1. فناوری اطلاعات و حمل و نقل :
پیشرفت و تکامل اطلاعات و فناوری های کار از راه دور (ICT) آثار متعدد اجتماعی و اقتصادی دارد بخصوص بر عملکرد مرتبط با پردازش و انتشار اطلاعات. یکی از تفکرات این است که ICT می تواند یک فرم جایگزین برای جابجایی فیزیکی باشد. بخصوص می توان انتظار داشت که جابجایی های مربوط به کار می تواند بوسیله کار از راه دور کاهش یابد.
کار از راه دور : استفاده از اطلاعات و تکنولوژی های کار از راه دور برای انجام کار از محلی دور از محل و محیطی سنتی اداره کارکردن جایگزین شده است و دلالت بر این دارد که این موضوع هم خود به خود انجام می شود.
مشخصاً درجات مختلفی از گستره کار از راه دور وجود دارد. از جایگزینی بخشی که یک کارگر یک روز را در هفته در محل دیگری کار می کند تا جایگزینی کامل که کار تماماً در جای دیگر انجام می شود. سپس کمتر کارها نیاز به ملاقات های رودررو دارند. هنوز هم با پیشرفت جامعه اطلاعاتی، ساختارهای تراکنشی اقتصاد به سمت یک سازمان شبکه ای تغییر کرده اند که ICT فعل و انفعالات داخلی را حمایت می کند. این فعل و انفعالات داخلی 3 بخش اصلی دارند :
- شخصی : ICT افراد را قادر می سازد تا ارتباط خود را از طریق دستگاه های اضافی حفظ کنند که به فعل و انفعالات بیشتری می انجامد.
- مشتری/ خرده فروشی : خرده فروشی آنلاین یک سری فرصت های بازرگانی را باز می کند بعنوان جایگزین خریدهای سنتی. که الزاماً دلالت بر مصرف بیشتر ندارد، اما سهم روبه رشدی را از تراکنش های خرده فروشی به شکل آنلاین رخ می دهد که منجر به فرستادن اجزا منجر می شود.
- تجارت به تجارت : نسبت روزافزون تراکنش های تجاری با کارایی های جدید در ارتباط است؛ بخصوص از طریق مدیریت زنجیره عرضه.
2. کار از راه دور و حمل و نقل :
کامپیوترها، شبکه و اطلاعات مرتبط وتکنولوژی های ارتباط به اعمال فشارهای گریز از مرکز ادامه می دهند که ساختار فیزیکی مناطق شهری در جهان را در 5 دهه گذشته شکل داده اند. کاهش استفاده از اتومبیل یکی از منافع مورد انتظار اولیه کار از راه دور است. همانطور که فرض شد سفرهای وابسته خانه به محل کار ایجاد نخواهد شد. کارکنان از راه دور 2 سفر را در روز صرفه جویی می کنند. اگر این مورد انجام شود، کاهش سفرها منافع زیست محیطی به همراه خواهد داشت مثل کاهش آلاینده ها و کاهش استفاده از سوخت های فسیلی.
مخابرات مانند اتومبیل بر شکل استفاده از زمین و حمل و نقل در مناطق شهری اثر دارد. فضای ارزانتر در حومه شهر نیاز مهمی برای شرکتهای جدیدتر و کوچکتر است که کاربران تکنولوژی های مخابرات اند. ظرفیت رو به رشد مخابرات به تجارت ها و دیگر سازمان ها اجازه می دهد تا عملکرد خود را منعطف تر کنند اما این موضوع بعنوان تناقضی درک می شود که مخابرات ممکن است ساختار فضایی ناکارای انرژی را حمایت کند.
تمام آنچه گفته شد، کار از راه دور برای برآورده کردن انتظارات شکست خورده و سهم آنها ثابت باقی می ماند. دلایل زیادی وجود دارد از گستره فعالیت ها که نمی تواند به سادگی به فقدان کنترل مستقیم مدیریت جایگزین شود. یک عامل مهم در پس این سطح استفاده پایین این است که اگر یک شغل پتانسیل تعریف داشته باشد بوسله کار از راه دور؛ همچنین هدفی است تا محل دیگری با هزینه پایین تر انتخاب شود. همچنین مقدار زیادی از کار از راه دور وجود دارد که بعنوان جایگزین محل دور از دریا رخ می دهد.
3. کار از راه دور و فضای شرکت :
محل و ساختمان های بزرگتر خرده فروشی و شرکتها از زمان جنگ جهانی دوم غلبه یافتند. در واقع، فروشگاه های بزرگتر و جدیدتر بر رقیبان خود ساختارهای توزیع جدید بر پایه خرده فروشی توده ای فائق آمدند. استاندارد 2000 پا مربع بازار در دهه 1950، به 20.000 پا مربع در دهه 60 و 50.000 پا مربع در دهه نود تبدیل شد. در پی چنین گرایشی ، یک شرکت کوچک تبدیل به یک شرکت چند طبقه ای در آسمان خراش های مرکز شهر تبدیل شد.
رقابت و تغییرات فناوری: شرکت هایی هستند برای درک املاک به عنوان یک دارایی تحت مدیریت بعنوان هزینه تملک هزینه دوم شرکتها بعد از دستمزد است. پیشرفت های مخابراتی به یک تغییر در فضای مورد نیاز سازمان ها بیانجامد که خدمات بیشتر می تواند با فضای کمتر شرکت ایجاد شود. کارکنان کار از راه دور تمایل دارند تا کاراتر باشند هر چه بیشتر زمان کاری می گذارنند؛ چون آنها این زمان را در حال کار به سر نمی بردند اما ICT آنها را برای انجام کار تواناتر می سازد. بیشتر شرکت ها به کار از راه دور به عنوان یک روش کاهش هزینه نگاه می کنند. هزینه های تامین فضا برای کارکنان خیلی بالا است؛ بیش از هزینه کرایه. همچنین برای مثال پارکینگ که به نظر گرانتر است به فعالیت های کار ارتباط دارد. در بعضی موارد می تواند 20 تا 30% درآمد کارکنان را شامل می شود. در سال 2007 نزدیک به 20 میلیون کارگر در ایالات متحده حداقل ماهی یکبار در حال کار از راه دور هستند.
آثار کار از راه دور در فضای کار و در محیط شهری بوسیله موارد زیر تعریف می شوند:
- تکثیر سریع ارتباطات الکترونیک مانند فکس، تلفن های شخصی و تلکنفرانس ها حضور کار از راه دور را تقویت می کند.
- کار از راه دور بخشی از محوریست که ساختارهای سازمانی برای سلسله مراتب شبکه منظم شده اند.
- کار از راه دور بخش های خرده فروشی را بوسله کنار گذاشتن ساختارهای کهنه و کاهش هزینه های ابداعی تغییر می دهند.
- کار از راه دور فضای کاری را حداقل می کند و هزینه ها را کم کرده مثل کارهای حومه یا کار در خانه یک استراتژی برای بهبود بهره وری کار وجود دارد.
- کار از راه دور استفاده از سیستم حمل و نقل شهری را کاهش می دهد چون سفرهای کمتری ایجاد شده و مسافت ها کوتاه و ازدحام کم می شود.
- کار از راه دور انعطاف فعالیت های شرکت را بوسیله پیشنهاد گستره وسیعی از انتخاب های محلی بهبود می بخشد.