0

مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»

 
shirdel2
shirdel2
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 5535
محل سکونت : یزد

پاسخ به:مبحث 90 طرح صالحین: «تبلیغات؛ اهداف و تأثیرات آن»
دوشنبه 18 اسفند 1393  4:07 PM

بنام خدا

به نظرم رسید ابتدا تعریفی از تبلیغات داشته باشیم.

 تبلیغ در لغت از مصدر «بلغ» و به معنی «آگاهی دادن» یا «مطلع کردن» می­باشد و به کسی که در این راه فعالیت می­کند «مبلغ» یا «تبلیغاتچی» می­گویند.

تبلیغ با تحقیق رابطه مستقیم، دوجانبه و لاینفک دارد. اگر در تبلیغ، تحقیق و ارزشیابی نباشد، می­توان گفت که تأثیرگذاری و تأثیرپذیری آن چندان ارزش ندارد.

در تبلیغات اگر به این موضوع توجّه داشته باشیم که تبلیغ یک منبع کسب اطلاعات و صرفه­ جویی در وقت برای مصرف کننده و راهی برای رسیدن به هدف نهایی پیام دهنده می­باشد، به اهمیّت آن پی می­بریم. از طرف دیگر تبلیغات صنعت و حرفه­ ای است که اگر صحیح به آن پرداخته شود، از یک سو برای افرادی که در این رشته مشغول به فعالیت می­باشند، ایجاد اشتغال می­نماید و از سوی دیگر باعث رشد تولید و صنعت ملی و توسعه اقتصادی می­گردد و تولیدات غیرنفتی را بالا می­برد، زیرا سبب ایجاد رقابت صحیح می­ شود.

تبلیغات یک صنعت عظیم است که باید از علوم متفاوتی بهره گیرد. پاره­ ای از آنها عبارتند از: «روانشناسی، مردم شناسی، جامعه شناسی، رفتارشناسی، مدیریّت سازمانی، اقتصاد، مدیریّت صنعتی و علوم مرتبط با تولید، بسته ­بندی، گرافیک، طرّاحی، نقاشی، حسابداری و ...» که هر کدام در محل عملیّاتی خود بسیار مهم و اثرگذار می­باشد.

باید دانست که رشته­ های تبلیغات (تجاری، فرهنگی، سیاسی، مذهبی، نظامی و... همگی در کلیّات یکی بوده و در جزئیات اندکی با هم متفاوت هستند، زیرا همگی برای اشاعه و به بار نشستن به ابزارها، شیوه­ ها و راه­کارهای تبلیغ نیاز دارند. این نکته را هم باید مدّنظر داشت که تبلیغات تجاری یک جز لازم برای اقتصاد ممالک می­باشد. تبلیغ سبب رونق اقتصادی، رونق اجتماعی، ایجاد اشتغال، تحوّل در بازار، سیر تکاملی اجتماع و بالا رفتن فرهنگ مصرف صحیح می­گردد.

                  

تشکرات از این پست
nargesza liasam ria1365 omiddeymi1368 zare58
دسترسی سریع به انجمن ها