برترین انواع تبلیغات در سراسر جهان
دوشنبه 18 اسفند 1393 3:29 PM
تبلیغ دهندگان در سراسر جهان تنها میزان صرف هزینه در تبلیغات آنلاین را افزایش نداده اند و انواع دیگر تبلیغات نیز مانند تبلیغات رادیویی نیز افزایش داشته است. تبلیغات در رادیو با رشد ۶٫۶% در رتبه دوم بیشترین میزان رشد واقع شده است. این نوع از تبلیغات در کشورهای خاور میانه و آفریقا ۲۴٫۸% و در کشورهای آمریکای لاتین ۱۲٫۷% رشد داشته است.
تبلیغات در سینما در رتبه سوم میزان رشد قرار دارد. اما نکته ای که در این بررسی بدان اشاره شده است این است که این نوع از تبلیغات در کشورهای خاورمیانه و آفریقا ۱۹٫۱% و در کشورهای آمریکای لاتین ۲۱٫۱%کاهش داشته است ولی در کشورهای آسیا و اقیانوسیه سرمایه گذاری بر روی این نوع از تبلیغات ۴۰٫۲% افزایش از خود نشان می دهد.
تبلیغات در تلویزیون نیز به عنوان رسانه با بیشترین میزان صرف هزینه تبلیغات که سهم ۶۱ درصدی از کل هزینه تبلیغات جهانی را به خود اختصاص می دهد ۳٫۱% افزایش داشته است.
تبلیغات در روزنامه نیز دارای رشد ۱٫۶ درصدی در این بررسی است که این میزان رشد در کشورهای آمریکای لاتین ۵٫۳% ، کشورهای خاورمیانه و آفریقا ۴٫۷% ، در کشورهای آسیا-اقیانوسیه ۲٫۹% و کشورهای آمریکای شمالی تنها ۰٫۸% است ولی در کشورهای اروپایی ۵٫۲% کاهش داشته است.
نتایج
نتیجه ای که می توان از این بررسی گرفت این است که تبلیغات آنلاین در مقایسه با انواع دیگر تبلیغات دارای آینده روشن تری است. برای معرفی محصولات و خدمات به تبلیغات نیاز است ولی از این بررسی می توان به این نتیجه رسید که در شرایطی که بحران و رکود اقتصادی در کشورها رخ می دهد شرکت های مختلف به تبلیغات آنلاین رو می آورند و انواع تبلیغات پر هزینه در اولویت های بعدی قرار می گیرند. دقیقا به همین دلیل روزنامه خراسان اقدام به راه اندازی سایت تبلیغات اینترنتی ۷۰۱۰ برای ارائه خدمات به کاربران نموده است.