پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»
دوشنبه 18 اسفند 1393 4:13 PM
بنام خدا
اهداف تبلیغات
اهداف تبلیغات را میتوان بر اساس غرض از تبلیغات تقسیم کرد. غرض از تبلیغات ممکن است به صورت زیر تعریف شود: 1
- آگاه کننده (اطلاع دهنده): نظیر اطلاع رسانی در مورد محصول جدید، تغییر در قیمت، توصیف خدمات موجود، تصحیح برداشتهای غلط و رفع شایعات و ایجاد تصویری مثبت و ... است.
2- متقاعد کننده: نظیر تشویق به خرید مارک شرکت به جای مارک خریداری شده، تغییر استنباط های مشتریان از ویژگیهای محصول و ... می باشد.
3- یادآوری کننده: نظیر یادآوری این موضوع به مشتریان که محصول ممکن است در آینده نزدیک مورد نیاز باشد. مانند: شرکتهای بیمه. و یا یادآوری محل خرید محصول به مشتریان. مانند: تغییر دادن محل فروشگاه. متأسفانه موضوع اسفناکی که امروز در تبلیغات کشورمان شاهد آن هستیم، بی هدف بودن تبلیغات میباشد. بسیاری از تبلیغاتی که از رسانه های مختلف کشورمان پخش میشود، فاقد هدف میباشند. این موضوع را باید همیشه به یادداشت که تقریباً غیر ممکن است که بدون در نظر گرفتن اهداف تبلیغ بتوان اثربخشی آن را ارزیابی کرد. تنظیم هدف تبلیغات نیازمند داشتن دانش بازاریابی است.