0

مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

 
ria1365
ria1365
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 7868

انواع تبلیغات : تبلیغات از نظر روش ارائه
سه شنبه 19 اسفند 1393  8:17 PM


نقل قول nargesza
 

سلام

خیلی ممنون از زحمتی که برای تهیه ی این چارت کشیدید. لطف کنید توضیح مختصری درباره آن بدهید.


سلام در مورد انواع تبلیغات که  انواع ان را گفتیم  اشاره ای به هریک از انها میکنم:

الف – تبلیغات از نظر روش ارائه :
1 – تبلیغات مستقیم :
در این نوع تبلیغات پیام مستقیما وبدون واسطه به مخاطب ارائه می شود .
مثلا هنگامی که یک شرکت به نام اشی مشی پفک خود را در بخش آگهی های میان برنامه ای صدا و سیما با واژه "پفک اشی مشی" به تماشاگران و یا شنوندگان در رادیو و یا حتی با نمایش تصویر آن در مطبوعات عرضه می کند تبلیغات مستقیم است البته بایستی گفت بعلت آنکه این نوع تبلیغات تاثیر کمی یا حتی تاثیر منفی برمخاطب دارد کمتر مورد استفاده قرار می گیرد وتنها مورد استفاده آن هنگامی است که هدف فرستنده پیام آگاهی مخاطبان از محصول جدید باشد. 
2- تبلیغات غیر مستقیم :
در تبلیغات غیر مستقیم پیام مستقیما به مخاطب عرضه نمی شود بلکه در لابه لای یک فیلم یا سریال در تلویزیون یا مثلا در لابه لای یک مصاحبه و در غالب عکس در مطبوعات و بدون آنکه مستقیما اسمی از کالا ویا محصول تولید ببرد آن رابرای یک لحظه نمایش می دهند مثلا تصور کنید شما یک فیلمی راتماشا می کنید که در قسمتی از آن سوژه اصلی فیلم در یک بیابان لم یزرع و پس از طی مسافت طولانی به کافه ای بین راهی می رسد و درحالی که در اوج گرسنگی و تشنگی قرار دارد برای یک لحظه دوربین زوم می کند به سمت میزی که عده ای در جلوی این کافه دور آن نشستن و دارن غذا و نوشابه میل می کنند به طوری که دراین زوم شما فقط عبارت قرار گرفته بر روی شیشه" کوکاکولا " را برروی میز برای لحظه ای می بینید بدون آنکه گوینده ای دائم عبارت"کوکا کولا" بنوشید را تکرار کند که این روش تبلغات را غیر مستقیم می نامند.
این روش تبلغیات یکی از موثر ترین و اثر گذارترین نوع تبلیغات به شمار می رود بطوری که در تبلیغات سیاسی هم وارد شده و در حد بسیارزیادی از آن استفاده می شود علت این مسئله هم آن ست که در روش غیر مستقیم مارک تجاری کالا با محصول تولیدی در قسمت ناخودآگاه ذهن به لحاظ روان شناسی باقی می ماند درحالی که درروش غیر مستقیم به علت تکرار بیجا و عدم انفعال مخاطب انگیزه ای برای پذیرش پیام باقی نمی ماند و گاهی اوقات بویژه اگر پیام در حین پخش "شات اوج" فیلم یا سریال باشد مخاطب را در روش مستقیم به سمت انزجار از کالا یا محصول می کشاند


تشکرات از این پست
omiddeymi1368 shirdel2 liasam nargesza
دسترسی سریع به انجمن ها