ب – تبلیغات از نظر موضوع :
سه شنبه 19 اسفند 1393 8:19 PM
ب – تبلیغات از نظر موضوع :
1- تبلیغات سیاسی:
عبارت از است نفوذ در افکار عمومی و بسیج مردم در جهت رسیدن به اهداف از پیش تایین شده سیاسی که در این روش معمولا از هر وسیله ای برای اعمال نفوذ در توده های افکار عمومی استفاده می شود و معمولادرتبلغات انتخاباتی و مبارزات ناشی از آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد همچنین در تحکیم نظامها و مسائل حکومتی و در ابعاد داخلی و روابط بین الدولی نیز مورداستفاده قرار می گیرد
2- تبلیغات تجاری یا بازرگانی:
عبارت است از بکارگیری وسایل ارتباط جمعی وسایر رسانه ها برای بدست آوردن مشتری و خریدار بیشتر و درنتیجه فروش افزون تر کالا ویا خدمات .در این نوع تبلیغات هدف اصلی تغییر نگرش مصرف کننده به سمت مصرف کالاهای جدید است که باید توسط مخاطب به عنوان مصرف کننده خریداری گردد علاوه بر آن در این نوع تبلیغات هدف اصلی دیگر فروش کالا و خدمات و کسب درآمد است که بحث آموزش را به دنبال دارد ولی بایستی توجه داشته باشیم که هدف تبلیغات تجاری زیاد مصرف کردن است نه درست مصرف کردن .
3- تبلیغات فرهنگی :
کلیه تبلیغاتی که در حوزه علم وفرهنگ انجام می گیرد از نوع تبلیغات فرهنگی است اعم از نشر، چاپ ، موسیقی ، هنر های تجسمی ، مقاله ، شعر ، تئاتر ، فیلم و سریال، پژوهش، علوم ، فنآوری، توریسم وآثار تاریخی و...