پاسخ به:سوپ شادی
یک شنبه 8 شهریور 1394 8:32 AM
هرگز گمان نمي كردم كه مسأله به اينجا بيانجامد... دختران دو قلوي 5 ساله ام با آرايش كردن من باعث شدند تا راه خشنود كردن مشتري هارا بياموزم.
از زمانيكه به دخترانم كاترينا و هايلي اجازه دادم تا براي خنده و سرگرمي من را آرايش كنند مدت زمان زيادي نمي گذرد. واقعاً كار ترسناكي بود! اما آنچه به دنبال اين ماجرا پيش آمد باعث شد تا نگرش كاملآ جديدي نسبت به خود و كسب و كارم داشته باشم.
دخترها به طرز مسخره اي من را آرايش كردند اما خيلي از اين كار لذت بردند. با وجوديكه موهايم را كشيده بودند و آرايش غليظي روي صورتم انجام داده بودند سعي كردم تا بدون اينكه ناراحتشان كنم از دستشان خلاص شوم و هنگام پاك كردن اين رنگ و روغن ها بود كه ايده جديدي در ذهنم جرقه زد.
چرا دركلينيك بازاريابي خود تغيير و تحولي ايجاد نكنم؟ آنجا بهترين مكان براي انجام برخي آزمايشات است!
پس برخي فرم هاي مربوط به اسناد، نامه ها، آگهي ها و غيره را ارزيابي كرده و پس از آن هم به طرح و بررسي پيشنهادات جديد پرداختم و بعد از رسيدن به نتايج معقول در اين زمينه تصميم گرفتم تا دركلينيك بازاريابي ام به افراد بسياري كه مي خواهند به بازاريابي كسب و كارشان بپردازند، كمك كنم.
* قدرت رو به رشد پيشرفت
در تمامي تلاشهاي بازاريابي تان ابتدا بايد نتايج را ارزيابي و تغييرات لازم را مورد بررسي قرار دهيد. لازم است كه نتايج حاصل را از لحاظ كاربردي بودن يا نبودن ارزيابي كنيد. همچنين هر آنچه را مقدور است مثل تقاضاها، تماسهاي تلفني، ايميلها و قراردادها ارزيابي كنيد. بنظر ساده است اما آيا واقعاً توجهي به اين كارها داريد؟
يك برنامه ساده براي خودتان داشته باشيد كه بوسيله آن متوجه شويد آيا واقعأ كار مي كنيد يا خير و يا اينكه چه كارهايي براي رسيدن به نتيجه مطلوب لازم است؟ به محض ارزيابي نتايج مي توانيد تغييرات لازم را ايجاد كرده و ببينيد آيا مي توانيد در نتايج مورد ارزيابي پيشرفتي حاصل كنيد يا خير؟ آيا مي توانيد تغييراتي در سرفصلها، فرم تقاضا، ضمانتنامه، فوق العاده حقوق، ظاهرگرافيكي سايت، قلم استفاده شده ، فرم درخواست سفارش ، تعهدات كالا- خدمات و ... ايجاد كرده و نتايج را بررسي كنيد؟
اما بخاطر داشته باشيد هر بار فقط يكي از اين تغييرات را اعمال كنيد تا به يك نتيجه منطقي و صحيح برسيد. اين روش مي تواند براي هر نوع كلاس آموزشي عملي و كاربردي باشد. مي توان رويكردها، درونمايه و روش جديد عرضه كالا را امتحان و برنامه ها را دنبال كرد و ديد كه مردم چه عكس العملي نشان مي دهند.
اين دقيقاً همان كاري بود كه من در كلينيك بازاريابي كالگري انجام دادم. اين كلينيك حدود 2 سال است كه فعاليت خود را آغاز كرده اما به تازگي برخي تغييرات اساسي در محتواي آن صورت گرفته است. به عنوان مثال يك دوره 2 روزه فشرده براي بازنگري در نوع نگرش و عملكرد بازاريابي طراحي شد و پس از آن يك برنامه 2 ماهه در كلينيك اجرا شد تا كارآفرينان آموزشهاي بهتر و بيشتري در زمينه بازاريابي ببينند و مقالات بهتري درباره آن بنويسند. بعلاوه آنها از حمايت و تشويق من برخوردار شدند و از اطلاعاتي كه در اختيارشان مي گذاشتم استفاده مي كردند.
يكي از مشتريانم گفت: تروي عزيز به خاطر آنچه در كلينيك بازاريابي تان ارايه مي دهيد سپاسگزارم. گمان نمي كنم كه تا به حال در هيچ يك از كارگاه هاي آموزشي 2 روزه اينقدر اطلاعات كسب كرده باشم. شما نه تنها درباره اين شيوه با ما سخن گفتيد بلكه شرايطي فراهم آورديد تا بدون واسطه و بطور مستقيم آن را تجربه كنيم. بدين ترتيب ياد گرفتيم كه از اين روش در كسب و كار خود استفاده كنيم. من از اين تجربه بسيار لذت بردم و بيش از آنچه گمان مي كردم ياد گرفتم.
چنين قدرداني براي بازاريابي من فوق العاده است و ثابت مي كند كه تغييرات ايجاد شده صحيح بوده اند.
پس شما هم از همين شروع كار ، شيوه بازاريابيتان را تغيير دهيد.يك نوع تغيير را شروع كنيد و از امتحان تغييرات كوچك هم غفلت نكنيد .
با اعمال اين شيوه تفاوتهاي شگفت انگيزي مشاهده خواهيدكرد و اگر در زمينه بازاريابي كمك نياز داريد به كلينيك كالگري بپيونديد تضمين مي كنم كه به آنچه مي خواهيد، خواهيد رسيد.
و اما 10 درس كه براي موفقيت در كسب و كار كوچك از دوقلوهاي 4 ساله ام ياد گرفتم:
موفقيت در كسب و كار كوچك بسيار شبيه يادگيري راه رفتن، صحبت كردن و هجي كردن كلمات است . پيش از قدم برداشتن و شروع مرحله بعدي بايد اصول كار را دانست و ياد گرفت.
خدا را شكر ميكنم كه مطالب بسياري از دخترهاي كوچكم ياد مي گيرم. هنگامي كه آنها را در حال جستجو و كنكاش مي بينم به اين فكر ميكنم كه مشاهدات من تا چه حد براي موفق بودن در زندگي و كسب و كار عملي هستند.
بنابراين پيشنهاد ميكنم توصيه هاي زير را جدي بگيريد. ممكن است با خود بگوييد كه آنها از نظر سني كوچك هستند اما باور كنيد كه از توانايي بسيار بالايي برخوردارند:
1- مهم نيست كه چه سن و سالي داريد چراكه مي توانيد تغييرات شگفت انگيزي ايجاد كنيد. هدفي كه براي آغاز كسب و كارتان تعيين مي كنيد بايد زندگيتان را در يك يا چند زمينه تغييربدهد. هر قدمي كه برمي داريد از خود بپرسيد كه با اين كار چطور مي توانم در مشتري هايم شور و حرارت ايجاد كنم؟
2- از ديوار راست بالا برويد مهم نيست كه چقدر بلند است! ايستادگي و سماجت شما در پايان كار به نتيجه خواهد رسيد. هيچ گاه از آرزوهايتان دست نكشيد و همچنان به تلاش خود ادامه بدهيد.
3- هنگامي كه دچار ضعف مي شويد بايد با نيروهاي نهفته دروني تان ديگران را متعجب سازيد. همه افراد مشغول در يك كسب و كار به آنچه مردان بزرگ انجام مي دهند و راه موفقيت شان توجه دارند. چنين شركتهايي به تجارت دقت دارند و درصدد جلب توجه مشتري هستند نه رقابت.
4- هر زمان كه چيزي خواستيد همانند فردي نادان رفتار كنيد تا مردم هرگز فراموش تان نكنند. اين همان چيزي است كه هر صاحب كسب و كاري آرزويش را دارد: اينكه در ذهن مردم بماند.
5- بخاطر داشته باشيد كه ديگران را از يافته هاي خود مطلع سازيد. مردم از آنچه درمورد راههاي كسب موفقيت ياد مي گيرند براي حفاظت و حمايت از خود استفاده مي كنند. به ديگران نيز بياموزيد چرا كه بيش از آنچه مي بخشيد به دست خواهيد آورد. البته فراموش نكنيد كه بايد حقوق خودتان را نيز حفظ كنيد. از آ نچه كه نبايد در اختيار ديگران قرار دهيد كاملأ محافظت كرده و مطمئن شويد كه ديگران مي دانند آن چيز فقط و فقط از آن شماست .
6- گاهي اوقات همانند كودكان خود را از هر قيد و بندي رها كرده و بدويد . از زندگي تان لذت ببريد، آزاد باشيد و تلاش كنيد تا دوباره كودك شويد. داشتن يك كودك در خانواده نيز اين فرصت را برايتان فراهم خواهد كرد. اگر در زندگي بيش از اندازه جدي باشيد آزاد ساختن انرژي و نشاطي كه قبلأ داشته ايد امكان پذير نخواهد بود.
7- گهگاه بر روي سبزه ها دراز بكشيد و رقص زيباي ابرها را در آسمان نظاره كنيد. آرامش و تفكر مهمترين عواملي هستند كه براي موفقيت در كسب و كار و زندگي به آن نياز داريد پس از آنها استفاده كنيد.
8- يك كلاه فانتزي بر سر گذاريد و يا برعكس، لباس رسمي بپوشيد . هيچ چيز بيش از تعويض لباسهايتان اين حس را در شما القا نمي كند كه تغيير پيدا كرده ايد و يك انسان كاملأ جديد شده ايد. لباسي بپوشيد كه معمولأ نمي پوشيد و يا آنچه كه هميشه دوست داشتيد بپوشيد . همين نكته كوچك مي تواند به شما نيرو و توان تازه اي بدهد. اطمينان داشته باشيد كه با اين گونه لباس پوشيدن، مشتري هايتان هرگز شما را فراموش نخواهند كرد.
9- سكوت هميشه خوب نيست و معمولأ به اين معناست كه دردسر و يا حادثه جديد و بزرگي در راه است. اگر متوجه شديد كه بسياري از رقبا و مشتريانتان سكوت اختيار كرده اند و برخلاف هميشه آرام هستند به دنبال علت آن باشيد. ممكن است اتفاقي جدي در راه باشد و شما بايد آن را كشف كنيد.
10- كمي شن پيدا كنيد و انگشتان پايتان را داخل آن قرار دهيد. شن خاصيت نرم كنندگي فوق العاده اي دارد. اگر در نزديكي منزل و يا محل كسب و كارتان شن وجود ندارد يك كيسه بخريد و آن را در جعبه اي كوچك كه بتوانيد پاهايتان را داخل كنيد بريزيد. هنگامي كه بر روي يك مسأله مشكل كار مي كنيد اين روش را امتحان كنيد و ببينيد كه بلادرنگ ايده هاي جديد به ذهنتان خواهند رسيد.
اين 10 روش را براي ايجاد شادي، سلامتي و لذت در زندگي و كسب و كار خود به كار بريد تا موفق شويد.
مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه