فرهنگ خرید ، مصرف و تولید ترویج می شود
|
در بازارهای شهرداری مشهد مقدس ؛
فرهنگ خرید ، مصرف و تولید ترویج می شود
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری از تلاش این سازمان برای ترویج فرهنگ صحیح خرید و فروش خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، جلال قربانی با اشاره به
مزیت های ایجاد و احداث بازارهای میوه و تره بار اظهار داشت: ایجاد واحداث
بازارهای میوه و تره بار در سطح شهر باعث فراهم نمودن شرایط برای خرید
آسان، کاهش سفرهای درون شهری که رضایت شهروندان را جلب کرده است.
وی ادامه داد:مزیت هایی چون اصلاح الگوها یا ترویج فرهنگ خرید و فروش،
فرهنگ صحیح مصرف و اصلاح فرهنگ تولید جزیی از لایه های پنهان مزایای وجود
این بازارها محسوب می شود که در صورت تداوم این حرکت باعث اصلاح الگوی
فرهنگی خواهد شد.
قربانی به عدم وجود فرهنگ صحیح خرید و فروش در گذشته اشاره کرد و افزود:در
گذشته هیچگونه الگویی برای خرید و فروش های روزمره وجود نداشته که این
موضوع باعث ایجاد بی نظمی ها و مشکلات گسترده در زمینة خرید و فروش همانند
ایجاد آلودگی، گران فروشی و کم فروشی بود.
وی در ادامه راهکار جلوگیری از معضلات ذکرشده را ترویج فرهنگ صحیح خرید و
فروش دانست و افزود: با توجه به اینکه سهم گسترده ای از میوه و تره بار و
ارزاق عمومی مورد استفاده شهروندان مشهد مقدس از طریق بازارهای شهرداری به
فروش می رسد، این بازارها از جایگاه ویژه ای برای فرهنگ سازی برخوردارند و
این سازمان با آگاهی نسبت به این موضوع اقدام به یک سری فعالیت در راستای
فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگ خرید و فروش، مصرف صحیح و تولید کرده است.
قربانی در ادامه از جمله فعالیت های انجام شده در این زمینه را برگزاری
کلاس های توجیهی برای غرفه داران، تهیه ترازوهای یکسان و دیجیتال که همواره
توسط شرکت های مورد تأیید اداره استاندارد کالیبره می شوند، تهیه و نصب
اتیکت قیمت کالاها به صورت روزانه، پوشش مناسب و یکسان غرفه داران و
فروشندگان و ارائة فاکتور به خریداران می باشد عنوان کرد.
وی همچنین تکریم مراجعان بازارها را یکی از اصول وضع شده برای بازارهای
شهرداری اعلام کرد و اظهار داشت:هم اکنون به دنبال آن هستیم که در بازارهای
میوه و تره بار و ارزاق عمومی با ارائة میوه و تره بار مرتب و دست چین شده
ذائقة شهروندان را به این سمت و سو سوق دهیم که استفاده از میوه و تره
باردست چین شده را حق خود بدانند و این خود نوعی اصلاح الگوی مصرف به شمار
می رود.
قربانی به زندگی شهرنشینی و کمی وقت شهروندان اشاره کرد و عنوان داشت: یکی
دیگر از مشکلاتپیش روی در فرهنگ مصرف، کمبود وقت شهروندان است که در این
زمینه سازمان میادین میوه و تره بار با احداث 27 بازار میوه و تره بار و
هفت بازار دائم میوه و تره بار و ارزاق عمومی سعی بر آن دارد تا شهروندان
بتوانند با صرف زمانی اندک مایحتاج خود را از یک مکان نزدیک به محل
اقامتشان خریداری نمایند.
وی تلاش برای اصلاح فرهنگ تولید را از دیگر فعالیت های این سازمان دانست و
گفت: هنگامی که شهروندان بتوانند در کنار محصولات روزمره محصولاتی با کیفیت
تر و با قیمتی مناسب را نیز تهیه کنند مطمئنا تمایز این دو محصول آنان را
به سمت تهیه کالای باکیفیت تر می کشاند و در نهایت تولیدکنندگان نیز برای
تهیة محصولات باکیفیت اقدام خواهند کرد و بر اصلاح فرهنگ تولید نیز اثربخش
خواهد بود.
قربانی افزود: در حال حاضر و طی یکسال گذشته این سازمان با ارائة محصولات
سالم که از لحاظ وجود نیترات و مواد سمی دیگر در حد مجاز می باشند در جهت
ارائة محصولات با کیفیت و سالم و اصلاح فرهنگ تولید گام برداشته است.
|
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
شنبه 16 مرداد 1389 10:55 AM
تشکرات از این پست