0

#!تاپیک جامع آموزش پایتون!#

 
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:#!تاپیک جامع آموزش پایتون!#
دوشنبه 21 اردیبهشت 1394  3:19 AM

سلام
 
دوستان قسمت بیستم و کلاس ها
 
خب همانطور که گفتیم ما در برنامه نویسی شی گرا با اشیا سروکار داریم.برای وارد
 
کردن اشیا در برنامه های خود ما از کلاس ها استفاده میکنیم.دوستان این قسمت 
 
خیلی ساده هست فقط باید یکم بیشتر دقت کنید تا خوب متوجه شوید.
 
خب برای ایجاد کلاس از کلمه کلیدی class و بعد از آن یک نام برای کلاس انخاب میکنیم و از یک جفت 
 
پرانتز استفاده میکنیم که در داخل آن نام شی واحد و اصلی کلاس را مینویسیم و در ادامه : میگذاریم
 
به مثال زیر دقت کنید:
 
کد PHP:
#!/usr/bin/python 
#class 
 
class class1(object): 
    ….  
 
 
در مثال زیر یک نمونه با شکل کلی یک کلاس آشنا میشویم:
 
کد PHP:
#!/usr/bin/python 
#class 
 
class class1(object): 
    def __init__(self): 
        ….. 
    def  ashiyane(self): 
        …. 
    …. 
 
m = class1() 
m  
 
 
مثال بالا هیچ کاربردی ندارد فقط برای آشنایی بیشتر زده شد.
 
توابعی که در این مثال بکار رفته اند به عنوان متد های این کلاس هستند.ودر طول برنامه با فراخوانی کلاس و متد از آنها استفاده میشود.
 
یک مثال :
 
کد PHP:
#!/usr/bin/python 
#class 
 
class hamid (): 
    def __init__(self): 
        print "Ashiyane Digital Security Team" 
        self.a() 
    def a (self): 
        print '2 * 2 = 4' 
d = hamid() 
d  
 
 
دوستا این نمونه ای از یک کلاس هست که سعی کردم خیلی ساده و کامل بگم.در مثال بالا از کلمات رزرو شده ای استفاده کردیم مثل self و 
 
__init__ که در ادامه توضیح خواهم داد.
 
یا علی

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها