معاون فني شرکت پست از امکان پيگيري افراد براي آگاهي از چگونگي توزيع مرسولات ثبتي خود از طريق پيامك تلفن همراه خبر داد و گفت: «براساس اين طرح افراد براي آگاهي از چگونگي توزيع تمامي مرسولات ثبتي خود ميتوانند از طريق پيامک موبايل اقدام کنند».
مجتبي نصيري در گفتوگو با سيتنا با بيان اينکه هماکنون سرويس پيگيري مرسولات براي پست ويژه طراحي شده است، اظهار كرد: «اين سرويس تقريبا در تمامي استانهاي کشور فعال است».
وي با بيان اينکه سيستم رهگيري مرسولات پستي از طريق پيامک با ارسال بارکد مرسوله ـ که هنگام ارسال از طريق دفتر پستي به شخص داده ميشود ـ قابل استفاده خواهد بود، ادامه داد: «مردم ميتوانند مرسولات پيشتاز خود را از طريق پيامک پيگيري کنند. در اين روش متقاضي با تايپ حرف لاتين R و تايپ شماره بارکد خود که 10 يا 20 رقمي است و ارسال آن به شماره 2000441 ميتواند از آخرين وضعيت مرسوله خود آگاهي يابد».
نصيري با تاکيد بر اينکه اين سرويس به صورت آزمايشي از 22 بهمن سال گذشته آغاز به کار کرده و هماكنون تقريبا در همه استانها راهاندازي شده است، گفت: «تا پيش از اين ارسالکنندگان مرسولات پيشتاز فقط قادر به رهگيري مرسوله با کد رهگيري از طريق پورتال شرکت پست بودند، اما از اين پس ارسالکنندگان اين نوع مرسولات ميتوانند پس از فرستادن مرسوله امضاي شخص گيرنده را مشاهده کنند. البته زماني که توزيعکنندگان به دستگاههاي PDA تجهيز شوند، امکان مشاهده آنلاين امضاي گيرنده هم ميسر خواهد شد.»