0

مفاهیمی در ارتباط با سئو- SEO

 
voiceofrain
voiceofrain
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : تیر 1391 
تعداد پست ها : 2005
محل سکونت : اصفهان

مفاهیمی در ارتباط با سئو- SEO

 

آیا صفحات غیرواقعی روی رنکینگ تاثیر گذار است

اعتقادی بین سئوکاران وجود دارد که صفحات الکی سایت شما (صفحاتی که کاربر سریعا از آن برمیگردد و صفحه دیگری را بازدید می کند) باعث بهبود رنک سرچ شما می شود.
 
آموزش سئو,افزایش بازدید,افزایش رتبه در گوگل
اولا میزان هرزنویسی بصورت مستقیم در حساب آنالیز سایت شما نمود پیدا می کند که هیچگاه نشان نمی دهد که مطلب مورد نظر برای بازدیدکننده سایت شما مفید بوده است یا نه
 
برای مثال یک مقاله در سایت شما تمام موضوع مورد بحث را پوشش می دهد و تمامی سوالات کاربران را پاسخ می دهد. حالا اگر آنها از سایت شما بدون وارد شدن یا خرید از سایت و … خارج شوند (کاربر مهمان) و شما به نتایج دلخواهی که در ذهن دارید نرسید، علاوه بر اینکه برای شما خوب نیست، نشان دهنده این است که سایت شما تطابق خوبی با موضوع مطرح شده ندارد. لذا شما نیاز به یک طراحی جدید دارید.
 
بنده مطمئنم که ویکی پدیا حجم بالایی از هرز نویسی دارد اما بنظر این موضوع تاثیری در رنکینگ آن ندارد!
 
خبر خوب این است که گوگل اعلام کرده است صفحات هرز را به عنوان یک فاکتور رنکینگ آنالیز نمی کند و بصورت کلی مطلب را به عنوان محتوای صحیح قبول می کند.
 
با این وجود شک و تردیدها از بین نمیرود اما من هم معتقدم صفحات هرز تاثیر مستقیمی روی رنک ندارد.
 
به هر حال یکی از مواردی که در رنکینگ گوگل و الکسا مد نظر قرار میگیرد تعداد بازدید از صفحات یک سایت است.ولی این را هم نباید فراموش کنیم که زمان ماندن کاربران در هر صفحه بسیار بسیار مهم تر از بازدیدشان از آن صفحه است.
 
یک سوال : آیا به این فکر کرده اید که گوگل را فریب دهید ؟
 
اگر سعی کردید و یا در ذهن برنامه هایی برای این کار دارید باید بگویم سوال را درست نخوانده اید ! (در واقع بخشی از سوال که نوشته شده گوگل را نخوانده اید)
 
بزرگان برنامه نویسی جهان که بسیار باهوش هم هستند هرگز نتوانسته اند گوگل را فریب دهند چه برسد به امثال من !
 
دلیلش هم خیلی خیلی ساده است : گوگل تشکیل شده است از باهوش ترین بزرگان فناوری اطلاعات جهان 

بـازم با گریه خوابم برد       بـازم خواب تــــو را دیدم

دوباره....

چقدر غمگینم و تنـــها  چقدر می خوام که باز بـارون بباره

 

بزن بــارون  ببار آروم  بروی پلکای خسته ام

بزن بــارون تو می دونی هنوزم یاد اون هستم

 

یک شنبه 19 مرداد 1393  11:33 AM
تشکرات از این پست
voiceofrain
voiceofrain
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : تیر 1391 
تعداد پست ها : 2005
محل سکونت : اصفهان

آیا رنک گوگل با محتوای ویدئویی افزایش می یابد

 

آیا رنک گوگل با محتوای ویدئویی افزایش می یابد

با اینکه کاملا صحیح است که مطالب ویدئویی می تواند بخوبی باعث افزایش سئو سایت شود (خصوصا یوتیوب ویدئوها را زمانیکه بخوبی بهینه شده باشند ذخیره می کند)، بنده نمی گویم که پوئن خاصی در امر سئو برای داشتن محتوای ویدئویی در صفحه است.
 
خب، با این حال … محتوای ویدئویی خوب برای کابران شما بسیار مفید و عالی است و پتانسیل اشتراک گذاری /لینک دهی بالایی دارند. بنابراین بنده حدس می زنم که بودن یک ویدئو در صفحه ممکن است امتیاز خاصی نداشته باشد اما لینک های حاوی آن ویدئو ارزشمند هستند!
 
بنابراین بدون تاثیر مستقیم اما قطعا تاثیرگذار!
 
اما فکر میکنم بهتر است چند نکته ای که پس از سئوی یک سایت کلیپ ایرانی به آن رسیدم به شما بگویم !
 
از پلاگین های قوی وردپرس حتما بهره ببرید.
 
برای ویدئو های خود مثل عکس ها عنوان انتخاب کنید.
 
حتما یکی از پسوندهای مجاز یوتوب را برای پخش آنلاین انتخاب کنید (یعنی flv یا mp4)
 
سعی کنید در پایگاه های بزرگ کلیپ های آنلاین مثل آپارات و یوتوب کلیپ هایتان را آپلود کنید تا برندتان مشهور شود.
 
موفق باشید !

بـازم با گریه خوابم برد       بـازم خواب تــــو را دیدم

دوباره....

چقدر غمگینم و تنـــها  چقدر می خوام که باز بـارون بباره

 

بزن بــارون  ببار آروم  بروی پلکای خسته ام

بزن بــارون تو می دونی هنوزم یاد اون هستم

 

یک شنبه 19 مرداد 1393  11:34 AM
تشکرات از این پست
voiceofrain
voiceofrain
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : تیر 1391 
تعداد پست ها : 2005
محل سکونت : اصفهان

چرا سایت های جدید در موتور های جستجو ایندکس نمی شوند

 

آیا گوگل سایت های جدید را قرنطینه می کند

آموزش سئو,افزایش ترافیک سایت,افزایش سئو

آیا شما هم فکر میکنید سایت هایی که به تازگی راه اندازی شده اند به صورتی طبیعی ورودی گوگل زیاد نمی گیرند؟
 
مطمئناً همینطور است به عنوان مثال هنگامی که شما سایت جدیدی را بالا می آورید، چند ماهی (حداقل) طول می کشد تا شروع به دریافت اولین ترافیک های حاصل از موتورهای جستجو کند.
 
این امر معمولاً اثر Google SandBox نامیده می شود (یک نوع فیلتر که گوگل بر روی سایت های جدید اصولا اعمال میکند).
 
اما آیا با این وجود این لیست وجود دارد؟
 
خب در نتایج نظرسنجی موتورهای جستجو، 67% از وبمستران/سئوکاران بطور قطع با این موضوع موافق اند.
 
به هر دلیلی برای سایت های جدید بنظر می رسد که فیلتری وجود دارد اما توضیح ساده ای هم برای این امر هست که هیچ ارتباطی به لیست های قرنطینه یا فیلترهای دیگر ندارد.
 
سایت های جدید، نوپا هستند. آنها هیچ لینک یا اشتراک گذاری اجتماعی ندارند. اگر یک سایت جدید خیلی خوب و عالی باشد و بصورت انفجاری راه اندازی شود، کاملا شانس این را دارد که سریعا لینک‌های خوبی را جذب کند که به هرحال باعث بهبود رنک آن می شوند.
 
بارگزاری یکباره حجم سنگینی از لینک‌ها بصورت بالقوه باعث راه افتادن پنگوئن و ایجاد اثرات لیست قرنطینه می شود. با درنظر داشتن این امر سخت است که بگوییم لیست قرنطینه مطلقا وجود دارد یا نه و بنظر من نامشخص است.
 
ولی به عنوان یک دوست پیشنهاد می کنم هیچ گاه یک سایت را با حجم زیادی از مطالب به صورت ناگهانی راه اندازی نکنید !

بـازم با گریه خوابم برد       بـازم خواب تــــو را دیدم

دوباره....

چقدر غمگینم و تنـــها  چقدر می خوام که باز بـارون بباره

 

بزن بــارون  ببار آروم  بروی پلکای خسته ام

بزن بــارون تو می دونی هنوزم یاد اون هستم

 

یک شنبه 19 مرداد 1393  11:37 AM
تشکرات از این پست
voiceofrain
voiceofrain
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : تیر 1391 
تعداد پست ها : 2005
محل سکونت : اصفهان

تاثیر آدرس صفحات سایت در سئو

 

آموزش ساخت بهترین آدرس برای صفحات سایت

 ابتدا باید یادآوری کنم که آدرس صفحات سایت هم بر سئو تاثیر می گذارد و هم بر روی جذب بازدیدکننده بیشتر و در کل بر بهینه سازی سایت تاثیر زیادی دارد و سبب افزایش بازدید سایت شما می شود.
 
بر روی سئو تاثیر می گذارد چون گوگل دوست دارد لینک های بهینه شده ای را ببند و ایندکس کند که الگوریتم ان را قبلا اعلام کرده و بر روی کاربران تاثیر می گذارد چراکه وقتی یک آدرسی را که کوتاه و حفظ کردنی باشد خیلی راحت می تواند به خاطر بسپارد و بارها از ان استفاده کند و حتی خیلی راحت به دیگران پیشنهاد دهد.
 
پیشنهاد میکنم موارد زیر را که بسیار کامل در مبحث آدرس دهی موفق به صفحات یک سایت ، تهیه شده است مطالعه بفرمایید :
 
مطلب خود را توصیف کنید
آدرسی واضح، آدرسی عالی است. اگر کاربری به نوار آدرس (یا لینک پیست شده) نگاه کند و بتواند قبل از مطالعه مطلب حدس دقیقی در مورد محتوای صفحه بزند، نشان می دهد که شما به خوبی کار خود را در زمینه آدرس دهی انجام داده اید. این آدرس ها مطمئنا اشتراک گذاری، ایمیل، نظر، کپی و یا حتی پیشنهاد از طریق موتورهای جستجو را در پی دارند.
 
آدرس دهی کوتاه
همیشه به یاد داشته باشید که اختصار یک موهبت است. آدرس های کوتاه تر برای کپی-پیست، خواندن پای تلفن، نوشتن در کارت تجاری یا استفاده در دیگر جاهایی که کاربرد دارد، آسان تر هستند.
 
آدرس ثابت بسیار مهم است.
این امر وحی منزل نیست ولی با اطمینان می توانم به شما بگویم که بعضی از موتورهای جستجو فقط به دنبال لینک های ثابت هستند نه لینک های متغیر. هیچ بشری آدرسی با کاراکترهای زیادی شامل “؟”، “&”، و “=” را دوست ندارد.
 
توصیفی بهتر از عددی است.
اگر به این فکر می کنید که از 114/cat223/ استفاده کنید بهتر است که از /brand/adidas/ استفاده کنید. حتی اگر توصیف کلمه ای برای کاربر تازه کار آشنا نیست بازهم استفاده از کلمه بهتر است. اگر هیچ چیز دیگری نباشد کاربرانتان از شما به دلیل آنکه راه شناسایی مشکلات توسعه را آسان کرده اید، تشکر خواهند کرد.
 
کلمات کلیدی در بهینه سازی ادرس های صفحات آسیب نمی بینند.
اگر می دانید که عبارات کلیدی محبوبی در وبسایت خود برای افزایش ترافیک دارید ، مطمئنا به دنبال نتیجه گیری خوبی هم هستید. کلمات کلیدی قطعا یکی از پارامترهای استراتژیک بشمار می رود بنابراین لیستی از بازار تهیه کنید و در صفحات مرتبط قرار دهید. برای صفحات تولیدی متغیر CMS، گزینه شامل کلمات کلیدی را در آدرس ایجاد کنید.
 
ساب دامنه ها راه حل نیستند.
اولا، هیچگاه از چندین زیر دامنه استفاده نکنید (مانند siteexplorer.download.newseo.ir). این روش پیچیده و غیر لازم است. دوما، فرض کنید که زیر دامنه ها پتانسیل ایفای نقش جدا از دامنه اصلی را در ارزش گذاری لینک دارند. در بیشتر موارد فقط تعداد کمی از زیر دامنه ها استفاده می شوند، ایرادی ندارد، اما من شانسی برایش قائل نیستم. بنظر من مزایای بدست آمده از مدیریت اعتبار (با سرازیر شدن SERPs توسط زیردامنه هایتان) نسبت به احتمال از دست رفتن لینک/اعتماد کم است. همچنین فکر می کنم که زیردامنه های قدرت گرفته از SERPها چیزی نیستند که موتورهای جستجو آنها را برای کاربرانشان مفید درنظر بگیرند و ممکن است که آنها را حذف کنند. البته این مورد هم یکی از نظرات شخصی بنده است که با گذشت زمان به دست آورده ام و قطعی نیست اما خوب برای من که جواب داده !
 
پوشه های کمتر
یک آدرس باید عاری از پوشه های غیر ضروری باشد (یا کلمه یا کاراکتر برای آن موضوع)، به همین دلیل است که شلوار یک مرد باید بدون چین اضافه باشد. پارچه های اضافی بدون فایده است و احتمال بالقوه تاثیرگذاری را از بین می برد.
 
خط فاصله بهترین جداکننده
زمانی که لینکی با کلمات متعدد و در قالب یک عبارت تولید می شود، خط فاصله بهترین جدا کننده عبارات است (مانند brand/link-and-seo/) که با (_)، (+) و یا هیچی دنبال می شود.
 
استفاده از روال مشخص
اگر سایت شما از فرمت ساده ای استفاده می کند، سعی نکنید بخشی را منحصربفرد طراحی کنید. در ابتدای آدرس دهی راهنمای مرحله به مرحله برای آدرسهایتان قرار دهید تا کاربران درک درستی از محتوای قرار گرفته در هر پوشه و صفحه‌ داشته باشند. این امر در مقیاس جهانی برای سایت هایی که پلت فرم ها ، برندها و .. را به اشتراک می گذارند، بکار می رود. بنابراین در چنین شرایطی که این روش های مرحله به مرحله وجود دارد انجام دادن کارهای من درآوردی احمقانه است.
 
حساس نباشید ولی دقت کنید
با اینکه آدرس ها می توانند هم کاراکترهای بزرگ و هم کاراکترهای کوچک را قبول کنند اما هرگز اجازه ندهید کاراکترهای بزرگ در آدرس قرار گیرند. اگر تاکنون از آنها استفاده کرده اید، همه آنها را از طریق 301 به حالت کاراکتر کوچکشان تغییر دهید تا از شلختگی جلوگیری کنید. اگر شما انواع ترافیک ورودی را داشته باشید، ممکن است حتی قانون 301 را درنظر بگیرید تا هر بزرگی نادرستی را تصحیح نماید.
 
راستی ، حتما می دانید که گوگل کارکترهای بزرگ را شناسایی نمی کند و حالت کوچک همان کارکتر را ثبت می نماید!
 
داده های اضافی وارد نکنید
شکی وجود ندارد که آدرس های مشابه با کاراکترهای اضافی باعث تولید محتوای یکسان می شود. لذا کاربران در وب به این نکته پی می برند، موتورهای جستجو و کاربران آنها گیج می شوند (با مطالب تکراری) و در نتیجه از سایت شاکی می شوند.
 
به مثال های زیر که از سایت یکی از همکاران آمریکائی ام ترجمه کرده ام دقت بفرمایید :
 
در زیر تعدادی از کسانی که از موارد بالا پیروی نکرده اند آمده است:
 
http://www.target.com/gp/detail.html/602-9912342-3046240_encoding=UTF8&frombrowse=1&asin=B000FN0KWA
 
 
target (که توسط آمازون پشتیبانی می شود) محتوایشان را توصیف نمی کنند یا از کلمات کلیدی استفاده نمی کنند یا خیلی محدود استفاده می کنند.
 
http://etsy.com/view_item.php?listing_id=477443&pic_id=2
با اینکه یکی از سایت های مورد علاقه من است اما آدرس های Etsy برای توضیح اطلاعات تولید نشده اند و همچنین استفاده متعدد از پارامترها و فاصله بین خطوط بد است.
 
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=98115&ie=UTF8&z=12&om=1&iwloc=A
گوگل باید شرمنده شود؛ نقشه آنها تقریبا غیرقابل استفاده است به سبب استفاده از آدرس های بلند و ناکارآمد (با اینکه می دانند که بسیاری از مردم آن آدرس‌ها را در ایمیل‌ها کپی می کنند).
 
موارد زیر کارشان را بهتر انجام داده اند اما همچنان می توانند بهتر شوند:
 
http://men.style.com/news/gadgets/092006
تقریبا خوب است و نشان می دهد که زیردامنه های استفاده شده برای برند طراحی شده اند. خیلی بد است که داده های بسیاری را قرار داده اند اما خب حداقل کلمات کلیدی اضافه را بریده اند و در انتها بصورت تشریحی اورده اند.
 
http://www.nasa.gov/home/index.html?skipIntro=1
ناسا پارامترهای متغیر زیادی در صفحاتش دارد و /home/index.html را بدون دلیل منطقی اضافه کرده است.
 
http://www.newyorkmetro.com/fashion/fashionshows/2007/spring/ main/newyork/womenrunway/marcjacobs/
آنها تلاش کرده اند که بخوبی تشریح کنند که کار خوبی است ، اما کلمات را جدا نکرده اند و 7 پوشه تو در تو قرار داده اند.
 
آخرین مثال ها تقریبا همه پارامترها را رعایت کرده اند
 
http://www.discoverohio.com/visitors/map.asp
فوق العاده است؛ کوتاه، توصیفی، ثابت و واضح.
 
http://web.mit.edu/is/usability/usability-guidelines.html
بجز زیردامنه، همه چیز تقریبا عالی است.
 
http://www.whitehouse.gov/history/presidents/jk35.html
من از کاخ سفید تشکر می کنم چون از عبارت “john-kennedy” در عنوان صفحه استفاده نکرده است چون که شماره او آمده است (35 امین رییس جمهور آمریکا).
 
آدرس بنظر می رسد که یکی از آسانترین مراحل سئو باشند اما من به شخصه این مشکل را با تک تک مشتریانم دارم. امیدوارم این مطلب بتواند تا حدودی به شما کمک کند تا در ابتدای راه همه جوانب را درنظر بگیرید تا در وسط راه دچار مشکل نشوید.

بـازم با گریه خوابم برد       بـازم خواب تــــو را دیدم

دوباره....

چقدر غمگینم و تنـــها  چقدر می خوام که باز بـارون بباره

 

بزن بــارون  ببار آروم  بروی پلکای خسته ام

بزن بــارون تو می دونی هنوزم یاد اون هستم

 

یک شنبه 19 مرداد 1393  11:39 AM
تشکرات از این پست
voiceofrain
voiceofrain
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : تیر 1391 
تعداد پست ها : 2005
محل سکونت : اصفهان

آموزش لینک دادن به صفحه اصلی سایت

 
آموزش لینک دادن,افزایش رنک سایت,افزایش رنک گوگل
 

آموزش لینک دادن به صفحه اصلی سایت

آموزش لینک دادن,افزایش رنک سایت,افزایش رنک گوگل

یکی از اولین توصیه های من به مشتریان سئو (و کارهایی که در سایت های خودم نیز انجام می دهم) تغییر anchor text لینک های “home” به عبارتی است که به دنبال بهبود رنک آن هستند.
 
این کار بخوبی استفاده می شد و جواب می داد تا سال 2006/2007 …
 
امروزه، اگر هرکسی از anchor text بجای عبارت های عمومی استفاده کند احتمال بیشتری برای مجازات شدن دارد تا بهبود رنک.
 
رند فیشکین تعدادی آزمایش انجام داد و مقاله ارزشمندی در مورد این موضوع نوشت. رَند نتیجه گیری کرد که شانس کمی برای بهبود رنک با استفاده از anchor text در صفحات داخلی وجود دارد اما برای صفحه اول عکس این قضیه صدق می کند.
 
به هر حال در گذشته را کنار بگذارید.با توجه به بررسی های اخیر بنده نتیجه اینگونه شد : سایت های ایرانی که به جای استفاده از کلمه “صفحه اصلی” برند سایت یا کلمه کلیدی مهم شان را قرار می دهند هیچ تاثیر خاصی بر روی ورودی آن کلمه ندارد.
 
بنابراین بچسبید به استفاده از کلمه “صفحه اصلی” برای لینک های اول سایتتان – اینکار برای کاربران و برای رنک جستجوی شما و همچنین افزایش سئوی سایت شما بهتر است چرا که گوگل قطعا این کلمه را می شناسد.

بـازم با گریه خوابم برد       بـازم خواب تــــو را دیدم

دوباره....

چقدر غمگینم و تنـــها  چقدر می خوام که باز بـارون بباره

 

بزن بــارون  ببار آروم  بروی پلکای خسته ام

بزن بــارون تو می دونی هنوزم یاد اون هستم

 

یک شنبه 19 مرداد 1393  11:41 AM
تشکرات از این پست
voiceofrain
voiceofrain
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : تیر 1391 
تعداد پست ها : 2005
محل سکونت : اصفهان

9 نکته ارزشمند برای ایجاد یک ساختار عالی لینک داخلی

 ابتدای این مقاله جا دارد که بگویم این محتوا سنگین است.لطفا با دقت بخوانید ، سوالات خود را یادداشت کنید و حتما پس از اتمام اگر به پاسخ سوالات خود نرسیدید آن را از بنده بپرسید.

 

آموزش ساخت لینک های داخلی فوق العاده ارزشمند

9 نکته ارزشمند برای ایجاد یک ساختار کشنده لینک داخلی
 
خیلی ها فکر می کنند لینک‌ دهی داخلی کم اهمیت ترین و بی ارزشترین تاکتیک در همه‌ی روش های بهبود موتور جستجو (سئو) می باشد. چیزی که بسیاری از سئوکاران درک نمی‌کنند این است که شما اغلب می توانید از “ارزش سئوی” بیشتری از لینک های داخلی‌ای که در صفحات با ارزش قرار گرفته اند نسبت به لینک های وارد شونده برخوردار شوید.
 
لینک‌ دهی داخلی همچنین باعث توزیع برابر لینک های سالم در سایت می شود که به شما اجازه می دهد بصورت هدفمند لینک ها را به بخش های هدف متصل سازید، صفحات قدیمی و پایین سایت را بالا بکشید و عملکرد آرشیو را بطور کلی برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه کنید. همچنین ساده‌تر می توانید anchor text موردنظرتان را ساختار بدهید و بشیوه مطمئنی اولویت را به لینک داخلی خود بدهید و سپس به لینک های ورودی.
 
هنگامیکه کار را با سایت جدیدی آغاز می کنید، یکی از اولین مواردی که بایستی انجام شود، ایجاد و توسعه یک استراتژی لینک‌ دهی داخلی است. در اینجا روش های خوبی برای شروع آمده است.
 
تعیین صفحات با بیشترین لینک ورودی
برای آغاز استراتژی لینک‌ دهی داخلی ، به سایت Open Site Explorer مراجعه کنید.
 
لیستی از بیشترین صفحات لینک‌ شده در سایت مذکور تهیه کنید . علی القاعده این صفحات بزرگترین مخازن دارای سهم از لینک هستند و هدف شما مهار و توزیع موثر جریان لینک موجود در این صفحات است.
 
متصل کردن تمامی صفحات موردنظر برای سئو به یکدیگر
بسیار خوب است که میزان تلاشتان برای ساخت لینک را تا جایی که ممکن است بالا ببرید. در سایت متصل کردن تمامی صفحات با سئوی ضعیف، روشی عالی است چرا که هرزمان لینکی درونی برای یک صفحه‌ی ضعیف بسازید، متعاقباً سهم لینک به سمت دیگر صفحات ضعیف سایت شما سرازیر می شود، که باعث چندین برابر شدن ثمره‌ی تلاش شما می شود. آسانترین راه برای متصل کردن صفحات با سئوی ضعیف، اضافه کردن لیستی از “لینک های مرتبط” در پایین هر صفحه یا در حاشیه آن است.
 
لینکها را درون صفحه اول سایت قرار دهید.
صفحه اول اغلب بیشترین لینک ورودی را دارد. بنابراین بایستی توجه ویژه ای به سهم لینک آن شود. همچنین هرچیزی که از صفحه اول به صفحات داخل سایت لینک می شود، تضمینی قوی و مطمئن برای موتورهای جستجو می فرستد که سایت شما ارزش زیادی برای آن صفحات قائل است.
 
با اضافه کردن لینک های پیشنهادی در بلوک هایی در زیر یا حاشیه صفحه با نام “پربازدیدترین ها” و “پرطرفدارترین ها” ارزش آنها را بالا می برید (گاهی اوقات از بی سگی باید طناب به گردن شغال بیندازید!).
 
قرار دادن لینک ها در صفحاتی با معماری اطلاعات عالی
صفحاتی که معماری اطلاعات قوی دارند (IA) شاید بیشترین لینک ورودی را در سایت نداشته باشند (بطور قطع نمی توان گفت) اما آنها فقط یک کلیک از صفحه اصلی فاصله دارند. این به آن معناست که درصد بالایی از سهم لینک در صفحه اول سایت به سمت این صفحات سرازیر می شود. به بیان دیگر اضافه کردن لینک ها در اینجا کمک می کند که صفحات قدیمی تر به پله های بالاتری از نردبان IA برسند. (شاید همین الآن این سوال پیش آید که منظور از این صفحات کدامند ؟ به عنوان مثال منظور صفحه ای مثل تماس با ما یا ارتباط با ما و یا تبلیغات است که تنها با یک کلیک از صفحه اصلی وارد آن ها می شویم)
 
توجه به بخش های غیر معمول برای اضافه کردن لینک‌ها
تعدادی از بهترین صفحات برای تقسیم سهم لینک، صفحات با بیشترین بازدید و کلیک هستند، مانند رهبران کمپانی ها، قوانین حریم شخصی، قوانین خدمات، ارتباط با ما و غیره. تا زمانیکه مشتری مخالف اضافه کردن لینکهای داخلی به این صفحات است (و بله بایستی حتما با مشتری هماهنگ باشید و بدون گرفتن چراغ سبز حرکت نکنید!)، این صفحات بسیار عالی هستند چرا که نه تنها در معماری خوب هستند بلکه اغلب از دیگر لینک ها جدا و آزاد هستند، یعنی شما با دوجین لینک داخلی یا خارجی برای کش صفحه لینک مواجه نیستید.
 
از پاورقی فوتر استفاده کنید.
بحثی وجود دارد که ایا گوگل لینک های پاورقی را کم ارزش تر در نظر می گیرد یا خیر. به نظر من، لینک های پاورقی ذاتاً با توجه به موقعیتشان در صفحه “کم ارزش‌تر” هستند و به این دلیل سیگنالی به سمت کاربران و موتورهای جستجو فرستاده می شود که این صفحات کم اهمیت تر هستند.
 
پاراگراف بالا می گوید که درحالیکه لینک به “سایت های خارجی” در پاورقی ممکن است بی ارزش باشد، اما لینک به “صفحات داخلی” مطمئنا با ارزش است (چقدر این موضوع جای بحث دارد و از سایتی به سایتی دیگر متفاوت است). از پاورقی های متحرک در سایتتان استفاده کنید تا این منطقه را برای موتورهای جستجو جذابتر کنید.
 
استفاده از ریزه کاری ها
موارد کوچکی هستند که نقش راهبردی دارند و به کاربران اجازه می دهند تا به صفحه قبل بازگردند بدون اینکه روی دکمه back کلیک کنند یا لینک نوار آدرس را کوتاه کنند. با اینحال، این موارد برای لینک دهی داخلی عالی هستند. نه فقط می توانید سهم صفحات را به یکدیگر وصل کنید که می توانید از anchor text استفاده کنید تا سیگنالی مثبت برای نشان دادن با معنی بودن صفحات بفرستید.
 
از وبلاگ صرفنظر نکنید!
وبلاگ ها و مطالب آنها یکی از منابع اصلی تقسیم سهم لینک هستند بنابراین مهم است که در استراتژی لینک‌ دهی داخلی تان از وبلاگ صرفنظر نکنید. برای تقسیم سهم در سراسر وبلاگ، می توانید از related post plugins، ویجت پست های خوب در sidebar، دسته بندی ها، breadcrumbs، و better pagination استفاده کنید.(دقت داشته باشید منظور از بلاگ ها بخش های گوناگون سایت شما با موضوعیت های خاص است.مثلا بخش اخبار)
 
کنترل پنلی از لینک های داخلی بسازید
گزارشی از همه فعالیت های لینک دهی داخلی تان داشته باشید. تمامی فعالیت هایتان در زمینه لینک دهی را بصورت صادقانه ضبط کنید تا هرزمان خواستید مجدد آنها را ببینید و در صورت لزوم در لینک موجود در سایت تجدیدنظر کنید (به عنوان مثال تصمیم مگیرید سیاست های کلمات کلیدی هدف را برای دسته ای از صفحات جابجا کنید و …).
 
گزارش لینک نیز به شما کمک می کند تا دنبال کنید کدام صفحات بروز شده اند و کدامیک همچنان بروزنشده هستند. تعدادی از داده های مهم که می توانید در گزارش لینکتان بررسی کنید:
 
به کدام صفحات در یک سایت لینک داخلی اضافه کرده اید.
 
چه تعداد از لینک های داخلی را به یک صفحه متصل کرده اید (اضافه کردن تعداد بیش از اندازه لینک به یک صفحه باعث می شود که صفحه مورد نظر برای کاربران اسپم بنظر برسد).
 
از چه تنوعی برای anchor text و link text استفاده شده است.
 
تعداد دفعاتی که هر link text استفاده شده است.
 
در پایان، تاریخ هایی که لینک ها را اضافه کرده اید را دنبال کنید و هر مورد دیگری که به تاثیر گذاری بیشتر لینک دهی داخلی بصورت صفحه به صفحه و حتی سایت به سایت کمک می کند.

بـازم با گریه خوابم برد       بـازم خواب تــــو را دیدم

دوباره....

چقدر غمگینم و تنـــها  چقدر می خوام که باز بـارون بباره

 

بزن بــارون  ببار آروم  بروی پلکای خسته ام

بزن بــارون تو می دونی هنوزم یاد اون هستم

 

یک شنبه 19 مرداد 1393  11:43 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها