بیانیه هواداران سپاهان در پاسخ به اهانت سایت خانواده بزرگ ورزش به هواداران این باشگاه
چهارشنبه 29 بهمن 1393 11:20 AM
متاسفانه سایت خانواده بزرگ ورزش با انتشار مطلبی به هواداران اصفهانی تیم سپاهان توهین کرده است. پایگاه خبری طوفان زرد ضمن عذرخواهی بیش از پیش از هواداران سپاهان و مردم اصفهان در ادامه متن این مطلب را به سمع و نظر شما می رساند:
در نظر سنجی برنامه نود مرتضی پورعلی گنجی طی یک رقابت سالم به عنوان بهترین بازیکن دو ماه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد اما این انتخاب یک پیام ویژه برای ما داشت. برای ما که همیشه متخصص در سوء استفاده در انتخابات اینترنتی هستیم. برای باشگاه سپاهان که یک کار فوق العاده تامل برانگیز کرد.
باربد بهراد- خانواده بزرگ ورزش: شاید در نگاه نخست نظرسنجی برنامه نود و انتخاب پورعلی گنجی به عنوان بهترین بازیکن دو ماه اخیر فوتبال ایران یک اتفاق معمولی باشد. اما اینچنین نیست. برای ما که می خواهیم قدم در راه دموکراسی بگذاریم قدم نخست، استفاده مشروع و اخلاقی از صندوق رای است. شاید این مقدکه کمی گیج کننده باشد. اما در ادامه متوجه داستان می شوید.
از ابتدا شروع می کنیم.
پس از پایان جام ملت های اسیا، سایت سازمان لیگ که کلا بیننده زیادی جز اصحاب رسانه و اهالی فوتبال ندارد در یک نظرسنجی از مخاطبانش خواست تا بهترین بازیکن جوان تیم ملی ایران در جام ملت های اسیا را انتخاب کنند. آنها 4 گزینه را برای رای گیری پیش روی مخاطبان خود قرار دادند.
در اغاز این نظرسنجی مطابق انتظار مرتضی پورعلی گنجی دفاع جوان تیم ملی ایران، در صدر قرار گرفت. با توجه به سن و سال این مدافع و گلی که او برابر عراق به ثمر رسانده بود طبیعتا وی می بایست انتخاب نخست می شد. اما پس از چند روز صدرنشینی ناگهان باشگاه سپاهان که داعیه فرهنگی بودن را دارد طی یک حرکت ناحوانمردانه، مطلبی را در سایت اصلی اش زد و از همه اصفهانی ها خواست تا به سایت سازمان لیگ بروند و به بازیکن این تیم رای بدهند. سایت های هواداری سپاهان و فضابی وایبری در طول چند روز بیشترین تبلیغ را برای پایین اوردن پورعلی گنجی انجام دادند.
از انجایی که سایت سازمان لیگ برتر کم مخاطب است و بیشتر اهالی رسانه برای رصد اخبار سازمان لیگ به این سایت سر می زنند، هجوم هواداران سپاهان ورق را ناگهان به سود بازیکن این تیم برگرداند.
اصفهانی ها یک شبه با رای دادن به وریا غفوری که از قضا همانند پورعلی گنجی بازیکن سابق نفت تهران بود، موجب شدند وریا در صدر قرار بگیرد. از انجایی که نفت تهران برخلاف سپاهان هیچ طرفداری نداشت، پورعلی گنجی که از هر لحاظ بهتر و واجد شرایط تر از وریا غفوری بود به رتبه دوم سقوط کرد.
قبل از اغاز بازی پرسولیس و ملوان مطابق وعده سازمان لیگ برتر یک عدد خودروی چینی به برنده این نظرسنجی اهدا شد. وریا غفوری در صورتی برنده شد که اگر باشگاه سپاهان ناحوامردانه و کورکورانه هوادارانش را مجاب نمی کرد صرفا به خاطر "رنگ پیراهن" نه "عملکرد ملی"به این بازیکن رای دهند، بدون شک حق به حقدار می رسید.
اما در نظرسنجی برنامه نود که تعداد شرکت کننده ها در رای گیری هزاران برابر سایت سازمان لیگ بود، مرتضی پورعلی گنجی بالاتر از همه موفق شد این عنوان را از آن خود کند.
در اینچا باشگاه سپاهان دیگر نه فرصت اطلاعیه دادن داشت و می توانست ظرف دو ساعت همه اصفهان را بسیج کند تا باز هم تنها به خاطر رنگ پیراهن، مردم به صورت غیر واقعی نفر بهتر را انتخاب کنند.
پورعلی گنجی مزد بهترین بودنش را در برنامه نود گرفت و بدون شک این انتخاب برای او ارزش به مراتب بالاتری از ان ماشین چینی دارد.(چه مادی چه معنوی) اما کاش مسولان باشگاه سپاهان و کلا مسولان ما در هر رده ای و سمتی یاد می گرفتند قاعده یک نظرسنجی اینترنتی چگونه است.
مردم ما همیشه عادت دارند تا با هجوم چشم بسته و کورکورانه یک نظرسنجی اینترنتی را از حالت واقعی خود به دور کنند.
اگر رسانه های ما در این موارد ، نقش معلم را ایفا کنند شاید ما هم یاد بگیریم دموکرات بودن چه اداب و سننی دارد.
در ادامه بر آن شدیم تا نکاتی چند را به سمع و بصر رسانه خانواده بزرگ ورزش و البته جناب آقای باربد بهراد برسانیم:
طوفان زرد: سالهاست تا بدین روز در جوامع مجازی و دکه های روزنامه های ورزشی کشور تیتر های آبی و قرمزی از پیش چشمانمان می گذرد. هنوز هم گویی عده ای در پایتخت چشم دیدن حقایق را ندارند و هرکه جز خودشان به تعالی و کامیابی می رسد شمر مطلق خطاب می شود!
متذکر می شویم به آن هایی که سراپا عقده کامیابی از سخن تا نامشان را فراگرفته... خود را خانواده و بزرگ می دانند در حالی که در جولانگاه رسانه ای کشور همچون کودکی بی هویت هم دیده نخواهند شد. متذکر می شویم به خفتگانی که نه می خواهند و نه می توانند بیدار شوند... هدف سخن گفتنشان نشانه رفتن انگشت هاست تا مطرح شوند و تسکین دردی به نام عقده ورزی داشته باشند!
این بار به جای انگشت اهالی رسانه ، قلممان به سمت شما روانه خواهد شد تا بدانید حتی یک نقطه از جوهر آن برای پوشاندن بزرگی هایتان کافی است...
سایت خانواده بزرگ ورزش عزیز (ثبت رکورد پنج دروغ متوالی!)، در گفتار خود به عباراتی همچون پیام و قابل تامل و گیج کننده و ... اشاره کرده بودید. جالب اینجاست که برای هواداران سپاهان هم عینا همین معانی و کلمات تداعی شد ، اما با موضوعی متفاوت تر از شما...
مگر می شود از زبان شما هم چنین معانی عظیمی تراوش شود در حالی که مسیر فکری و نویسندگی شما بسیار ضعیف تر از این لغات است؟
این بار متذکر می شویم نکاتی را صرفا جهت اطلاع عزیزانی که دقیقا نمی دانند از چه سخن می گویند...
ما هم مثل شما از سرآغاز شروع میکنیم...
فصل اول: نظرسنجی کو؟
در روزهای پس از انتخاب مردمی وریا غفوری از سوی اهالی ورزش مطلبی از سوی شما و چندین رسانه هم خط شما بر روی خروجی قرار گرفت با این مضمون: «سایت باشگاه سپاهان لینک نظرسنجی را از سازمان لیگ برداشته و روی سایت خود قرار داده...!»
فقط تیتر مطلب کافی بود تا خنده بر لبانمان بنشیند و سراغ ادامه متن نرویم. آقایان گونه ای سخن می گویند گویی لینک نظرسنجی جسمی در دستان سازمان لیگ بوده ، سایت باشگاه سپاهان آن را ربوده ، کاربران سایت سازمان لیگ دیگر نتوانستند رای بدهند و همه رای ها سپاهانی شده! باور کنید سناریوی فکری شما به سادگی همین چند خطی بود که عنوان شد... شما که دم از تکنولوژی نظر سنجی اینترنتی می زنید و به فضای سایبری آشنا هستید نمی دانید سرعت پخش محتوای اخبار و اطلاعات در عصر ما بسیار سریعتر از یک پلک زدن ساده است؟
فصل دوم: فضای مجازی!
پس از انتشار خبر نظرسنجی سازمان لیگ جوامع مجازی و صفحات منتسب و غیر منتسب اقدام به انتشار خبر آن کردند. اینستاگرام ، فیسبوک و به قول شما وایبر کافی بود تا نظرات کاربران اینترنتی به سوی نظرسنجی سایتی که شما آن را کم بازدید می شمارید روانه شود...
همان طور که باشگاه نفت تهران از دو نماینده خود در این نظر سنجی حمایت کرد ، هواداران تیم های تهرانی و پایتخت نشین از گزینه های غیر سپاهانی (صرفا به خاطر اصفهانی بودن تیمش) حمایت کردند کمترین حق وریا غفوری بود که در موج عظیم حمایت از رقبایش مورد حمایت قرار بگیرد... آن هم تنها با یک عکس و یک تیتر مظلومانه: «وریا غفوری را تنها نگذارید!»
فصل سوم: سایت های هواداری!
سالهاست سپاهان در عرصه سایبری صاحب چندی از بزرگترین رسانه های هواداری است. دختران و پسرانی که قامت حامیان سایبری در خدمت و سازماندهی و ساماندهی هواداران سایبری سپاهان زبانزد شده اند. برخلاف سایت های هواداری تیم های پایتخت که تخریب می کنند و می کوبند و علم می کنند سایت های هواداری سپاهان فقط و فقط به یک اصل پایبندند: حمایت از آنچه نام سپاهان را بر دوش می کشد!
بازیکن با اخلاق سپاهانی ها مورد حمایت این رسانه های پر انرژِی قرار گرفت تا باز هم داغی از اتحاد طلایی بر دل دایه های عزیز تر از مادر باشد... خبری که از سایت های رسمی هر دو باشگاه بر روی خروجی قرار گرفت کوچکترین و مسلم ترین بازخورد رسانه ای از نظرسنجی سایت سازمان لیگ بود اما حال جالب آنجاست که هواداران سپاهان به داشتن شور و غیرت و حمایت متهم شده اند! اتهامی که برای ما به مراتب شیرین تر از همرنگ شدن با جماعت شماست!
فصل چهارم: وریا ، ورزشکار دیار کردستان!
کافی بود نام وریا غفوری در لیست کارلوس کی روش بماند تا سراسر خطه کردستان غرق در شادی صاحب نماینده شدن در تیم ملی ایران شود. مردمی که حتی پیش از آغاز جام ملت های آسیا از ورزشکار هم اصالت خود حمایت کردند و با نصب بنر و تابلو در سطح شهر این شادی را با هم تقسیم نمودند. اصفهانی ها به کنار، مردم غیور کردستان تاوان تخطی از کدام قانون شما را داده اند که به خاطر نداشتن نماینده در لیگ سطح یک کشوری متهم به نادیده شدن هستند و اینگونه چشمتان را بر نظراتشان می بندید؟ البته اگر تفکر شما این نیست که خطوط ارتباطی اینترنت و جوامع مجازی فقط در تصرف تهران است و سایر مردم میهن حق دسترسی و مشارکت در آن ها را ندارند؟
فصل پنجم: یک اتفاق مشابه!
همین فصل گذشته بود که رقابت مهدی شریفی سپاهان و محمد عباس زاده پرسپولیس برای تصاحب عنوان جوان پدیده لیگ برتر به یک نظرسنجی داخلی همان سازمان لیگی منتهی شد که امروز شما از آن یاد می کنید! طبق کدام معیار و ارزش و قانونی بازیکنی که امسال نه نامی از خودش نه تیمش مطرح است و به دست کدام کارشناسان سازمان لیگ به عنوان پدیده لیگ دست پیدا می کند و حق مسلم مهدی شریفی به راحتی پایمال می شد در صورتی که پس از آن در نظر سنجی روزهای آتی یکی از سایت های ورزشی (isport.ir) مهدی شریفی با کسب حداکثری آرا به مقام اول همان نظر سنجی دست پیدا کرد تا بازهم هواداران سپاهان نشان دهند حامی حقوق بازیکنان تیمشان هستند.
فصل پایانی: هویت!
این که در نام و نشان و خط مشی یک پایگاه هواداری تماما رنگ و بوی هواداری مشاهده می شود بسیار نیک و پسندیده است. تشکیل چنین نهاد های بزرگ اجتماعی شاخصه های یک باشگاه فرهنگی و بین المللی است. آنچه وظیفه و مسئولیت ماست بر همگان مبرهن است. جایی که از ارزش ها ، منافع تیمی و شخصیتی ، اشخاص یا اهداف تیممان به هر نحوی حمایت می کنیم و در تلاشیم حقوق مسلم پایمال شده خود را زنده کنیم! و از هویتمان آشکارا سپری پولادین در برابر ستیز بدخواهانمان بسازیم. سوال آنجاست که راه و روش و خطوط ما مشخص است، اما شما در لباس میش دندان برای چه تیز می کنید و در پیشبرد اهداف چه کسانی غرض ورزی می نمایید تا نادیده بگیرید رای هزاران نفر که به پاسداشت تلاش یک ورزشکار ملی ثبت شده؟ خانواده بزرگ ورزش، نمی دانیم از خانواده های نسبی هستید یا سببی؟ فقط می دانیم بسیار پسندیده تر است که شما نیز هویت خود را آشکار سازید و رو بازی کنید...
بسیار بعید است اما ممکن است در آن صورت شما هم دیده شوید...