0

دانلود کتب دینی (در حال حاضر عبقات الانوار و اعبقری الحسان)

 
elm01
elm01
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 37
محل سکونت : آ.ش

دانلود کتب دینی (در حال حاضر عبقات الانوار و اعبقری الحسان)

کتاب « عبقات الانوار » بزرگترین و شاخصترین کتاب علامه سيد میر حامد حسین است و از شاهکارهای علمی و اعتقادی شیعه بشمار می‌رود. ايشان این کتاب شگفت انگیز و قطور را در مناقب ائمه اطهار علیهم السلام‌ و در جواب کتاب ضد شیعی « تحفة اثنا عشریه » تأليف کرده است؛ کتاب خصمانه ‌تحفة اثنی عشریه تأليف مولوی عبد العزیز دهلوی، از عالمان برجسته اهل سنت شبه قاره هند است، او در این کتابش عقاید و آراء شیعه را بطور عموم و فرقه اثنا عشریه را بالخصوص در اصول و فروع و تمامی اعتقادات و اعمالشان با عباراتی خارج از نزاکت و کلماتی خارج از آداب مناظره، به طوري که به خطابه نزدیکتر است تا برهان مورد حمله قرار داده است، به طوري که کتاب مملو از افتراآت و تهمتهای شنیعه دروغين است. و از آنجا که کتاب تحفه اثنا عشریه به زبان فارسی نوشته شده بود، میرحامد حسین نیز کتاب عظیم عبقات الانوار خود را به زبان فارسی نگاشت

کتاب عبقات دارای دو منهج و هر منهج نیز مشتمل بر مجلداتیست؛ منهج اول درباره اثبات دلالت آیات متعدد قرآن مجید بر امامت و خلافت و حجّيت بلافصل امير المؤمنين علي و فرزندانش عليهم السلام است، این منهج هنوز به چاپ نرسیده است و در کتابخانه مؤلف در شهر لکهنو نگهداری می‌شود

منهج دوم کتاب درباره احادیثي است که مولوی عبدالعزیز دهلوی در کتابش، مغرضانه و عوام فريبانه اصل یا تواتر آنها را انکار و اشکالاتی بر این احادیث وارد کرده بود؛ این منهج از کتاب شگفت‌آور و قطور عبقات الانوار، بارها در هندوستان و ایران به چاپ رسیده است

روش میرحامد حسین در نگارش این کتاب بدین‏گونه می‏باشد که ابتدا مطلب مورد ادعاي کتاب تحفه اثنا عشریه را دقیق و کامل بیان می‏کند آن‏گاه به پاسخ به آن می‏پردازد که در این رد و پاسخ، نخست ‏سند احادیث مورد بحث (ثقلین، ولایت، غدیر، باب...) را بررسی می‏کند و آن‏گاه به اثبات تواتر و قطعی الصدور بودن، تنها از طریق اهل ‏سنت و کتاب‏ها و مدارک معتبر آنان می‏پردازد و در این مورد، اسامی راویان آن حدیث را از قرن دوم تا قرن سیزدهم (عصر خود) براساس قرن و با ذکر تاریخ وفات بیان و سپس حدیث مورد روایت آن راوی را ذکر می‏نماید و بعد به معرفی راوی، اعم از صحابی، تابعی، عالم و مؤلف می‏پردازد و نظرات صاحبان تراجم و شرح‏حال نگاران را در خصوص او بیان و حتی بعضی از کتاب‏هاي اهل سنت مانند مسند احمد، الامامة و السیاسه ابن‏قتیبه و ... را نیز معرفی می‏کند، در پايان متن حدیث و دلالت آن را بر وفق نظر شیعه بر‏رسي و تحلیل می‏کند

اسناد کتاب عبقات ‏الانوار از کتب و مصادر خود اهل سنت است و از چنان قوت، جامعيت و اتقان بالائي برخوردار است که هيچگاه عالمان هم‏اندیش مولوی عبد العزیز و شاگردان وی را یارای مبارزه و پاسخ به آن نبوده است و لذا بعد از تأليف عبقات رديه اي بر آن نوشته نشد! و علماي اهل سنت تا زمان حال از اين کتاب گريزانند و پيوسته در صدد نابودي نسخ آن بر مي آمدند

علامه میر حامد حسین کتاب عبقات را به آسانی و با رفاه و همراهي خدمه و گروه تحقیق ننوشت، او در راه تألیف چنین کتاب عظیمی، خود به تنهایی سخت‌ترین سفرها و پر زحمت‌ترین کارها را عاشقانه پذیرفت، چرا که همه اسناد و منابع تتبّع و تحقیق از کتابها و منابع اهل سنت را در اختیار نداشت؛ مثلا براي دست يابي به کتابي از منابع اهل سنت شرط عجيب صاحب کتاب را پذيرفت و مدتي به عنوان خادم و کارگر در خانه عالِم سُنی خدمت کرد تا بتواند به کتاب دست یابد! در قضيه اي ديگر به مصر رفت و کتابی را که می‌خواست پیدا کرد و با کشتی برگشت، در مسير برگشت ناگهان خود را بي مهابا به دريا انداخت و تا پاي غرق شدن پيش رفت، وقتی همسفران او را گرفتند و در کشتی نشاندند و سؤال کردند که چرا خودت را به دریا پرت کردی، کتاب را نشان داد و گفت به خاطر این کتاب که به دريا افتاده بود! این کتاب هنوز هم درکتابخانه ناصری نگهداری می‌شود. او حتي وقتی فرزند جوانش از دنیا رفت، مراسم کفن و دفن و تشییع و سوگواری را به دیگران واگذارد تا یک ساعت هم که شده وقتش را جز در تألیف عبقات الانوار صرف نکند

عدو شود سبب خير گر خدا خواهد... افتراات و اکاذيب مهمل مولوي عبد العزیز دهلوی سبب تأليف چنين اثر گرانقدر و عظيمي شد و کتاب عبقات ‏الانوار طي ساليان متمادي افراد بسیار زیادی از اهل سنت را شيعه گردانيد و ساليان سال است که همچون کابوسي به جان علماي اهل سنت افتاده و آسودگي خيال را با سلاح علم و استدلال قاطع از آنان ربوده

 

دانلود (حجم هرکتاب کمتر از 10 مگابایت) 4 جلد از 23 جلد:(بقیه در پستهای دیگر)

 

[item image]

(2.5 M)PDF
(2.3 M)PDF
(2.4 M)PDF
(2.1 M)PDF

 

 

ممکن است من شخصی حقیر و ناچیز باشم ولی وقتی که حقیقت به وسیله من سخن گوید شکست ناپذیرم

یاحق

شنبه 9 شهریور 1392  1:15 PM
تشکرات از این پست
elm01
elm01
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 37
محل سکونت : آ.ش

پاسخ به:دانلود کتاب عبقات الانوار

هر روز چند جلد از این کتاب مورد بازدید شما عزیزان  قرار میگیرد

ممکن است من شخصی حقیر و ناچیز باشم ولی وقتی که حقیقت به وسیله من سخن گوید شکست ناپذیرم

یاحق

شنبه 9 شهریور 1392  1:17 PM
تشکرات از این پست
elm01
elm01
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 37
محل سکونت : آ.ش

پاسخ به:دانلود کتاب عبقات الانوار

هر کس از بازدید کنندگان کتاب ضد شیعی تحفه اثنه عشرا را گیر آورد در پاسخ بذاره

این کتاب عبقات الانوار در پاسخ به همون کتاب اومده

ممکن است من شخصی حقیر و ناچیز باشم ولی وقتی که حقیقت به وسیله من سخن گوید شکست ناپذیرم

یاحق

شنبه 9 شهریور 1392  1:26 PM
تشکرات از این پست
elm01
elm01
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 37
محل سکونت : آ.ش

پاسخ به:دانلود کتاب عبقات الانوار

با سلام من نتونستم دانلود کتاب ضد شیعی را پیدا کنم ولی فقط یه نگاهی به اون را براتون گذاشتم

نگاهی به کتاب تحفه اثنی عشریه[1]

 یکى از چند کتابى که در اوایل سده سیزدهم هجرى در نقد و ردّ آراء و باورهاى شیعى نگاشته شد و بعدها از پُرآوازه‏ترین آثار این زمینه در شبه قارّه به‏شمار آمد، کتاب تحفه اثنا عشریّه تراویده قلمِ مولوى عبدالعزیز بن شاه ولىّ اللّه‏ دهلوى، ملقّب به سِراج الهند، از بنامان آن سامان است.

وى که تبارش با سى و یک پشت به خلیفه دوم عمر بن الخطّاب مى‏رسد، در سال 1159ق به دنیا آمد[2].

بیشترینه آموزه‏هاى خود را که عبارت از دانشهاى دینى متداول در آن زمان بود از پدرش فرا گرفت. از این‏رو مى‏توان گفت که تعصّب و ستیهیدن با حقیقت را از پدرش به میراث گرفته است.

وى افزون بر بهره‏ورى اندکى از قریحه سخن‏سرایى، مهارتهایى هم در تیراندازى و اسب‏دوانى و خُنیاگرى داشت.

نامبُردارترین آثارِ قلمى او عبارت‏اند از:

 

 بستان المحدّثین، در معرّفى و فهرستِ حدیثنامه‏هاى سُنّى.

فتح العزیز، در تفسیر قرآن کریم.

میزان البلاغه، در دانش بلاغت.

میزان الکلام، در مبانى دانش کلام.

و همین تحفه اثنا عشریّه، در مناقشه با اصول فکرى و مرام عملى شیعه.

وى در 7 شوّال 1239ق مُرد و در دهلى نو به خاک سپرده شد.

محتواى موضوعى کتاب تحفه که به زبان فارسى نگاشته شده، در انتقاد از عمومیّات باورهاى تشیّع و یورش به اصول فکرى و عملکرد مذهبى شیعه امامیّه است.

دهلوى در آغاز خود را به این شیوه ملتزم مى‏کند که تنها به منابع اصلى و معتبر شیعه مراجعه نماید، ولى چنین عملکردى در سراسر کتابِ او نمایان نیست، بلکه جاى جاى آن را آکنده از دروغ‏پردازى و بیهوده‏بافى براى دَرهم آمیختنِ حقّ و باطل نموده و براى فریفتن ساده‏اندیشان و نادانان، مطالبِ متشابهى را قلم زده است.

افزون بر این، باید اظهار داشت که دهلوى در گردآورى این کتاب هیچ مایه‏اى نگذاشته و رنجى بر خود هموار نکرده است؛ زیرا در هنگام سنجیدنِ تحفه با مصنّفات همرنگِ آن درمى‏یابیم که این کتابْ بَر خود بَستنى است از الصّواقع الموبقة لإخوان الشیطان و الضّلال و الزندقة، تصنیفِ عالم ناشناخته و متعصّب سُنّى خواجه نصر اللّه‏ کابلى، که در آن به گزارش و گسترشِ متن الصّواعق المحرقه، نگاشته احمد بن حجر هیتمى (در گذشته 974ق) پرداخته است.

به عبارت دیگر، کتاب تحفه تحریر و برگردانى است به فارسى از الصّواقع که دهلوى بدون کوچک‏ترین اشاره‏اى به آن دست یازیده[3]، و این اِنتحال نیز نمونه‏اى بارز از خودخواهى او به‏شمار مى‏آید.

دهلوى، نخست این کتاب را از بیمِ نوّاب نجف خان که از فرماندهان شیعى آن سامان بود با نام مستعار «غلام حلیم» منتشر ساخت[4]، ولى بعدها با نام اصلى وى «عبدالعزیز» به چاپ رسید[5].

کتاب تحفه در سال 1227ق به وسیله غلام محمّد ابن محیى الدین اَسلمى در شهر مدارس هند به تازى برگردانیده شد. پس از آن، محمود شُکرى آلوسى در سال 1300ق متن عربى را کوتاه کرد و به المنحة الإلهیّة، تلخیص ترجمة التحفة الاثنى عشریّه نامید.

این تلاشِ آلوسى در شهر بمبئى منتشر گشت، و بعدها نیز مدیر مجلّه «الأزهر» در مصر به طبع دوباره آن پرداخت!

بخشهاى دوازده‏گانه تحفه عبارت‏اند از:

ـ در کیفیّت حدوث مذهب تشیّع و اِنشعاب آن به فِرَق مختلفه.

ـ در مکاید شیعه و طریق اِضلال و تلبیس و اِغواء، و مردم را به مذهبِ خود مایل کردن.

ـ در ذکر احوال اَسلاف شیعه.

ـ در اقسام اخبار شیعه و احوال رجالِ اَسانید ایشان.

ـ در الهیّات.

ـ در بحث نبوّت و ایمانِ انبیاء علیهم‏السلام .

ـ در امامت.

ـ در معاد و بیان مخالفت شیعه با ثَقَلین.

ـ در احکام فقهیّه که شیعه در آن خلافِ ثَقَلین کرده.

ـ در مطاعن خلفاى ثلاثه (و دیگر صحابه و عایشه).

ـ در خواصّ مذهب شیعه (اوهام، تعصّبات و هَفَوات).

ـ در تولّى و تبرّى.



[1] نوشتار فشرده‏اى که فَراروى شماست، با استفاده از اِفادات علمى و رَشَحات قلمى علاّمه فقید سیّد عبدالعزیز طباطبایى و معلوماتِ کتاب‏شناسانه استاد بى‏بدیلش مرحوم آقا بزرگ تهرانى و نیز بر پایه بیاناتِ شفاهى دوست عزیز دکتر مهدى خواجه پیرى تهیّه و تنظیم شده است. (حجة الاسلام عبد اللّه‏ غفرانى، بنیاد پژوهشهاى اسلامى ـ گروه عبقات.)

 

[2] برابر مادّه تاریخىِ «غلام حلیم»، نامى که بعدها دهلوى به طورِ مستعار براى خود برگزید.

 

[3] مرحوم میر حامد حسین در برخى از مواضعِ عبقات به این موضوع اشاره مى‏کند. خِرّیتِ فنّ کتاب‏وَرزى مرحوم آقا بزرگ تهرانى هم در الذریعة (ج 10، ص 191-190) مى‏فرماید: «التحفة الاثنى عشریّة المنسوبة إلى عبد العزیز الدهلوىّ و المسروقة من کتاب الصواقع تصنیف نصر اللّه‏ الکابلىّ».

[4] شناسه این طبع چنین است: «کتابِ لا جواب، اِعجاز انتساب، در کشف حال شیعه و بیان اصول و مآخذ مذهب امامیّه و دیگر حالات ایشان، مشهور به تحفه اثنا عشریّه، مصنّفه عالم با عمل، فاضل اَکمل، حافظ غلام حلیم ابنِ شیخ قطب الدین احمد بن شیخ ابوالفضل دهلوى قدّس سرّهم. در مطبع نامى منشى نولکشور واقعِ لکهنو نقش گزینِ نگین طبع شد»، به اندازه رحلى در 400 صفحه.

[5] بر صفحه آغازینِ این طبع چنین نگاریده شده: «قال رسول اللّه‏ صلى‏الله‏علیه‏و‏آله : إذا رأیتم الذین یسبّون أصحابى فقولوا لعنة اللّه‏ على شرّکم. الحمد للّه‏ و المنّة که این کتابِ لطایف‏مآب نصیحة المؤمنین و فضیحة الشیاطین موسوم به تحفه اثنا عشریّه تصنیفِ عمدة المناظرین، زبدة المتکلّمین، حافظ غلام حلیم المشتهر به مولوى شاه عبد العزیز محدّث دهلوى، در مطبع حسنى به اهتمام شیخ محمّد حسن در دهلى مطبوع شد، سنه 1271(ق)».

 

ممکن است من شخصی حقیر و ناچیز باشم ولی وقتی که حقیقت به وسیله من سخن گوید شکست ناپذیرم

یاحق

شنبه 9 شهریور 1392  1:40 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها