به گزارش ايکوپرس ، مهندس جواد نجم الدين با بيان اين مطلب ، توليد محصول در پايگاه هاي خارج از كشور و صادرات محصول كامل را دو روش صادراتي ايران خودرو عنوان كرد و افزود: در اين مدت سهم توليد محصول در پايگاه هاي خارج از كشور نسبت به صدور محصول توليد شده در داخل نيز افزايش يافته كه نشان دهنده استفاده بهينه از سرمايه گذاري هاي صورت گرفته در خارج از كشور است.
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو تصريح كرد: پس از 13 سال از شروع ساخت خودروي ملي، در عرصه صدور محصولي به نام سمند راه موفقيت در صنعت خودروسازي را طي كرده و توانسته ايم با صدور خودروي ملي و قطعات در بازار جهاني نامي از توان ملت ايران را به ثبت برسانيم و در كنار بخش هاي ديگر صنعت، توسعه يافتگي را تجربه كنيم.
وي تثبيت حضور دربازارهاي هدف صادراتي و توسعه بازارهاي جديدرا از راهبردهاي ايران خودرو در توسعه صادرات و توسعه محصول جديد از راه افزايش ظرفيت هاي تحقيق و توسعه در زمينه پلتفرم، محصول و قواي محركه را از راه هاي دست يابي به اين هدف عنوان كرد.
مهندس نجم الدين ، افزايش كارايي شبكه توزيع از راه استفاده از حداكثر ظرفيت هاي ايجاد شده در توزيع، فروش و سايت هاي توليدي و توسعه شبكه فروش و خدمات پس از فروش از راه توسعه كمي و بهبود كيفيت نمايندگي هاي فروش خارج از كشور را از رويكردهاي ايران خودرو در توسعه بازار خارجي برشمرد.
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرواظهارداشت : به اين موارد بايد اخذ و تمديد استانداردهاي بازارهاي هدف و برندسازي از راه ترويج و توسعه برندايكو در سطح منطقه اي و جهاني را افزود.
وي اضافه كرد: علاوه بر توليد محصولات صادراتي در داخل كشور، برند ملي در شش سايت خارج از كشور نيز توليد مي شود و تا كنون بيش از 30 درصد كل صادرات سمند، در خارج از كشورتوليد شده است.
مهندس نجم الدين تصريح کرد: گروه صنعتي ايران خودرو با هدف حضور در بازار جهاني و توسعه رقابت پذيري از اواسط سال 83 تا کنون 210 هزار دستگاه خودرو به 44 کشور دنيا صادر کرده است .