0

معضل اصلی کشتی ایران از نگاه علیرضا دبیر

 
aftabm
aftabm
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1392 
تعداد پست ها : 25059
محل سکونت : اصفهان

معضل اصلی کشتی ایران از نگاه علیرضا دبیر

معضل اصلی کشتی ایران از نگاه علیرضا دبیر

معضل اصلی کشتی ایران از نگاه علیرضا دبیر

رئیس فدراسیون کشتی در کلاس یکسان سازی آموزش مربیان استان تهران گفت: معضل اصلی کشتی، شیوه آموزش مربیان باشگاهی است که باید اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، کلاس یکسان سازی آموزش مربیان استان های تهران و قم از ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه ۲۲ تیرماه و به میزبانی هیات کشتی استان تهران به منظور یکسان سازی تمرینات مربیان کشتی آزاد و فرنگی با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون و حسن یوسفی افشار مشاور عالی رئیس فدراسیون در امور فنی در سالن دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان رودهن در حال برگزاری است.

علیرضا دبیر در ابتدای این کلاس در سخنانی برای شرکت کنندگان با اشاره به اینکه روش یاد دادن فنون مهم است، گفت: ما در این کلاس ها به دنبال آموزش فن نیستیم، بلکه روش آنالیز و یادگیری فنون را آموزش می دهیم. ۸۰ تا ۹۰ درصد معضل کشتی ایران مربوط به مربیان باشگاهی و شیوه آموزش آنهاست و ما به دنبال اصلاح این روش هستیم. اگر تحولی بخواهد در کشتی صورت بگیرد باید از پایه باشد.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: از وقتی خانه های کشتی احداث شد، باشگاه های کشتی را در سطح محلات تعطیل کردند و کشتی از این مساله ضربه خورد و سبب شد تا جمعیت کشتی گیران رو به کاهش برود. باشگاهی که ۵ تا ۶ سانس در روز کشتی گیر آموزش می دید، به یک سانس در روز رسید.

وی افزود: سال ۹۸ که فدراسیون کشتی را تحویل گرفتم، جمعیت کشتی گیر بیمه شده به همراه پیشکسوتان که کارت کشتی داشتند، تنها ۳۰ هزار نفر بود و با تلاش هایی که شده است امروز این جمعیت را به ۲۵۰ هزار نفر رسانده ایم. البته این جمعیت هم کم است و باید افزایش پیدا کند. به همین خاطر در تمام سفرهای استانی از دستگاه های مختلف، از سپاه گرفته تا بخش های دیگر می خواهم که سالن و باشگاه در اختیار ما بگذارند تا باشگاه‌ها زیاد شود و این باعث می شود مربیان کشتی هم زیاد شوند.

رئیس فدراسیون کشتی خطاب به مربیان حاضر در کلاس یکسان سازی تمرینات مربیان کشتی آزاد و فرنگی گفت: شما آن سمت کار هستید و من این سمت کار. کار اصلی با شما مربیان است و اتفاق اصلی روی تشک می افتد که کشتی گیر نتیجه بگیرد. من این سمت کار من در دفاع از حق کشتی و بالا بردن جایگاه آن تلاش می کنم و آن سمت دیگر زحمت اصلی با شماست.

دبیر با بیان اینکه "آدم‌های سالم و با خدا، کشتی را بالا می برند" افزود: مربیانی مانند اکبر فلاح، دودانگه و خیلی از مربیان دیگر وقتی با تمام اعتباری که دارند، در باشگاه می ایستند و تمرین می دهند، این با ارزش است. نقدهایی هم به من ممکن است داشته باشند اما وقتی این مربیان همچنان پای کار باشگاه ها هستند، مهم است.

دبیر با اشاره به شاخص های سنجیدن کار یک مربی، خاطر نشان کرد: شاخص کار کردن و تاثیرگذاری یک مربی، تعداد ملی پوشی است که تحویل می‌دهد، ۸۰، ۹۰ درصد این شاخص به معرفی ملی پوشان بزرگسال و ۲۰ درصد هم به تیم جوانان اختصاص دارد.وضعیت الان کشتی تهران در تیم های ملی قابل قبول نیست و قابل مقایسه با دهه ۶۰و ۷۰ نیست و باید یک تحول صورت بگیرد.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه کشتی در حال رفتن از شهرهای بزرگ به سمت شهرهای کوچک و روستاهاست، تاکید کرد: قطعا شهر ۹ میلیونی تهران نسبت به یک شهر کوچک‌تر، ظرفیت و پتانسیل بالاتری برای کشف استعداد و پرورش کشتی گیر دارد. یک بار درباره روند نزولی کشتی مازندران صحبت کردم و هجمه زیادی به راه افتاد اما الان می توانید ببینید که مازندران در رده نونهالان که خط شروع تربیت کشتی گیر است، کجا قرار گرفته است.

دبیر در ادامه با اشاره به فاصله گرفتن کشتی تهران از جایگاه اصلی اش، اظهار داشت: وقتی رئیس هیات تهران را برداشتم، به من تهمت زدند اما من از حق کشتی دفاع می کنم. در همین خصوص برنامه هایی برای احیای کشتی تهران در حال اجرا شدن است و در یکی از موارد سالن کشتی هفتم تیر که شناسنامه کشتی تهران است و بزرگانی از جهان پهلوان تختی تا حسن یزدانی در آن کشتی گرفته اند، در حال بازسازی است و با تعمیراتی که صورت می گیرد، یک سالن در کلاس جهانی خواهد بود.

وی افزود: همچنین با مغازه هایی که در کنار این سالن احداث می شود، هیئت تهران با درآمدی که از این مغازه ها می تواند داشته باشد دیگر به بودجه جاهای دیگر احتیاج ندارد و می تواند خودکفا شود. همچنین با رایزنی هایی که صورت گرفته، قرار است مالکیت سالن کشتی هفتم تیر به صورت مادام العمر به هیات تهران منتقل شود.

انتهای پیام

چهارشنبه 22 تیر 1401  12:06 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها