0

مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

 
shirdel2
shirdel2
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 5535
محل سکونت : یزد

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»
دوشنبه 18 اسفند 1393  4:13 PM

بنام خدا

اهداف تبلیغات

اهداف تبلیغات را می­توان بر اساس غرض از تبلیغات تقسیم کرد. غرض از تبلیغات ممکن است به صورت زیر تعریف شود: 1

- آگاه کننده (اطلاع دهنده): نظیر اطلاع­ رسانی در مورد محصول جدید، تغییر در قیمت، توصیف خدمات موجود، تصحیح برداشتهای غلط و رفع شایعات و ایجاد تصویری مثبت و ... است.

2- متقاعد کننده: نظیر تشویق به خرید مارک شرکت به جای مارک خریداری شده، تغییر استنباط های مشتریان از ویژگی­های محصول و ... می­ باشد.

3- یادآوری کننده: نظیر یادآوری این موضوع به مشتریان که محصول ممکن است در آینده نزدیک مورد نیاز باشد. مانند: شرکتهای بیمه. و یا یادآوری محل خرید محصول به مشتریان. مانند: تغییر دادن محل فروشگاه. متأسفانه موضوع اسفناکی که امروز در تبلیغات کشورمان شاهد آن هستیم، بی­ هدف بودن تبلیغات می­باشد. بسیاری از تبلیغاتی که از رسانه­ های مختلف کشورمان پخش می­شود، فاقد هدف می­باشند. این موضوع را باید همیشه به یادداشت که تقریباً غیر ممکن است که بدون در نظر گرفتن اهداف تبلیغ بتوان اثربخشی آن را ارزیابی کرد. تنظیم هدف تبلیغات نیازمند داشتن دانش بازاریابی است.

                  

تشکرات از این پست
nargesza liasam ria1365 omiddeymi1368 zare58
دسترسی سریع به انجمن ها