0

نوشته ها و تصاویر در مورد "هوافضا"

 
adelfa
adelfa
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1392 
تعداد پست ها : 81
محل سکونت : خراسان جنوبی

هواوفضادرایران
دوشنبه 13 بهمن 1393  9:45 PM

ﺗﺎﺭﻳﺨﭽﻪ: ﺭﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻫﻮﺍ- ﻓﻀﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1366 ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺍﻣﻴﺮﮐﺒﻴﺮ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻳﮏ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﺗﺄﺳﻴﺲ ﮔﺮﺩﻳﺪ ﻭ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﻬﺮ ﻣﺎﻩ 1366 ﺩﺭ ﻣﻘﻄﻊ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ. ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﺲ، ﻫﺮ ﺳﺎﻟﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩﻱ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﺩﺭ ﻣﻘﻄﻊ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻫﻮﺍﻓﻀﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺎﺩﺭ ﻋﻠﻤﻲ ﻭﺭﺯﻳﺪﻩ ﻭ ﻧﻴﺰ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﻭ ﺁﺯﻣﺎﻳﺸﮕﺎﻫﻲ، ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﺎﻟﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ، ﻣﺠﻮﺯ ﺗﺄﺳﻴﺲ ﺩﻭﺭﻩ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﺍﺭﺷﺪ ﺍﻳﺮﻭﺩﻳﻨﺎﻣﻴﮏ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻦ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﺻﺎﺩﺭ ﻧﻤﻮﺩ ﮐﻪ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺁﻥ ﺑﺎ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﭘﻨﺞ ﻧﻔﺮ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1371 ﺁﻏﺎﺯ ﺷﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﻱ ﺑﻌﺪ، ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺁﻥ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻳﺎﻓﺖ. ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1374ﻣﻘﻄﻊ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﺍﺭﺷﺪ  ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺷﻮﺭﺍﻱ ﻋﺎﻟﻲ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻱ ﺍﺯ ﺍﻳﺮﻭﺩ ﺩﻳﻨﺎﻣﻴﮏ ﺑﻪ ﻫﻮﺍ ﻓﻀﺎ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﮔﺮﺍﻳﺶ ﺍﻳﺮﻭﺩ ﺩﻳﻨﺎﻣﻴﮏ، ﺟﻠﻮﺑﺮﻧﺪﻩ، ﺳﺎﺯﻩ ﻭ ﻣﮑﺎﻧﻴﮏ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺭﺍ ﺷﺎﻣﻞ ﺷﺪ ﻭ ﺑﺮ ﻫﻤﻴﻦ ﺍﺳﺎﺱ، ﭼﻬﺎﺭ ﮔﺮﻭﻩ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻓﻌﺎﻝ ﺷﺪ. ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1376 ﭘﺲ ﺍﺯ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻣﺠﻮﺯﻫﺎﻱ ﻻ‌ﺯﻡ، ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺍﻩ ﺍﻧﺪﺍﺯﻱ ﺩﻭﺭﻩ ﺩﮐﺘﺮﺍﻱ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻫﻮﺍ ﻓﻀﺎ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺷﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺩﻫﻤﻴﻦ ﺳﺎﻟﮕﺮﺩ ﺗﺄﺳﻴﺲ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ، ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﻣﻘﻄﻊ ﺩﮐﺘﺮﺍ، ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺑﻪ ﺗﺤﺼﻴﻞ ﺷﺪﻧﺪ. رشته هوافضا در ایران ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻫﺎﻱ ﻫﻮﺍﻓﻀﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻫﺎﻱ ﮐﺸﻮﺭ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ: - ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻫﻮﺍ ﻓﻀﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﺪﺭﺱ ﺑﺎ ﮔﺮﺍﻳﺶ ﻣﮑﺎﻧﻴﮏ ﭘﺮﻭﺍﺯ- ﺳﺎﺯﻩ. - ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻫﻮﺍ ﻓﻀﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺷﺮﻳﻒ ﺑﺎ ﮔﺮﺍﻳﺶ ﺁﺋﺮﻭﺩﻳﻨﺎﻣﻴﮏ، ﺟﻠﻮ ﺑﺮﻧﺪﻩ، ﺩﻳﻨﺎﻣﻴﮏ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﭘﺮﻭﺍﺯ. - ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻫﻮﺍ ﻓﻀﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺻﻨﻌﺖ ﺑﺎ ﮔﺮﺍﻳﺶ ﺁﺋﺮﻭﺩﻳﻨﺎﻣﻴﮏ، ﺟﻠﻮ ﺑﺮﻧﺪﻩ، ﻓﻀﺎ. - ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻫﻮﺍ ﻓﻀﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺍﻣﻴﺮﮐﺒﻴﺮ ﺑﺎ ﮔﺮﺍﻳﺶ ﺁﺋﺮﻭﺩﻳﻨﺎﻣﻴﮏ، ﺟﻠﻮﺑﺮﻧﺪﻩ، ﺳﺎﺯﻩ، ﻣﮑﺎﻧﻴﮏ ﭘﺮﻭﺍﺯ. - ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻫﻮﺍ ﻓﻀﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﻼ‌ﻣﻲ ﺑﺎ ﮔﺮﺍﻳﺶ ﻫﻮﺍﻓﻀﺎ. - ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻫﻮﺍ ﻓﻀﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺷﻬﻴﺪ ﺳﺘﺎﺭﻱ ﺑﺎ ﮔﺮﺍﻳﺶ ﻫﻮﺍﻧﻮﺭﺩﻱ- ﺧﻠﺒﺎﻧﻲ، ﻫﻮﺍﻧﻮﺭﺩﻱ- ﻧﺎﻭﺑﺮﻱ ﻫﻮﺍﻳﻲ ﻭ ﻫﻮﺍ ﻓﻀﺎ. - ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻫﻮﺍ ﻓﻀﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺻﻨﻌﺘﻲ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﺑﺎ ﮔﺮﺍﻳﺶ ﺳﺎﺯﻩ، ﺁﺋﺮﻭﺩﻳﻨﺎﻣﻴﮏ ﻭ ﺟﻠﻮﺑﺮﻧﺪﻩ. ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻫﻮﺍﻳﻲ ﺷﻬﻴﺪ ﺳﺘﺎﺭﻱ ﭘﺲ ﺍﺯ ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ ﺷﮑﻮﻫﻤﻨﺪ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺏ ﺍﺳﻼ‌ﻣﻲ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻫﻮﺍﻳﻲ ﺩﺭ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﺍﺯ ﺍﺻﻮﻝ ﺁﺭﻣﺎﻧﻲ ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ، ﺁﺯﺍﺩﻱ ﻭ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ ﺍﺳﻼ‌ﻣﻲ ﺿﺮﻭﺭﻱ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﺩﺭ ﻧﻈﺎﻡ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺮﻭ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﻋﻤﺪﻩ ﻭ ﺍﺳﺎﺳﻲ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﮐﻨﺪ. ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺑﺎ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺩﻭ ﺍﺭﮔﺎﻥ ﺗﺤﺖ ﻋﻨﺎﻭﻳﻦ ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻭ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻱ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ(ﺗﺒﺎ) ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ، ﻧﻈﺎﻡ ﻃﺒﻘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻭ ﻧﻈﺎﻡ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﻧﻤﻮﺩ. ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﺻﻮﺭﺕ ﭘﺬﻳﺮﻓﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﺍﺳﺘﺎ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﻣﺠﺮﺏ ﻧﻴﺮﻭ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺍﺳﺎﺗﻴﺪ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﻲ ﻧﻘﺶ ﻋﻤﺪﻩ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ. ﻃﺮﺡ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻫﻮﺍﻳﻲ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﺩﺭ ﺗﺨﺼﺼﻬﺎﻱ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﺧﻠﺒﺎﻧﻲ ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﻭ ﻓﻨﻲ ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﻣﺘﻨﻮﻉ، ﺗﻬﻴﻪ ﻭ ﺍﺯ ﺗﺼﻮﻳﺐ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﻲ ﻣﻌﻈﻢ ﮐﻞ ﻗﻮﺍ ﻭ ﺷﻮﺭﺍﻱ ﻋﺎﻟﻲ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺏ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﮔﺬﺷﺖ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﺼﻮﻳﺐ ﺁﻥ، ﺑﺎ ﻫﻢ ﺗﻌﺪﺍﺩﻱ ﺍﺯ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﻦ ﻋﻼ‌ﻗﻪ ﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻇﺮﻑ ﮐﻮﺗﺎﻫﺘﺮﻳﻦ ﻣﺪﺕ ﺑﺎ ﺗﺸﮑﻴﻞ ﮔﺮﻭﻫﻬﺎﻱ ﮐﺎﺭﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻭ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ ﻭ ﻫﻤﮑﺎﺭﻱ ﺍﻣﻴﺮ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﻲ ﻭﻗﺖ ﻧﻴﺮﻭ، ﺳﺮﻟﺸﮕﺮ ﺷﻬﻴﺪ ﻣﻨﺼﻮﺭ ﺳﺘﺎﺭﻱ ﻭ ﻣﺴﺎﻋﺪﺕ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﻦ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﺎﻟﻲ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻫﻮﺍﻳﻲ ﺑﺎ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺭﺷﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ ﻭ ﮔﺰﻳﻨﺶ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﺩﺭ ﻃﺮﻳﻖ ﮐﻨﮑﻮﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮﻱ 67-68 ﺁﻏﺎﺯ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺫﺭ ﻣﺎﻩ ﺳﺎﻝ 67 ﺑﻄﻮﺭ ﺭﺳﻤﻲ ﺍﻓﺘﺘﺎﺡ ﮔﺮﺩﻳﺪ. ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺗﺎﺳﻴﺲ: 1.ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﻣﺘﻌﻬﺪ ﻭ ﻣﺘﺨﺼﺺ ﻧﻬﺎﺟﺎ ﺩﺭ ﺳﻄﻮﺡ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﻭ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﺍﺭﺷﺪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮﻱ ﮐﻪ ﻓﺎﺭﻍ ﺍﻟﺘﺤﺼﻴﻼ‌ﻥ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ، ﺑﺎﺯﺳﺎﺯﻱ ﻭ ﮐﺎﺭ ﺑﺎ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎﻱ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻃﺮﺍﺣﻲ ﻭ ﺳﺎﺧﺖ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ. 2.ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺍﻓﺴﺮﺍﻧﻲ ﮐﻪ ﻋﻼ‌ﻭﻩ ﺑﺮ ﺗﻌﻤﻴﺮ ﻭ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎﻱ ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻫﻮﺍﻳﻲ، ﺍﻣﺮ ﺧﻄﻴﺮ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﭘﺮﺳﻨﻞ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ ﺩﺭ ﺳﻄﻮﺡ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻧﻬﺎﺟﺎ ﻭ ﺍﺭﺗﺶ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻭﻇﻴﻔﻪ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻃﺮﻳﻖ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ. 3.ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺴﺘﺮ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﻬﺖ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﻋﻠﻤﻲ، ﻓﻨﻲ ﻭ ﭘﮋﻫﺸﻲ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﺟﺎ. 4. ﮔﺴﺘﺮﺵ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﺎﻟﻲ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺶ ﻭ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺑﻨﻴﻪ ﻋﻠﻤﻲ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﻧﻬﺎﺟﺎ. ﺍﻳﻦ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﺳﻴﺰﺩﻩ ﺭﺷﺘﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻭ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﻭ ﺩﻭ ﺭﺷﺘﻪ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﺍﺭﺷﺪ ﻣﺼﻮﺏ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻋﻠﻮﻡ، ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﻭ ﻓﻨﺎﻭﺭﻱ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﺪ ﮐﻪ ﻓﺎﺭﻍ ﺍﻟﺘﺤﺼﻴﻼ‌ﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺟﻬﺖ ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺑﻪ ﭘﺎﻳﮕﺎﻩ ﻫﺎﻱ ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﻭ ﻳﮕﺎﻧﻬﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻫﻮﺍﻳﻲ ﺍﺭﺗﺶ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ ﺍﺳﻼ‌ﻣﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﮔﺴﻴﻞ ﻣﻲ ﺩﺍﺭﺩ. ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻫﻮﺍﻳﻲ ﺍﻳﻦ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻫﻤﺖ ﻭ ﺗﻼ‌ﺵ ﺳﺮﻟﺸﮕﺮ ﺷﻬﻴﺪ ﻣﻨﺼﻮﺭ ﺳﺘﺎﺭﻱ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﻭﻗﺖ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻫﻮﺍﻳﻲ ﺗﺄﺳﻴﺲ ﺷﺪ، ﺍﺯ ﺳﺎﻝ 1367 ﻭ ﺑﺎ ﻣﺠﻮﺯ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﺎﻟﻲ، ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺟﺬﺏ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻱ ﻫﻮﺍﻧﻮﺭﺩﻱ (ﺧﻠﺒﺎﻧﻲ) ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺳﻨﺠﺶ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻥ ﺁﺯﻣﻮﻥ ﺳﺮﺗﺎﺳﺮﻱ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﺪ. ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﻇﺮﻑ ﻣﺪﺕ 4 ﺗﺎ 5 ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﺭﺷﺘﻪ ﻫﻮﺍﻧﻮﺭﺩﻱ ﺑﺎ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺳﺘﻮﺍﻥ ﺩﻭﻡ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﻳﮕﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﻭ ﺗﺎﮐﺘﻴﮑﻲ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻫﻮﺍﻳﻲ ﺍﺭﺗﺶ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﺍﻭﻝ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﻱ ﻋﻠﻤﻲ ﻭ ﻏﻴﺮﭘﺮﻭﺍﺯﻱ ﺳﭙﺮﻱ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭘﺮﻭﺍﺯﻫﺎﻱ ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﻲ ﻭ ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﻧﺪ. ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻧﻈﺮﻱ ﺩﺭ ﻳﮑﻲ ﺍﺯ ﭘﺎﻳﮕﺎﻩ ﻫﺎﻱ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻫﻮﺍﻳﻲ ﮐﺎﺭ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﻲ ﺭﺍ ﺭﻭﻱ ﻫﻮﺍﭘﻴﻤﺎﻫﺎﻱ ﺑﻮﺗﺎﻧﺰﺍ ﻭ PC-7 ﻭ ﺩﻭﺭﻩ ﻫﺎﻱ ﺗﮑﻤﻴﻠﻲ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻮﺍﭘﻴﻤﺎﻫﺎﻱ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﻓﺮﺍﺻﻮﺗﻲ F.5B/F ﻭ FT-7 ﻃﻲ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺑﻪ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻧﺸﺎﻥ ﺧﻠﺒﺎﻧﻲ ﻣﻔﺘﺨﺮ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﺳﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﭘﺮﻭﺍﺯ، ﺗﻨﻬﺎ ﻳﮕﺎﻥ ﺭﺳﻤﻲ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﻧﻈﺎﻣﻲ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ، ﺍﻳﻦ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﻴﺎﺯ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺧﻠﺒﺎﻧﻲ ﺍﺭﮔﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.
تشکرات از این پست
amirhossein1392 zinab84 rasekhoon_m alirezaHmzezadh ria1365
دسترسی سریع به انجمن ها