیادی دارد که در این جا به آن ها اشاره می کنیم:
- رنگ آمیزی در نگاه اول تأثیر زیادی بر روی مشتری می گذارد: زمانی که برند یا محصولی را برای ارائه به بازار آماده می کنید، باید سعی کنید تأثیر زیادی در ذهن مشتریان داشته باشد. هیچ کس الزامی برای خریداری محصول شما ندارد. با این حال، اگر یک رنگ منحصر به فرد انتخاب کنید، برند شما برای مدت زمانی طولانی در ذهن مشتریان ماندگار خواهد شد و این ممکن است به خریداری محصول منجر شود.
- استعمال رنگ های صحیح و به جا، جلب توجه می کند: آیا می دانستید که با تغییر دادن رنگ می توانید فروش محصول را بالا ببرید؟ رنگ ها می توانند توجه مشتری را به خود جلب نمایند. یکی از واضح ترین نمونه های این مورد، فروش 10 میلیون بطری از سس کچاپ Heinz تنها در 7 ماه است.
- رنگ ها می توانند هویت برند را تغییر دهند: انتخاب رنگ مناسب می تواند یک برند را خلق نموده یا آن را تخریب نماید. گاهی اوقات، شرکت ها تمایل دارند رنگ برند خود را که می تواند تأثیر عمیقی بر روی ذهن مشتریان داشته باشد، تغییر دهند.
- درجه رنگ صحیح می تواند حافظه را ارتقاء دهد: بر اساس نظریه روانشناسان، رنگ ها می توانند به ذهن انسان کمک کنند تا فعالیت کند و تصاویر را به خاطر بسپارد. بنابراین، مردم مایلند لوگوها و آرم های رنگی را به ذهن بسپارند.
در زمان انتخاب رنگ برای برند، کورکورانه تصمیم نگیرید. با این حال باید تصویر شرکت و نوع فعالیت آن را بررسی نموده و رنگی که مناسب تر است انتخاب کنید. باید بدانید که تمام رنگ ها از نظر بیننده باهم یکسان نیستند. به همین دلیل باید قبل از انتخاب رنگ برای برند، بازار را مورد ارزیابی قرار دهید. ولی نباید بیش از حد وسواس نشان دهید. مطمئن شوید که رنگ اصلی و تعدادی رنگ مکمل (در صورت نیاز) را انتخاب کرده اید. پس می توان گفت که با در نظر گرفتن فونت صحیح و مناسب، لوگوها و آرم ها، رنگ ها می توانند تأثیر زیادی بر اثربخشی تبلیغات و بازاریابی محصول داشته باشند.
با توجه و دقت در طراحی برندهای قدرتمند و سازگار با کسب و کار می توانید مطمئن باشید که به عنوان یک طراح جدید قدم های درستی بر میدارید.