اما امسال يک دليل قانع کننده ديگر نيز وجود دارد و آن اين است که چند توليد کننده بزرگ تلويزيون سياستهاي خود را از حداقل قيمت آگهي (MAP) به سياست قيمت گذاري يک طرفه (UPP) تغيير داده اند. در سياست UPP توليد کننده حق دارد اگر خرده فروش محصول به قيمت کمتري از آنچه کارخانه تعيين کرده بفروشد او را جريمه کند.
در اصل تفاوت بين اين دو سياست اين است که در MAP خرده فروش در صورت تخطي از حداقل قيمت کارخانه بودجه هاي تبليغاتيش قطع خواهد شد اما مي تواند محصول را به هر قيمتي به فروش برساند.
به گزارش شبکه فن آوري اطلاعات ايران از Yahoo، اما در UPP کارخانه حق دارد در صورتي که خرده فروش از قيمت حداقل محصول را کمتر به فروش برساند علاوه بر جريمه از عرضه محصول به او خودداري کند. اين امر باعث مي شود تا قيمت ها در بازار از ثبات برخوردار شود. سوني و سامسونگ دو شرکتي هستند که در اجراي اين سياست جديد پيش قدم شده اند.