0

#!تاپیک جامع آموزش پایتون!#

 
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:#!تاپیک جامع آموزش پایتون!#
دوشنبه 21 اردیبهشت 1394  3:17 AM

با سلام 
 
این قسمت چهارم پایتون هست!
 
دوستان در این قسمت میخوام با شما در مورد سیستم عاملی صحبت کنم که تو اون بتونیم راحتر از پایتون استفاده کنیم.من برای اجرای کدهای پایتون 
 
استفاده از سیسنم عامل لینوکس رو توصیه میکنم.و میدونم که تو این سیستم عامل خیلی راحت وسریع پایتون رو یاد میگیرید .وفرق کار با پایتون رو در 
 
لینوکس با ویندوز متوجه میشید.این کار خیلی به نفع شما خواهد بود.درضمن یادگیری دستورات سیستم عامل لینوکس خیلی مهمه وپرکاربرد برای هکر و 
 
یک برنامه نویس.
 
خوب حالا بریم سراغ تفسیر برنامه 1 :
 
خط اول ما در این برنامه با !# آغاز شده ایندوعلامت فقط در خط اول هر برنامه در کنارهم استفاده می*شوند و در ادامه 
 
مسیر مفسر پایتون را اعلام مبکنند وبه سیستم عامل لینوکس میگوید که وقتی این کد اجرا کردیم این مفسر اجرا شود. شما میتوانید تو هر سیستم 
 
عاملی که کار میکنید بعد از این دو کاراکتر آدرس محل قرارگیری مفسر رو به برنامتون بدهید.
 
خوب بعد این توضیحات میرسیم به دستور print :
 
دستور print برای ما در خروجی عبارت داخل ” ” را عیناً چاپ میکند.از این دستور فقط 
 
برای نشان دادن انواع متغییر ها در خروجی استفاده میشود.ما از این دستور به شکل*های مختلفی میتونیم خروجی های دلخواهمون رو نشون بدیم.که در 
 
ادامه آموزش*ها به مرور با اونها آشنا میشیم.
 
خوب دوستان یکی از امکانات تمام زبان*های برنامه نویسی یادداشت گذاری در طول نگارش برنامه هست که به برنامه نویس کمک زیادی میکنه تا وقتی 
 
یک قسمت از کد رو مطالعه میکنه براحتی کاربرد اون قسمت از کد رو متوجه شود یا امکان داره که یک برنامه نویس دیگر کد شما رو بخوانه و راحت*تر 
 
بتونه درک کنه که برنامه چه کاری رو میخواهد انجام دهد.در پایتون ما با قرار دادن یادداشت*ها مون بعد از کاراکتر # میتونیم از این امکان استفاده 
 
کنیم.
 
خلاصه: از یادداشت گذاری برای توضیح جزئیات مهم برنامه هامون استفاده میکنیم.
 
 
ثابت ها و متغییر ها:
 
انتظار ما از پایتون فقط چاپ کردن عبارت سلام دنیا! نیست.ما انتظار زیادی داریم و میخواهیم کدهایی بنویسیم که از ما داده دریافت کرده و بعد انجام 
 
یکسری عملیات روی این داده ها به ما اطلاعات دلخواهمون رو برگردونه.این کار در پایتون با استفاده از ثابت ها و متغییرهای تعریف شده امکان پذیره.
 
مقدار یا داده یکی از اصلی ترین و مهم ترین اجزای یک کد و اساسی ترین موضوع در برنامه نویسی میباشد.مثل عدد و حرفها تعاریف زیادی در بر دارد.
 
ثابت های لفظی:
 
همان طور که از اسمشون هم پیداست به نوعی از داده ها که همیشه ثابت هستند و هیچ وقت نمیتوان انها رو تغییر داد.مثل عدد ۱ که همیشه ۱ هست و 
 
باقی میمونه و یا مثل کلمه بابا که همیشه یک معنی داره و نمیشه اون رو تغییر داد.این دوتا داده که ذکر کردیم هر کدو م انواع مختلفی دارند که ما 
 
همه اینها رو بررسی میکنیم. اولین داده که گفتیم از نوع عدد صحیح به اصطلاح برنامه نویسی integer ,و نوع دیگه که از نوع رشته هست بهش میگن string.
 
اعداد در پایتون به چهار دسته تقسیم میشوند: ( با مثال )
 
1.اعداد صحیح
کد:
1,2,3,4,......
2.اعدادبزرگ یا طویل
کد:
 2.3,1.26,,..,E),6.23E-4.2 نشان توان میباشد)
3.اعداد اعشاری یا شناور
کد:
2.3,1.26,,..),6.23E-4.2 E نشان توان میباشد)
4.اعداد مرکب
کد:
 ( 5j+2.6),(3i-9.34),...
 
رشته ها:
 
رشته به یک دسته از حروف متوالی میگویند.سادتر بگم رشته ها یک گروه از کلمات هستند که ۱۰۰٪ ما در برنامه های خودمون از اپنها استفاده میکنیم.
 
رشته ها رو به چند روش میشه استفاده کرد:
 
۱.استفاده از علامت نقل قول تکی ' ' :ما با این علامت میتونیم رشته های خودمون رو مشخص کنیم مثل: 
 
کد:
'Ashiyane Digital  Security Team'
2.استفاده از علامت نقل قول ۲تایی " “ : این علامت هم مثل نقل قول تکی عمل میکنه.و تفاوتی نداره
 
کد:
"Ashiyane Digital Security Team"
3.استفاده از سه علامت نقل قول ۲تایی: ””” از سه علامت نقل قول برای معین کردن رشته های چند خطی استفاده کنید.مثل:
 
کد:
“Ashiyane Digital Security Team” my forum
and “is,a best  hacking forum”
حالا فرض کنید میخواهیم از رشته ای استفاده کنیم که در اون از نشان نقل قول ' استفاده شده.چگونه باید این رشته را معین کرد؟
 
برای این انجام این کار از توالی های گریز استفاده میکنیم که در پست بعدی با اون ها و ادامه ی داده ها آشنا میشم.
 
یا علی

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها