
کتاب نوپای ناب نوشته ی اریک ریز می باشد که رویکردی نوین در دنیای کارآفرینی مطرح کرده است. هدف این رویکرد کاهش اتلاف ارزشمندترین سرمایه انسانی یعنی وقت، انرژی و انگیزه ی جوانانی است که پای در دنیای کارآفرینی می گذارند.
مخاطبان این کتاب به دو دسته تقسیم می شوند: دسته ی اول کارآفرینان مستقل هستند که هدفشان راه اندازی یک کسب و کار نوپا است. دسته ی دوم کسانی هستند که در دنیای کسب و کار به آن ها کارآفرینان سازمانی گفته می شود یعنی کسانی که در یک سازمان جاافتاده به دنبال نوآوری هستند.