0

امام زمان

 
ganjineh
ganjineh
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 823
محل سکونت : تهران
ganjineh
ganjineh
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 823
محل سکونت : تهران

پاسخ به:امام زمان

آداب دعا برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)

الف- شرایط دعا:

1- استغفار قبل از دعا

2- حمد خدای متعال

3- استمرار در دعا

4- حضور قلب و توجه در دعا

5- با معرفت دعا کردن

ب- مواقع استجابت دعا:

1- بعد از نماز شب و هنگام سحر

2- بعد از نمازهای واجب

3- نیم ساعت مانده به غروب آفتاب

4- شب جمعه

5- عصر جمعه و یا هر وقتی که دلمان شکست.

آقا منتظرند تا مسلمانهای زمانشان  را بشناسد پس با انجام این آداب بیائیم همگی امام زمان(عج) را در این امر یاری کنیم.

سه شنبه 9 آذر 1389  3:55 AM
تشکرات از این پست
ganjineh
ganjineh
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 823
محل سکونت : تهران

پاسخ به:امام زمان

القاب و اوصاف حضرت مهدى عليه السلام

بقيّة اللّه: باقيمانده خدا در زمين.

خليفة اللّه: جانشين خدا در ميان خلايق.

وجه اللّه: مظهر جمال وجلال خدا، سمت و سوى الهى كه اولياى حق رو به او دارند.

باب اللّه: دروازه همه معارف الهى، درى كه خدا جويان براى ورود به ساحت قدس الهى، قصدش مى كنند.

داعى اللّه: دعوت كننده الهى، فرا خواننده مردم به سوى خدا، منادى راستين هدايت الى اللّه.

سبيل اللّه: راه خدا، كه هركس سلوكش را جز در راستاى آن قرار دهد سر انجامى جز هلاكت نخواهد داشت.

ولى اللّه: سر سپرده به ولايت خدا و حامل ولايت الهى، دوست خدا.

حجة اللّه: حجّت خدا، برهان پروردگار، آن كس كه براى هدايتِ در دنيا، و حسابِ در آخرت به او احتجاج مى كنند.

نور اللّه: نور خاموشى ناپذير خدا، ظاهر كننده همه معارف و حقايق توحيدى، مايه هدايت رهجويان.

عين اللّه: ديده بيدار خدا در ميان خلق، ديدبان هستى، چشم خدا در مراقبت كردار بندگان.

سلالة النّبوّة: فرزند نبوّت، باقيمانده نسل پيامبران.

خاتم الاوصياء: پايان بخش سلسله امامت، آخرين جانشين پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم).

علم الهدى: پرچم هدايت، رايت هميشه افراشته در راه اللّه، نشان مسير حقيقت.

سفينة النّجاة: كشتى نجات، وسيله رهايى از غرقاب ضلالت، سفينه رستگارى.

عين الحيوة: چشمه زندگى، منبع حيات حقيقى.

القائم المنتظر: قيام كننده مورد انتظار، انقلابى بى نظيرى كه همه صالحان چشم انتظار قيام جهانى اويند.

العدل المشتهر: عدالت مشهور، تحقق بخش عدالت موعود.

السيف الشاهر: شمشير كشيده حق، شمشير از نيام بر آمده در اقامه عدل و داد.

القمر الزّاهر: ماه درخشان، ماهتاب دلفروز شبهاى سياه فتنه و جور.

شمس الظلاّم: خورشيد آسمان هستى ظلمت گرفتگان، مهر تابنده در ظلمات زمين.

ربيع الأنام: بهار مردمان، سر فصل شكوفايى انسان، فصل اعتدال خلايق.

نضرة الأيّام: طراوت روزگار، شادابى زمان، سرّ سرسبزى دوباره تاريخ.

الدين المأثور: تجسّم دين، تجسيد آيين بر جاى مانده از آثار پيامبران، خودِ دين، كيان آيين، روح مذهب.

الكتاب المسطور: قرآن مجسّم، كتاب نوشته شده با قلم تكوين، معجزه پيامبر در هيئت بشرى.

صاحب الأمر: دارنده ولايت امر الهى، صاحب فرمان و اختياردار شريعت.

صاحب الزمان: اختيار دارِ زمانه، فرمانده كل هستى به اذن حق.

مطهّر الأرض: تطهير كننده زمين كه مسجد خداست، از بين برنده پليدى و ناپاكى از بسيط خاك.

ناشر العدل: برپا دارنده عدالت، بر افرازنده پرچم عدل و داد در سراسر گيتى.

مهدى الامم: هدايتگر همه امّت ها، راه يافته راهنماى همه طوايف بشريت.

جامع الكَلِم: گردآورنده همه كلمه ها بر اساس كلمه توحيد، وحدت بخش همه صفها.

ناصر حق اللّه: ياريگر حقِ خدا، ياورِ حقيقت.

دليل ارادة اللّه: راهنماى مردم به سوى مقاصد الهى، راه بلد و راهبر انسانها در راستاى اراده خداوند.

الثائر بأمر اللّه: قيام كننده به دستور الهى، بر انگيخته به فرمان پروردگار، شورنده بر غير خدا به امر خدا.

محيى المؤمنين: احياگر مؤمنان، حياتبخش دلهاى اهل ايمان.

مبير الكافرين: نابود كننده كافران، درهم شكننده كاخ كفر، هلاك كننده كفار.

معزّ المؤمنين: عزّت بخش مؤمنان، ارزش دهنده اهل ايمان.

مذلّ الكافرين: خوار كننده كافران، درهم شكننده جبروتِ كفر پيشگان.

منجى المستضعفين: نجات دهنده مستضعفان، رهايى بخش استضعاف كشيدگان.

سيف اللّه الّذى لاينبو: شمشير قهر خدا كه كندى نپذيرد.

ميثاق اللّه الّذى أخذه: پيمان بندگى خدا كه از بندگان گرفته شده.

مدار الدهر: مدار روزگار، محور گردونه وجود، مركز پيدايش زمان.

ناموس العصر: نگهدارنده زمان، كيان هستى دوران.

كلمة اللّه التامه: كلمه تامّه خداوند، حجّت بالغه الهى.

تالى كتاب اللّه: تلاوت كننده كتاب خدا، قارى آيات كريمه قرآن.

وعداللّه الّذى ضمنه: وعده ضمانت شده خدا، پيمان تخلّف ناپذير الهى.

رحمة اللّه الواسعة: رحمت بى پايان خدا، لطف و رحمت بى كرانه پروردگار رحمت گسترده حق.

حافظ اسرار رب العالمين: نگهبان اسرار پروردگار، حافظ رازهاى ربوبى.

معدن العلوم النبويّه: گنجينه دانش هاى پيامبرى ـ خزانه معارف نبوى.

نظام الدين: نظام بخش دين.

يعسوب المتقين: پيشواى متقين.

معزّ الاولياء: عزت بخش ياران.

مذلّ الأعداء: خوار كننده دشمنان.

وارث الانبياء: ميراث بر پيامبران.

نور ابصار الورى: نور ديدگان خلايق.

الوتر الموتور: خونخواه شهيدان.

كاشف البلوى: بر طرف كننده بلاها.

المعد لقطع دابر الظلمه: مهيّا شده براى ريشه كن كردن ظالمان.

المنتظر لاقامة الأمت و العوج: مورد انتظار براى از بين بردن كژيها و نادرستى ها.

المترجى لازالة الجور و العدوان: مورد آرزو براى بر طرف كردن ستم و تجاوز.

المدّخّر لتجديد الفرائض و السنن: ذخيره شده براى تجديد واجبات و سنن الهى.

المؤمّل لاِحياء الكتاب وحدوده: مورد اميد براى زنده ساختن دوباره قرآن و حدود آن.

جامع الكلمة على التقوى: گرد آورنده مردم بر اساس تقوى.

السبب المتصل بين الأرض و السماء: واسطه بين آسمان و زمين، كانال رحمت حق بر خلق.

صاحب يوم الفتح و ناشرراية الهدى: صاحب روز پيروزى و بر افرازنده پرچم هدايت.

مؤلف شمل الصلاح و الرضا: الفت دهنده دلها بر اساس رضايت و درستكارى.

الطالب بدم المقتول بكربلا: خونخواه شهيد كربلا.

المنصور على من اعتدى عليه وافترى: يارى شده عليه دشمنان وافترا زنندگان.

المضطرّ الّذى يجاب اذا دعى: پريشان و درمانده اى كه چون دعا كند دعايش مستجاب شود.

 

سه شنبه 9 آذر 1389  3:56 AM
تشکرات از این پست
ganjineh
ganjineh
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 823
محل سکونت : تهران

پاسخ به:امام زمان

اسامى مقدّس حضرت مهدى(عليه السلام) در كتب مذهبى اهل اديان

 

1ـ «صاحب» در صحف ابراهيم(عليه السلام);

2 ـ «قائم» در زبور سيزدهم;

3 ـ «قيدمو» در تورات به لغت تركوم;

4 ـ «ماشيع» (مهدى بزرگ) در تورات عبرانى;

5 ـ «مهميد آخر» در انجيل;

6 ـ «سروش ايزد» در زمزم زرتشت;

7 ـ «بهرام» در ابستاق زند و پازند;

8 ـ «بنده يزدان» هم در زند و پازند;

9 ـ «لند بطاوا» در هزار نامه هنديان;

10 ـ «شماخيل» در ارماطس;

11 ـ «خوراند» در جاويدان;

12 ـ «خجسته» (احمد) در كند رال فرنگيان;

13 ـ «خسرو» در كتاب مجوس;

14 ـ «ميزان الحق» در كتاب اثرى پيغمبر;

15 ـ «پرويز» در كتاب برزين آذر فارسيان;

16 ـ «فردوس اكبر» در كتاب قبروس روميان;

17 ـ «كلمةُ الحقّ» در صحيفه آسمانى;

18 ـ «لِسانِ صدق» هم در صحيفه آسمانى;

19 ـ «صمصام الاكبر» در كتاب كند رال;

20 ـ «بقية اللّه» در كتاب دوهر;

21 ـ «قاطع» در كتاب قنطره;

22 ـ «منصور» در كتاب ديد براهمه;

23 ـ «ايستاده» (قائم) در كتاب شاكمونى;

24 ـ «ويشنو» در كتاب ريگ ودا;

25 ـ «فرخنده» (محمّد) در كتاب وشن جوك;

26 ـ «راهنما» (هادى و مهدى) در كتاب پاتيكل;

27 ـ «پسر انسان» در عهد جديد (اناجيل و ملحقات آن);

28 ـ «سوشيانس» در كتاب زند و هومو من يسن، از كتب زردتشيان;

29 ـ در كتاب «شابوهرگان» كتاب مقدس «مانويه» ترجمه «مولر» نام «خود شهر ايزد» آمده كه بايد در آخر الزمان ظهور كند، و عدالت را در جهان آشكار سازد;

30 ـ «فيروز» (منصور) در كتاب شعياى پيامبر.

اسامى مقدّسى چون: «صاحب، قائم، قاطع، منصور و بقية اللّه» كه در كتب مذهبى ملل مختلف آمده است، از القاب خاصّ وجود مقدّس حضرت حجّت بن الحسن العسكرىـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف ـ است كه در بيشتر روايات اسلامى، به آنها تصريح شده و ائمّه معصومين(عليهم السلام) در اكثر روايات، از آن حضرت به عنوان «صاحب»، «قائم» و «بقية اللّه» ياد كرده اند. و اين خود بيانگر اين واقعيّت است كه موعود همه اُمّتها و ملّتها همان وجود مقدّس منتظر غايب، حضرت حجّت بن الحسن العسكرى (عليه السلام) است.

سه شنبه 9 آذر 1389  3:56 AM
تشکرات از این پست
ganjineh
ganjineh
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 823
محل سکونت : تهران

پاسخ به:امام زمان

او می آید...

او می آید... عصای موسی در مشت، نگین سلیمان در انگشت. زره داوود بر تن. پیراهن یوسف در بر، دم عیسی در کام، وقار ابراهیم در گام، ذوالفقار علی بر میان، و لوای محمد بر دوش...

تکرار ایوب است؛ مظهر صبر گران بر درد و رنج انسان. تکرار موسی است، با خروش رعد آسا بر فرعونیان. تکرار ابراهیم است؛ بت شکن بزرگ تاریخ. تکرار عیسی است، با دم حیات بخشش. او تکرار همه ی فضایل انبیا و اولیا است؛ بل، انبیا و اولیا، هر یک جلوه ای از فضایل و مکارم اویند...

ماه و خورشید- همچون سلیمان- در فرمان اویند، و باد و طوفان در تسخیرش.(( موید بالنصر)) و ((منصور بالرعب)) است. فرشتگان، در رکابش شمشیر می زندد و گنجهای زمین در انتظار اوست. صادق آل رسول(ع) در حقش گوید: ان القادم منا منصور بالرعب موید بالنصر، تطوی له الارض و تظهر له الکنوز و یبلغ سلطانه المشرق و المغرب و یظهر الله به دینه و لو کره المشرکون.(بحار الانوار، 52/191، حدیث 24)

در طول تاریخ پر نشیب و فراز اسلام، از آغاز تا کنون، صدها مهدی دروغین، یا بهتر بگویم: دجال و رهزن دل و دین، آمده اند تا رهزن امت اسلام گردند و راه را بر او سد کنند... اما تاریخ، همه را- یکان یکان- در زیر چرخ های سنگین خود له کرده و خواهد کرد و سرانجام مهدی راستین، نهمین فرزند از تبار سالار عاشورا، یعنی حجت بن الحسن العسگری(عج)، از پس ابر غیبت، چونان آفتاب نیمروزی سر بر خواهد زد و جهان را به انوار تابناکش روشن خواهد ساخت...

 

سه شنبه 9 آذر 1389  3:57 AM
تشکرات از این پست
ganjineh
ganjineh
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 823
محل سکونت : تهران

پاسخ به:امام زمان

برخی از وضایف شیعیان در زمان غیبت امام زمان (عج)

 

 

1-خواندن این دعا که درخواست شناخت حضرتش از خدای متعال می باشد

 

(( اَللّهُمَّ عرّفنی نَفسَکَ فَاِنَّکَ اِن لَم تُعَّرِفنی نَفسَکَ لَم اَعرِف نَبیّک اَللّهُمَّ عرّفنی رَسولَکَ فَاِنَّکَ اِن لَم تُعَّرِفنی

 

رَسولَکَ لَم اَعرِف حُجَّتَک اَللّهُمَّ عرّفنی فَاِنَّکَ اِن لَم تُعَّرِفنی حُجَّتَک ضَلَلتُ عَن دینی)).

 

2-خواندن دعای ((یا الله یا رَحمنُ یا رَحیم یا مُقَلِّبَ القُلوُبِ ثَبِّت قَلبی عَلی دینک)) که برای ثبات و محکم ماندن اعتقادات اسلامی سودمند است.

 

3-دعا کردن برای ان حضرت مانند دعای فرج

 

*برای دریافت دعای فرج اینجا کلیک کنید*

 

4-برای ان حضرت صلوات فرستادن و برای تعجیل در فرج ایشان دعا کردن

 

* اللهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم*

 

5-روزهای جمعه زیارتنامه ی ان حضرت را که در مفاتیح نقل شده خواندن

 

6-خواندن دعای ندبه در روزهای جمعه عیدغدیر عیدقربان عیدغدیر

 

7-به احترام نام ان گرامی از جا بر خواستن

 

8-توجه به ان حضرت با خواندن برخی از زیارات که در مفاتیح ذکر شده است

 

9-هنگام پیش امدن گرفتاری و در امور مهم به حضرتش متوسل شدن که یکی از مصادیق ان رفتن به مسجد جمکران و خواندن نماز حضرت و توسل به ان جناب می باشد

 

 

ایجاد تصویر

 

 

 

 

10-هدیه نمودن اعمال صالحه خود برای ان حضرت مانند قرائت قران و دادن صدقه برای سلامتی ان حضرت

 

11-مردم را به ان حضرت متوجه کردن یعنی هر شیعه باید یکی از مبلغان ان حضرت باشد

 

12-توبه کردن حقیقی از گناهان که اهتمام به ان در زمان غیبت از این جهت الزامی تر است زیرا یکی از اسباب غایب بودن ان حضرت و طول غیبت ان گرامی گناهان ما است

 

  

 

سه شنبه 9 آذر 1389  3:58 AM
تشکرات از این پست
ganjineh
ganjineh
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 823
محل سکونت : تهران

پاسخ به:امام زمان

پيشگوئيهاى اميرالمؤمنين در مورد احوال مردم در آخرالزمان

زنان آخرالزمان فتنه انگيزند

 

 

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ
يظهر فى آخرالزمان و اقتراب الساعة و هو شرّ الازمنة نسوة كاشفات عاريات متبرّجات خارجات من الدين ، داخلات فى الفتن ، مائلات الى الشهوات ، مسرعات الى اللذات ، مستحلات للمحرمات فى جهنم خالدات .
در آخرالزمان و نزديك شدن زمان موعود (قيامت يا حضرت مهدى عليه السّلام ) كه بدترين زمانهاست (چون جهان از ظلم و ستم پر شود) زنانى ظاهر مى شوند بى حجاب و عريان بيرون آمده خودنمائى مى كنند، از دين خارج مى شوند (به احكام دين توجهى ندارند) در فتنه ها (آشوبها يا محافل عيش و شهوت ) داخل مى شوند و شهوترانى روى مى آورند و به لذات جوئيها شتابانند، حرامهاى الهى را حلال مى كنند و در جهنم هميشه خواهند ماند.

 

 

سه شنبه 9 آذر 1389  4:07 AM
تشکرات از این پست
ganjineh
ganjineh
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 823
محل سکونت : تهران

پاسخ به:امام زمان

حکومت جهانی موعود و دهکده جهانی

از آنجا که هدف از آفرینش مجموعه بزرگ هستی، کمال انسان در رسیدن به منبه همه کمالات بعنی خداوند تعالی است، برای نیل به این اهداف بزرگ، باید وسایل و ابزار آن فراهم شود، حکومت جهانی مهدی موعود در پی فراهم آوردن اسباب تقرب به سوی خدا و برداشتن موانع از این مسیر است.

بنابراین برای رسیدن به کمال در بعد مادی و معنوی لازم است هر دو جهت، حرکتی حساب شده داشته باشد و عدالت که توشه ی بزرگ حاکمیت الهی است، ضامن سلامت رشد انسان در سیر مادی و معنوی است.

بنابراین اهداف غایی از حکومت جهانی مهدی موعود(عج) در دو محور رشد معنوی و اجرای عدالت است.

1- رشد حیات معنوی: در طول زندگی، انسان به دور از حاکمیت الهی، معنویت و ارزشهای الهی جایگاهی نداشته است. بشر گمگشته پیوسته در مسیر انحطاط معنوی گام برداشته و با پیروی از تمایلات شیطانی و نفسانی زیایی ها و معنوین حیات خود را به فراموشی سپرده است. پاکدامنی، درستکاری، تعاون، گذشت و ایثار، نیکوکاری و خداپرستی، جای خود را به هواپرستی، خیانت و جنایت، دروغ و خود محوری داده است و دیگر جای معنویت باقی نمانده است.

حکومت جهانی امام زمان(عج) در جهت زنده ساختن این بعد معنوی و الهی گام برمی دارد  و طعم شیرین حیات واقعی و معنوی را انسان رهرو می چشد و عطر پاکی ها و خوبی ها را با مشام جان، استشمام می کند. خداوند در قرآن کریم می فرمایند:(( ای گروه مومنان، آن گاه که خداوند و پیامبر، شما را به سوی آنچه را زنده می کند می خوانند، آنها را اجابت کنید و ندای آن را لبیک گویید.))

پس با حاکمیت ولی الله اعظم، در بعد معنوی وجود آدمی سر و سامان می گیرد و ارزش های الهی و انسانی در همه ابعاد زندگی رونق و طراوت می یابد و ایثار، وفا، صفا و صمیمیت همه جا را فرا می گیرد.

2- شکوفایی عدالت در گستره عالم: در جامعه بشری در تمامی قرون و اعصار گذشته، ظلم و ستم بوده است. بشریت همواره برای رسیدن به حقوق مادی و معنوی محروم مانده است. همیشه قدرت، زور و زر، جنایت، بهره کشی و... بوده است. همیشه در کنار انسان های محروم و گرسنه، پیوسته کاخ ها بوده است و در یک کلام، همیشه حقوق بینوایان و ضعیفان، پایمال هوسهای زورمندان و تزویرگران شده است و انسان همیشه در آرزوی دست یافتن به عدالت و مساوات و شکوفایی عدالت بوده است.

این انتظار در دوران ظهور حکومت حضرت مهدی(عج) است. امام عصر به عنوان رهبر عادل و امام دادگستر در پی اجرای عدالت در گستره ی عالم در همه ی زمینه های مادی و معنوی و حیات بشری خواهد بود.

امام حسین(ع) فرمودند: اگر از دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد، خداوند آن روز را طولانی کند تا مردی از فرزندان من قیام کند و زمین را پر از عدل و داد کند، پس از آن که از ستم و بیداد آکنده باشد. این چنین از پیامبر(ص) شنیدم.

امام صادق(ع) فرمودند:(( اذا قام القائم حکم بالعدل...)) هنگامی که قائم(عج) قیام کند، حکومتش را بر اساس عدالت قرار دهد و در عصر او، ظلم و ستم برچیده می شود. جاده ها و راه ها امن می گردد. زمین برکات خود را آشکار می سازد. هر حقی به صاحبش می رسد. هیچ دینداری نمی ماند مگر اینکه اسلام را می پذیرد و در میان مردم همانند داوود(ع) و محمد(ص) داوری کند. در این هنگام زمین، گنجها و برکات خود را آشکار سازد و کسی از شما، موردی برای انفاق و صدقه و کمک مالی خود نمی یابد، زیرا همه ی مومنان غنی و بی نیاز خواهند شد.

 

سه شنبه 9 آذر 1389  4:08 AM
تشکرات از این پست
ganjineh
ganjineh
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 823
محل سکونت : تهران

پاسخ به:امام زمان

توصیه های رهبر کبیر انقلاب در مورد امام زمان(عج)

1- انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است:

از خداوند تعالی مسئلت می کنم که ظهور ولی عصر سلام الله علیه را نزدیک، و چشمهای ما را به جمال مقدسش روشن بنماید. ما همه انتظار فرج داریم و باید در انتظار، خدمت کنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور فراهم شود( اظهارات امام در 12/4/58. )

2- ایران، کشور امام زمان(عج) است:

همان طوری که تا کنون کمکهای غیبی خدای تبارک و تعالی به شما بوده است و این کشوری که کشور ائمه هدی و کشور صاحب الزمان سلام الله علیه است، کشوری باشد که تا ظهور موعود ایشان، به استقلال خودش ادامه بدهد که عالم را انشاء الله به عدل و داد بکشد و از این جورهایی که بر مستضعفان می رسد جلوگیری کند( 30/1/60 )

3- نهضت جهانی مهدی(عج)، مطلوب حقیقی انقلاب اسلامی ایران است:

نهضت شما پیش دنیا یک معجزه است. این نهضت را با همین بعد اعجازش حفظ کنید و با اتکال به خدا و وحدت کلمه پیش بروید. امیدوارم که ما به مطلوب حقیقی برسیم و متصل بشود این نهضت به نهضت اسلامی و آن نهضت ولی عصر سلام الله علیه است.( 21/3/59 )

4- مبادا با اعمالمان امام زمان(عج) را شرمنده  کنیم!

به حسب روایت، نامه اعمال ما هفته ای دو بار پیش امام زمان(عج) می رود و لکن می ترسم ما که ادعا داریم تابع این بزرگوار هستیم نعوذ بالله پیش خدا شرمنده شود. اگر فرزند شما خلاف بکند شما شرمنده می شوید. در جامعه شرمنده می شوید که پسرتان کار خلافی کرده. من خوف دارم که کاری بکنیم که امام زمان(عج) پیش خوا شرمنده بشود.... چشم و گوش و زبان و قلب و همه چیز ما رقیب( ناظر) دارد. خدا نکند از من و شما و سایر دوستان امام زمان(عج) یک وقت چیزی صادر شود که موجب افسردگی امام زمان(عج) شود. از خودتان پاسداری کنید. اگر می خواهید پاسداری شما در دفتر پاسداران صدر اسلام ثبت شود.( 12/4/58 )

 

سه شنبه 9 آذر 1389  4:09 AM
تشکرات از این پست
ganjineh
ganjineh
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 823
محل سکونت : تهران

پاسخ به:امام زمان

توصیه های رهبر کبیر انقلاب در مورد امام زمان(عج)

1- انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است:

از خداوند تعالی مسئلت می کنم که ظهور ولی عصر سلام الله علیه را نزدیک، و چشمهای ما را به جمال مقدسش روشن بنماید. ما همه انتظار فرج داریم و باید در انتظار، خدمت کنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور فراهم شود( اظهارات امام در 12/4/58. )

2- ایران، کشور امام زمان(عج) است:

همان طوری که تا کنون کمکهای غیبی خدای تبارک و تعالی به شما بوده است و این کشوری که کشور ائمه هدی و کشور صاحب الزمان سلام الله علیه است، کشوری باشد که تا ظهور موعود ایشان، به استقلال خودش ادامه بدهد که عالم را انشاء الله به عدل و داد بکشد و از این جورهایی که بر مستضعفان می رسد جلوگیری کند( 30/1/60 )

3- نهضت جهانی مهدی(عج)، مطلوب حقیقی انقلاب اسلامی ایران است:

نهضت شما پیش دنیا یک معجزه است. این نهضت را با همین بعد اعجازش حفظ کنید و با اتکال به خدا و وحدت کلمه پیش بروید. امیدوارم که ما به مطلوب حقیقی برسیم و متصل بشود این نهضت به نهضت اسلامی و آن نهضت ولی عصر سلام الله علیه است.( 21/3/59 )

4- مبادا با اعمالمان امام زمان(عج) را شرمنده  کنیم!

به حسب روایت، نامه اعمال ما هفته ای دو بار پیش امام زمان(عج) می رود و لکن می ترسم ما که ادعا داریم تابع این بزرگوار هستیم نعوذ بالله پیش خدا شرمنده شود. اگر فرزند شما خلاف بکند شما شرمنده می شوید. در جامعه شرمنده می شوید که پسرتان کار خلافی کرده. من خوف دارم که کاری بکنیم که امام زمان(عج) پیش خوا شرمنده بشود.... چشم و گوش و زبان و قلب و همه چیز ما رقیب( ناظر) دارد. خدا نکند از من و شما و سایر دوستان امام زمان(عج) یک وقت چیزی صادر شود که موجب افسردگی امام زمان(عج) شود. از خودتان پاسداری کنید. اگر می خواهید پاسداری شما در دفتر پاسداران صدر اسلام ثبت شود.( 12/4/58 )

 

سه شنبه 9 آذر 1389  4:10 AM
تشکرات از این پست
ganjineh
ganjineh
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 823
محل سکونت : تهران

پاسخ به:امام زمان

جلوه های موعود در حدیث غدیر

حضرت رسول اکرم(ص) به مناسبتهای مختلف ظهور حضرت منجی را خبر می دادند و مردم را دعوت به آمادگی می فرمودند. آنچه در ذیل می آید قسمتی از سخنان پیامبر اکرم(ص) در خطابه غدیر پیرامون شخصیت حضرت مهدی(عج) است.

1- الا ان خاتم الائمه منا القائم المهدی.

آگاه باشید، همانا آخرین امام، قائم مهدی از ماست.

2- الا انه الظاهر علی الدین.

هان مردمان! او(مهدی) بر تمامی ادیان چیره خواهد بود.

3- الا انه المنتقم من الظالمین.

هان مردمان! او(مهدی) انتقام گیرنده از ستمکاران است.

4- الا انه الناصر لدین الله.

هان مردمان! او(مهدی) یاور دین خداست.

5- الا انه خیره الله و مختاره.

هان مردمان! او(مهدی) نیکو برگزیده خداوند است.

6- الا انه وارث کل علم و المحیط بکل فهم.

هان مردمان! او(مهدی) وارث دانش ها و حاکم بر ادراک هاست.

7- الا انه قد بشر به من سلف من القرون بین یدیه.

هان مردمان! تمامی گذشتگان ظهور او(مهدی) را پیشگویی کرده اند.

8- الا انه الباقی حجه و لا حجه بعده و لا حق الا معه و لا نور الا عنده.

هان مردمان! او(مهدی) حجت پایدار است و پس از او حجتی نخواهد بود، درستی و راستی و نور و روشنایی تنها نزد اوست.

9- الا انه ولی الله فی ارضه، و حکمه فی خلقه و امینه فی سره و علانیته.

هان مردمان! او(مهدی) ولی خدا در زمین، داور در میان مردم و امانتدار امور آشکار و نهان است.

سه شنبه 9 آذر 1389  4:11 AM
تشکرات از این پست
ganjineh
ganjineh
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 823
محل سکونت : تهران

پاسخ به:امام زمان

روش حکومتی حضرت مهدی(عج)

برنامه های امام عصر(عج) در بعد احتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دینی تجلی پیدا می کنند.

در حکومت جهانی مهدی موعود جهان سراسر از عدل و داد، صفا و دوستی، اخلاق الهی و اسلامی و ارزش های والای الهی در همه ی زمینه های عقیدتی، اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و ... است. دیگر از ظلم و ستم، تجاوز و غارت، بی بند و باری، جنایت و هر گونه تعدی حقوق و انحراف، خبری نیست.

این تجلی و حاکمیت نهایی حق، و این پیروزی همه جایی و جهانی عدالت، در زمان ظهور دوازدهمین امام معصوم محقق خواهد شد و جامعه مطلوب و شایسته اسلامی در سایه حکومت جهانی حضرت مهدی موعود برقرار می شود.

بعضی از نمونه ها و شاخصهای زمان حکومت جهانی حضرت مهدی به شرح زیر است.

1- توحید سراسری در همه زمینه ها: توحید در حکومت و ساست و دین و قانون و در یک کلمه توحید در تمام زمینه ها که شالوده اساسی یک حکومت درخشان است، در حکومت حضرت مهدی تحت رهنمود های آن بزرگمرد الهی پدیدار می شود، امام صادق(ع) فرمودند: قاعم(عج) همه دین را در همه عالم آشکار می سازد.

امام باقر(ع) فرمودند: حکومتهای باطل نابود شود، حکومتش شرق و غرب را فرا گیرد، دین خدا به وسیله قائم زنده گردد و بدعتها و باطل ها نابود شود.

امام کاظم(ع) فرمودند: در تمام نقاط مشرق و مغرب کسی باقی نمی ماند جز اینکه معتقد به یکتایی خداست.

خلاصه، اسلام با تمام قوانین به صورت کامل و جامع و با کمال قاطعیت به دست مبارک امام عصر اجرا می شود.

2- پیشرفت عظیم علم و دانش: شکی نیست علو و دانش و رشد فکر و فرهنگ نقش بسزایی در تکامل انسان دارد و بسیار از مشکلات سر راه تکامل را رفع می کند، در عصر انقلاب جهانی مهدی یکی از امور، پیشرفت عجیب علوم در تمام زمینه ها است.

امام صادق(ع) فرمودند: اگر ظرفیت علمی بشر 72 حرف باشد تا آن روز فقط دو حرفش را شناخته اند، اما در زمان ظهور بتدریج همه 72 حرف شناخته خواهد شد.

این پیشرفت در تمامی علوم انسانی، علوم صنعتی و اقتصادی و غیره نیز پدید خواهد آمد.

پیامبر(ص) فرمودند: نهمین امام از فرزندان امام حسن(ع) قائم ایشان است و تمامی زمین را از عدالت و دادگری می آکند، پس از آن که از ظلم و جور پر شده  باشد و سراسر عالم را از علو و دانایی بهره مند می سازد، پس از آن که جهل و نادانی گرفتار آمده باشد.

خلاصه: پیشرفت فناوری و صنعت بخصوص صنایع حمل و نقل و ارتباطی در آن عصر چنان خواهد بود که قاره های بزرگ جهان عملا به صورت چند شهر نزدیک به هم در می آیند، و شرق و غرب حتی حکم یک خانه را پیدا می کند و مشکل زمان و مکان به کلی حل خواهد شد.

3- بهره برداری از منابع طبیعی و خدادادی: در زمان حکومت جهانی مهدی موعود(عج) به برکت آن، آسمان سخاوتمندانه می بارد و زمین حاصل می دهد و محیط، محیط عدالت و آزادی می گردد و زمین از هر جهت آباد می شود. چنان که در روایات معصومین به این مطلب اشاره شده است که فرموده اند: برکات از آسمان و زمین فرو می ریزد، و زمین بهترین حاصل خود را بیرون می دهد، درختان تمام میوه خود را می آورند، محیط زمین سر سبز و خرم و عطر آگین می شود.

امام صادق(ع) فرمودند: هنگامی که قائم ما قیام کند حکومت را بر اساس عدالت قرار می دهد و ظلم و جور در دوران او بر چیده می شود و جاده ها در پرتو وجودش امن و امان می گردد. زمین برکاتش را خارج می سازد. هر حقی به صاحبش می رسد. در این هنگام، زمین گنجهای خود را آشکار می سازد.

سه شنبه 9 آذر 1389  4:12 AM
تشکرات از این پست
ganjineh
ganjineh
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 823
محل سکونت : تهران

پاسخ به:امام زمان

جلوه های موعود در حدیث غدیر

حضرت رسول اکرم(ص) به مناسبتهای مختلف ظهور حضرت منجی را خبر می دادند و مردم را دعوت به آمادگی می فرمودند. آنچه در ذیل می آید قسمتی از سخنان پیامبر اکرم(ص) در خطابه غدیر پیرامون شخصیت حضرت مهدی(عج) است.

1- الا ان خاتم الائمه منا القائم المهدی.

آگاه باشید، همانا آخرین امام، قائم مهدی از ماست.

2- الا انه الظاهر علی الدین.

هان مردمان! او(مهدی) بر تمامی ادیان چیره خواهد بود.

3- الا انه المنتقم من الظالمین.

هان مردمان! او(مهدی) انتقام گیرنده از ستمکاران است.

4- الا انه الناصر لدین الله.

هان مردمان! او(مهدی) یاور دین خداست.

5- الا انه خیره الله و مختاره.

هان مردمان! او(مهدی) نیکو برگزیده خداوند است.

6- الا انه وارث کل علم و المحیط بکل فهم.

هان مردمان! او(مهدی) وارث دانش ها و حاکم بر ادراک هاست.

7- الا انه قد بشر به من سلف من القرون بین یدیه.

هان مردمان! تمامی گذشتگان ظهور او(مهدی) را پیشگویی کرده اند.

8- الا انه الباقی حجه و لا حجه بعده و لا حق الا معه و لا نور الا عنده.

هان مردمان! او(مهدی) حجت پایدار است و پس از او حجتی نخواهد بود، درستی و راستی و نور و روشنایی تنها نزد اوست.

9- الا انه ولی الله فی ارضه، و حکمه فی خلقه و امینه فی سره و علانیته.

هان مردمان! او(مهدی) ولی خدا در زمین، داور در میان مردم و امانتدار امور آشکار و نهان است.

سه شنبه 9 آذر 1389  4:13 AM
تشکرات از این پست
ganjineh
ganjineh
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 823
محل سکونت : تهران

پاسخ به:امام زمان

ره آورد حکومت امام زمان(عج) از نگاه حضرت علی(ع)

>>قسمت اول<<

آنچه تمام بشریت به آن چشم دوخته و در آرزوی تحقق آن بسر می برند ره آورد دوران ظهور و حکومت مصلح جهانی است و امتیاز مهم تشیع از دیگران این است که این ره آورد را به صورت مشخص و دقیق بیان نموده تا بشریت برای تحقق و فرا رسیدن چنین دورانی بیشتر تلاش کند این دستاوردها به صرت گسترده و دقیق در کلمات ائمه(ع) بیان شده است آنچه در اینجا مطرح می شود بیان امیر مومنان در نهج البلاغه در این زمینه است:

1-       اصول گرایی

2-       امام زمان و زنده کردن اسلام(قرآن و سنت)

3-       استقرار عدالت فراگیر

4-       مجازات فاسدان

5-       آزادگی و آزادی

6-       وحدت واقعی

7-       وفور نعمت

8-       برآورده شدن آرزوها

در پنج شنبه های  آینده درباره هر کدام به طور مختصر توضیح می دهم.

سه شنبه 9 آذر 1389  4:14 AM
تشکرات از این پست
ganjineh
ganjineh
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 823
محل سکونت : تهران

پاسخ به:امام زمان

ره آورد حکومت امام زمان(عج) از نگاه حضرت علی(ع):

>>قسمت دوم<<

همان طور که هفته ی پیش قول داده بودم این پنجشنبه به توضیح مختصری درباره ی این ره آورد ها می پردازم.

1- اصول گرایی:

از مهمترین ره آورد نظام دوران ظهور این است که به پایه و رشته ها و ساختن انسان بیشتر توجه می شود و آثار بعدی نیز بر همین پایه ها استوار است.
علی(ع) در این زمینه می فرمایند
:(( یعطف الهوی علی الهدی اذا عطفوا الهدی علی الهوی، و یعطف الرای علی القران اذا عطفوا القران علی الرای، او(حضرت مهدی(عج)) خواسته ها را تابع هدایت می کند، و در حالی که( به نام تفسیر) نظریه های گوناگون خود را بر قرآن تحمیل می کنند، او نظریه ها و اندیشه را تابع قرآن می سازد.))

2- امام زمان و زنده کردن اسلام( قرآن و سنت):

از مهمترین دستاوردها و آثار حکومت امام زمان(عج) زنده شدن اسلام، قرآن و سنت است، چنانچه علی(ع) فرمود:(( و یحیی میت الکتاب و السنة، (مهدی) کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) را( که تا آن روز متروک مانده) زنده می کند. )) و در قسمتی از خطبه 138 که قبلا نقل شد این جمله آمده:(( و یعطف الرای علی القرآن، او نظریه ها و اندیشه ها را تابع قرآن می سازد.))

3- استقرار عدالت فراگیر:

از دیگر مهمترین ره آورد حکومت حضرت مهدی(عج) که آرزوی تمامی انسانها است، استقرار عدالت جهانی و گسترده است، که در روایات متواتره نیز به عنوان مهمترین دستاورد قیام آن حضرت(( الذی یملا الارض عدلا و قسطا)) ذکر شده است. و علی(ع) هم می فرماید:(( فیریکم کیف عدل السیرة، او روش عادلانه( در حکومت حق) را به شما می نمایاند.))

4- مجازات فاسدان:

قطعا برای برپایی حکومت عدل جلوگیری از فساد و مفسدان و تخلف متخلفان لازم و ضروری می نماید لذا مولا می فرماید:(( و سیاتی غد بما لا تعرفون یاخذ الوالی من غیرها عمالها علی مساوی اعمالها، و فردایی که شما را از آن هیچ شناختی نیست( و زمامداری حکومت می کند که غیر از حاکمان امروزی است او حضرت مهدی است) که عمال و کارگزاران حکومتها را بر اعمال بدشان کیفر خواهد داد.

ادامه دارد.........

سه شنبه 9 آذر 1389  4:20 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها